Αφιερώνεις ώρες στην ετοιμασία μιας ωραίας σούπας βελουτέ και τη σερβίρεις σε ένα ζωηρόχρωμο πιάτο με μυρωδικά από πάνω. Αλλά ενώ μέχρι τότε έχεις αρχίσει ήδη να λιμοκτονείς, προτού βάλεις στο στόμα σου την πρώτη κουταλιά παίρνεις το κινητό, αρχίζεις να τη φωτογραφίζεις και μετά, αφού διαλέξεις λήψη, να παίζεις για ώρες με τα φίλτρα και τις ρυθμίσεις προτού την ποστάρεις στο Instagram.
Περιττό να σου πούμε ότι στο μεταξύ η σούπα σου έχει παγώσει.
Αν το παραπάνω σενάριο σε εκφράζει, δεν είσαι η μόνη – το hashtag foodporn έχει εκατομμύρια εικόνες.
Γιατί, όμως, έχουμε τέτοια μανία να φωτογραφίζουμε τα φαγητά μας και να τα μοιραζόμαστε στα κοινωνικά δίκτυα;
Όχι μόνο επειδή είμαστε περήφανες για τις μαγειρικές μας ικανότητες, άλλωστε συχνά αυτό που φωτογραφίζουμε δεν το έχουμε μαγειρέψει οι ίδιες.
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Consumer Marketing, τα φαγητά που φωτογραφίζουμε μάς φαίνονται πιο νόστιμα. Κι όμως, αυτό ανακάλυψαν οι επιστήμονες σε μια σειρά πειραμάτων.
Για ποιο λόγο θα μπορούσε να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Επειδή, όπως εξηγούν οι επιστήμονες, όλη αυτή η τελετουργία που ακολουθούμε προτού ποστάρουμε ένα πιάτο στο Instagram (εύρεση της σωστής γωνίας λήψης και του σωστού φωτισμού, επιλογή φίλτρου, πληκτρολόγηση των hashtags, ποστάρισμα) δημιουργεί μια προσδοκία που όταν τελικά ικανοποιηθεί (απολαύσουμε το φαγητό), η ικανοποίηση που παίρνουμε από τη γεύση του είναι μεγαλύτερη. Ακόμη κι αν αυτό που έχουμε απαθανατίσει με το smartphone μας δεν είναι ένα ζουμερό μπέργκερ αλλά ένα πιάτο κινόα.
0 σχόλια: