Τι συμβαίνει και πρέπει να διασχίσετε όλο το κατάστημα για να πάρετε αυτά που έχετε άμεση ανάγκη και γιατί η μαναβική είναι μπροστά;
Εδώ μιλάμε για την ψυχολογία του μάρκετινγκ, όπως ανέφερε στη New York Post, ο Ριβς Κόνελι ειδικός στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.
Η μαναβική στην είσοδο του σούπερ μάρκετ, δεν είναι γιατί χρειάζονται ήλιο και αέρα τα φρούτα και λαχανικά. Ο λόγος είναι πως όταν αγοράσετε φρούτα και λαχανικά δεν θα έχετε πολλές ενοχές, όταν θα αγοράσετε κάποιες ανθυγιεινές λιχουδιές από τους υπόλοιπους διαδρόμους.
Αντίθετα, το γάλα και τα αυγά, τα βασικά προϊόντα που χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά και ξεμένουν πιο συχνά, σπάνια βρίσκονται στην είσοδο ενός σούπερ μάρκετ.
Όπως εξήγησε: «Το γάλα και τα αυγά τοποθετούνται σκόπιμα στο πίσω μέρος του καταστήματος, έτσι ώστε να είστε αναγκασμένοι να περπατήσετε μέσα από άλλους διαδρόμους για να φτάσετε σε αυτά. Στο μεταξύ, υπάρχουν διάφορες δελεαστικές προτάσεις και προσφορές, τις οποίες φροντίζουν να συναντήσετε στον δρόμο προς τα γαλακτομικά και τα αυγά”.
Επίσης, ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της διάταξης των προιόντων στο σούπερ μάρκετ, είναι ο διάδρομος με τα δημητριακά. Αυτά με την μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης και ενδεχομένως και τα πιο ακριβά, βρίσκονται πολλές φορές πιο χαμηλά. Ο λόγος είναι ότι τοποθετούνται έτσι ώστε να είναι στο ύψος των ματιών των παιδιών, ώστε να είναι πιο πιθανό να θελήσουν ένα, ενώ οι πιο υγιεινές επιλογές βρίσκονται πιο ψηλά.
Άλλο ένα ψυχολογικό κόλπο είναι η μετακίνηση των πραγμάτων. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι με τον καιρό, οι τακτικοί πελάτες κατευθύνονται αμέσως στους διαδρόμους με τα προιόντα που θέλουν, οπότε μετακινούν τακτικά τα προϊόντα σε διαφορετικούς διαδρόμους για να παραμείνετε περισσότερο και να δείτε και άλλα είδη.
0 σχόλια: