Είναι γεγονός ότι πολλοί χρήστες των social media και ιδίως του Instagram έχουν πάθει μια εμμονή με το πόσα like και followers θα συγκεντρώσουν στο προφίλ τους.
Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω, έφηβοι και ενήλικες, που παρακολουθούν τα stories στο Instagram και τα tweet στο Twitter και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ανεβάσουν τη δημοτικότητα του προφίλ τους.
Αλλωστε οι «οπαδοί» στα social media έχουν γίνει, κάποια χρόνια τώρα, το νέο βαρόμετρο της φήμης των δημόσιων προσώπων, των καλλιτεχνών, αλλά και των εταιρειών.
Ολοι κυνηγούν like και followers καθώς υπάρχει μια φιλοσοφία πίσω από αυτό. Οταν κανείς βλέπει πολλούς followers και μεγάλη δραστηριότητα στα retweets υποθέτει ότι αυτό το πρόσωπο είναι σημαντικό.
O καθένας θέλει να δει τα like, τις προβολές και τους οπαδούς/followers του στα ύψη. Τα στοιχεία αυτά είναι η κύρια μέτρηση της επιρροής και της αναγνώρισης.
Η ιστορία όμως με τον πολλαπλασιασμό των like και των followers στα YouTube, Instagram, Facebook και Twitter άρχισε να γίνεται ύποπτη. Πώς γίνεται για παράδειγμα μια Ελληνίδα της σόουμπιζ να έχει περισσότερα like από την Μόνικα Μπελούτσι και την Ζιζέλ; (Γιατί το είδαμε κι αυτό).
Είναι άραγε όλο αυτό αλήθεια και πραγματικό; Οι New York Times δημοσίευσαν μια πολυσέλιδη έκθεση σχετικά με τις δραστηριότητες αγοράς και πώλησης ψεύτικων οπαδών και bots στα social media.
Οι αποκαλύψεις έχουν ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, ο οποίος δήλωσε ότι ξεκινά έρευνα καθώς υπάρχουν σοβαρές καταγγελίες πως εταιρίες πωλούν ψεύτικους followers και like σε όσους θέλουν να ανεβάσουν την δημοτικότητα του προφίλ τους στα social media.
Μιλάμε δηλαδή για μια αυτοκρατορία ψεύτικης φήμης στα social media.
Οι πρώτοι λογαριασμοί που προσφέρουν είναι λογαριασμοί υψηλής ποιότητας, αλλά μετά, γίνεται φανερό με ελάχιστη προσοχή ότι είναι ψεύτικοι.
Το ερώτημα που γεννάται λοιπόν είναι το εξής: Ολοι αυτοί που είναι κολλημένοι με τα social media, πόσους πραγματικούς ακόλουθους έχουν στο Instagram και το Twitter;
Κι αν τους «αγόρασαν», πώς θα το καταλάβουμε;
Ενα από τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να συγκρίνετε τους followers με τα like που έχει ένα προφίλ. Είναι αδύνατο ένα προφίλ να έχει εκατοντάδες followers και τα like του να είναι πολύ λιγότερα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του metro.co.uk ένας λογαριασμός για κάθε 1.000 followers θα πρέπει να λαμβάνει περίπου 30 like ανά φωτογραφία ή tweet.
Ενας άλλος τρόπος είναι να παρατηρήσετε πόσα σχόλια συγκεντρώνει σε κάθε ανάρτηση που έχει το προφίλ. Σύμφωνα με έρευνες κάποιος με 5.000 followers στο Instagram πρέπει να έχει περίπου 13 σχόλια ανά φωτογραφία που ανεβάζει.
Τέλος δείτε ποιοι είναι οι followers και παρατηρήστε τα προφίλ τους. Ελέγξτε την εικόνα προφίλ, αν είναι γενική (με πηγή το Google) ή το τυπικό σύμβολο του Twitter ή του Instagram. Αν ακολουθούν πλήθος λογαριασμών αλλά δεν έχουν ακόλουθους. Δείτε επίσης αν δεν έχουν κάνει αρκετές αναρτήσεις.
0 σχόλια: