Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Προσεχώς: Must παραστάσεις του 2013


Main_slider

Οι δέκα καινούργιες παραγωγές που αναμένονται με ανυπομονησία.


Μπορεί για το 2013 η ευχή της οικονομικής ανάκαμψης να φαίνεται ότι πέφτει στο κενό, όμως αυτό δεν σημαίνει πως θα μείνουμε και χωρίς ψυχαγωγία. Η διαπίστωση δεν είναι καινούργια: οι τέχνες, και ειδικά το θέατρο, παραδόξως ευνοείται στις μέρες μας, γνωρίζοντας μια άνευ προηγουμένου έκρηξη. Η θεατρική σοδειά του 2013 αναμένεται πλούσια. Και για να σας το αποδείξουμε, διαλέξαμε δέκα μόνο από τις παραστάσεις που οι θεατρόφιλοι περιμένουμε ανυπόμονα:

«Ιλιάδα» από τον Στάθη Λιβαθινό:
Ίσως το πιο φιλόδοξο εγχείρημα της χρονιάς είναι η θεατροποίηση και των 24 ραψωδιών του ομηρικού έπους- κάτι που θα συμβεί για παγκόσμια πρώτη φορά επί σκηνής (ως τώρα έχουν καταγραφεί μόνο παιδικές παραστάσεις με αφορμή την «Ιλιάδα»). Ο Στάθης Λιβαθινός και σύσσωμη σχεδόν η παλιά πειραματική ομάδα του Εθνικού Θεάτρου δουλεύουν εδώ και μήνες νυχθημερόν πάνω στη νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους αναμένεται να απολαύσουμε στα τέλη Μαρτίου σε χώρο που θα ανακοινωθεί.

«Τα κόκκινα φανάρια» από τον Κωνσταντίνο Ρήγο:
Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το πάντρεμα της αισθητικής του τολμηρού χορογράφου και σκηνοθέτη που μετά την «Bossa Nova» και τον «Τιτανικό» καταπιάνεται τώρα με αυτήν την μεγάλη - αρχικά θεατρική και εν συνεχεία κινηματογραφική - επιτυχία του 1960. Το σπίτι της Μαντάμ Παρή (στον ρόλο της η Ελένη Κοκκίδου), εκεί όπου η ερωτική συναλλαγή μοιάζει με απλή ρουτίνα, αναβιώνει στην σκηνή του Κοτοπούλη- Ρεξ από τις 17 Ιανουαρίου. Παίζουν οι: Θεοδώρα Τζήμου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Μαρία Κίτσου, Ευγενία Δημητροπούλου, Άληστις Πουλοπούλου κ.ά.

«Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» από την Κατερίνα Ευαγγελάτου:
Το τολμηρό, ποιητικό αλλά και επίκαιρο έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ ανεβάζει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών η Κατερίνα Ευαγγελάτου. Οι θεοί εντοπίζουν τον μόνο καλό άνθρωπο επί γης: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας και την ανταμείβουν με ένα χρηματικό ποσό. Εκείνη ανοίγει ένα καπνοπωλείο και προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες που την εκμεταλλεύονται εφευρίσκει ένα alter ego, τον υποτιθέμενο μοχθηρό της ξάδελφο του οποίου την μορφή παίρνει όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Τον διπλό αυτό ρόλο- πρόκληση επωμίζεται μια από τις καλύτερες ηθοποιούς της νέας γενιάς: η Στεφανία Γουλιώτη. Πρεμιέρα στις 18 Ιανουαρίου.

«Ο δήμιος του έρωτα» στο σανίδι:
Η μεταφορά ενός ακόμη βιβλίου του Ίρβιν Γιάλομ (μετά την επιτυχία του «Όταν έκλαψε ο Νίτσε») στο θέατρο, αρκεί για να δημιουργήσει προσδοκίες. Πόσο μάλλον όταν επί σκηνής συναντώνται δύο μεγάλα «κεφάλαια» του ελληνικού θεάτρου για πρώτη φορά. Ο λόγος για την Ξένια Καλογεροπούλου η οποία θα υποδυθεί την 70χρονη Θέλμα και τον Μηνά Χατζησάββα στον ρόλο του ψυχοθεραπευτή της Ίρβιν. Ένας από τους πιο ταλαντούχους (και με ενέργεια) σκηνοθέτες της νέας γενιάς, ο Κώστας Γάκης αναλαμβάνει την σκηνοθεσία και όλοι ανυπομονούμε για την πρεμιέρα στις 21 Ιανουαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

«Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά:
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς σκηνοθετεί για την Κεντρική Σκηνή ένα από τα σημαντικότερα έργα του 20ου αιώνα που προέκυψε όταν ο Ευγένιος Ο Νήλ επεξεργάστηκε την τριλογία της «Ορέστειας» μεταγράφοντάς την στο δικό του «σήμερα». «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» παρακολουθεί τα γεγονότα μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου στις ΗΠΑ, αποκαλύπτοντας τη διαβρωμένη εικόνα της αστικής τάξης που κρύβεται πίσω από ένα άψογο προσωπείο. Τους νευρωτικούς και απελπισμένους ήρωες του έργου θα υποδυθούν οι: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ακύλλας Καραζήσης, Χρήστος Λούλης, Μάγια Λυμπεροπούλου, Θέμις Μπαζάκα και Χρήστος Στέργιογλου. Πρεμιέρα 21 Φεβρουαρίου.

«Ο γύρος του θανάτου» από τον Νίκο Μαστοράκη:
Η γνωστή υπόθεση Παγκρατίδη, το άλυτο μυστήριο του Δράκου του Σέιχ Σου που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη ανεβαίνει σε μια παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη (εκδ. Άγρα 2010), για πρώτη φορά επί σκηνής σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη (η διανομή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί). Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος για το 2011. Σ αυτό, πρωταγωνιστούν εννιά εντελώς διαφορετικής προέλευσης επινοημένα πρόσωπα που συνδέονται με την υπόθεση η οποία απασχόλησε την κοινωνία της Θεσσαλονίκης απ' το 1959, που αποκαλύφθηκε το πρώτο έγκλημα, έως το 1968, όταν ο περιθωριακός Αριστείδης Παγκρατίδης εκτελέστηκε στα 28 του χρόνια για να θεωρηθεί στη συνέχεια αθώος. Μέσα απ' αυτές τις αφηγήσεις - μονολόγους προβάλλει το πλέγμα των πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών πραγμάτων της ιδιαίτερα ταραγμένης εποχής.

«Δέρμα στις φλόγες» του Γκιλιέμ Κλούα:
Ακόμη ένα καταλανικό έργο αναλαμβάνει να μας συστήσει ο Διαγόρας Χρονόπουλος από το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Κι αν η επιτυχία του είναι ανάλογη με εκείνη της «Μεθόδου Gronholm» του επίσης Καταλανού Χόρντι Γκαλθερόν, δεν αποκλείεται να βρισκόμαστε μπροστά στο νέο θεατρικό «χιτ». Την μετάφραση του πολυβραβευμένου έργου του Γκιλιέμ Κλούα (γράφτηκε το 2004), έχουν αναλάβει η Μαρία Χατζηεμμανουήλ και ο Δημήτρης Ψαρράς. Ενώ η διανομή βρίσκεται ακόμα υπό διαμόρφωση. Το «δέρμα στις φλόγες» δεν είναι ένα έργο με θέμα τον πόλεμο, αλλά με θέμα τις μικρές και μεγάλες ιστορίες που διαπερνούν το σώμα και την ψυχή εκείνων που τον βιώνουν. Κεντρικό πρόσωπο του έργου ένας αμερικανός φωτογράφος ο Φρέντερικ Σάλομον που επιστρέφει για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια σε μια χώρα κατεστραμμένη απ’ τον πόλεμο. Πρεμιέρα τον Μάρτιο.

«Γκόλφω» από τον Νίκο Καραθάνο:
Με το πασίγνωστο ρομαντικό δράμα του Σπυρίδωνος Περεσιάδου καταπιάνεται ο Νίκος Καραθάνος που πέρυσι υποδύθηκε τον Αθανάσιο Διάκο στην παράσταση- μήλον της έριδος της Λένας Κιτσοπούλου. Οι ίδιοι αλλά και οι: Εύη Σαουλίδου, Χριστίνα Μαξούρη, Χάρης Φραγκούλης, Λυδία Φωτοπούλου κ.ά. θα βρεθούν από τις 2 Μαρτίου στην σκηνή του Κοτοπούλη- Ρεξ του Εθνικού Θεάτρου.

«Το τέλος του παιχνιδιού» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη:
Ο Δημήτρης Λιγνάδης συμπράττει με τον Άκι Βλουτή ενσαρκώνοντας τους εμβληματικούς ήρωες Χαμ και Κλοβ σε σκηνοθεσία του πρώτου. Οι δυο τους σε μια προσπάθεια να φωτίσουν τις άγνωστες πτυχές του πολυσήμαντου έργου του Σάμιουελ Μπέκετ, 55 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα θα υποδυθούν αυτή την σχέση δούλου- αφέντη, γιού- πατέρα σε ένα έργο που εκφράζει αγωνίες παντοτινές: αποξένωση, ψυχική κούραση, ματαιότητα. Από τις 21 Μαρτίου στο Από Μηχανής Θέατρο.

«Τηλέμαχος: should I stay or should I go?» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Οι έλληνες μετανάστες στη Γερμανία αποτελούν το «ζωντανό υλικό» του ιδιαίτερου θεάματος που στήνουν στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών οι Πρόδρομος Τσινικόρης και Ανέστης Αζάς, πατώντας στα βήματα της μεθόδου των Rimini Protokoll. Για την παράσταση ντοκουμέντο που μιλά για τις Οδύσσειες των σύγχρονων Ελλήνων συνεργάζονται με τον διακεκριμένο Γερμανό δραματουργό Jens Hillje. Η Οδύσσεια του Ομήρου, το μνημειώδες έπος της περιπλάνησης και του νόστου, γίνεται ο συνεκτικός ιστός αυτού του θεατρικού ντοκιμαντέρ. Ενώ στην σκηνή της Στέγης θα εμφανιστούν ηλικιωμένοι και νέοι, καθηγητές Πανεπιστημίου και εργάτες, ιδιοκτήτες καζίνο και σερβιτόροι. Όλοι τους έλληνες μετανάστες της Γερμανίας θα αφηγούνται στο κοινό τις ιστορίες τους, ο καθένας ως ένας σύγχρονος Οδυσσέας. Στην Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από 27 Φεβρουαρίου.


Πηγη ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
--> ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: