Όπως αναφέρει ο ιστότοπος της Ισπανικής DFSK Motors, Τα ραντάρ Μέδουσα είναι ένας νέος τύπος ραντάρ που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε πολλές χώρες παγκοσμίως.
Σε αντίθεση με συμβατικά ραντάρ όμως, δεν βασίζεται στην οπτική καταγραφή της κίνησης, αλλά ψάχνει για παραβάσεις εντοπίζοντας τα επίπεδα… ηχορύπανσης.
Πώς θα λειτουργεί το Ραντάρ «Μέδουσα»
Άσχημα θα ήταν τα νέα για τους «γκαζιάρηδες» οδηγούς όπου εφαρμοζόταν αυτό το σύστημα, αφού όπως εξηγεί το μέσο, πρόκειται για μία συστοιχία μικροφώνων που καταγράφουν τα επίπεδα ήχου στο περιβάλλον.
Ονομάστηκαν «Μέδουσα» λόγω του σχήματός τους, με τα μικρόφωνα τοποθετημένα σε κυκλική διάταξη, πάνω σε πέντε «πόδια – πλοκάμια» και σκοπός τους δεν είναι να συλλαμβάνουν όσους παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας, αλλά τα ανώτατα επιτρεπτά όρια θορύβου.
Μπορούν να αναγνωρίσουν και να ταυτοποιήσουν τόσο αυτοκίνητα όσο και μοτοσικλέτες που υπερβαίνουν το καθορισμένο όριο ντεσιμπέλ, που συνήθως ξεπερνούν οδηγοί που «πειράζουν» τις εξατμίσεις τους.
Μετά τον εντοπισμό της παράβασης, το σύστημα επεξεργάζεται τα δεδομένα και τα αποστέλλει αυτόματα στις βάσεις του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών και της τροχαίας.
Διαθέτουν μια κάμερα 360 μοιρών που τους επιτρέπει να καταγράφουν την ολότητα του περιβάλλοντός τους. Ταυτόχρονα, τα πέντε μικρόφωνά τους (ένα σε κάθε πόδι) μετρούν τη στάθμη των ντεσιμπέλ κάθε οχήματος, σαρώνοντας ήχους έως και 10 φορές το δευτερόλεπτο.
Επί του παρόντος, αυτά τα ραντάρ δοκιμάζονται στη Γαλλία σε 14 διαφορετικές τοποθεσίες. Εάν τα αποτελέσματα των δοκιμών είναι ικανοποιητικά, η γαλλική κυβέρνηση θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο εγκατάστασης αυτών των μετρητών σε άλλους δήμους.
0 σχόλια: