Αδράνεια και έλλειψη οποιοδήποτε σχεδίου και μελέτης για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του Sea Diamond στη Σαντορίνη,
καταλογίζει ο Συνήγορος του Πολίτη στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στα συναρμόδια υπουργεία, σύμφωνα με πόρισμά του.Τέσσερα χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου στην Καλντέρα της Σαντορίνης δεν έχει γίνει ακόμη ολοκληρωμένη εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου και δεν μπορούν ακόμη να υπολογιστούν οι σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα, στην τουριστική ανάπτυξη και στην οικονομική δραστηριότητα του νησιού, επισημαίνει η ανεξάρτητη αρχή, καθώς «δεν έχει γίνει μέχρι και σήμερα ολοκληρωμένη εκτίμηση του ενδεχόμενου περιβαλλοντικού κινδύνου από την μακρόχρονη παραμονή του ναυαγίου στο βυθό της Καλντέρας. Επίσης δεν έχει καταρτισθεί σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής διαρροής ρυπογόνων ουσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΠΔ 11/2002.»
Χαρακτηριστικά στο πόρισμά του, ο Συνήγορος τονίζει ότι «ο τόπος του ναυαγίου εντός της υψηλού φυσικού κάλλους καλντέρας του νησιού και σε άμεση εγγύτητα με περιοχή NATURA, σε συνδυασμό με την εντονότατη τουριστική και συνεπακόλουθα οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην περιοχή, καθιστούν το αίτημα της απάντλησης των υγρών ρύπων ή-και της ανέλκυσης του ναυαγίου ιδιαίτερα κρίσιμο τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, όσο και για την προστασία της πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας στο νησί».
Ο Συνήγορος ζήτησε να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο, ώστε σε περιπτώσεις ναυαγίων να συντάσσονται υποχρεωτικά ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, που θα αναλύουν τους ενδεχόμενους περιβαλλοντικούς «κινδύνους».
Τέλος, πρότεινε τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων αντιμετώπισης περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από ναυάγια από τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία στις κεντρικές υπηρεσίες των αρμόδιων υπουργείων ή στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 σχόλια: