Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Μέριλιν Μονρόε: Οι σύζυγοι, συνήθως, είναι καλοί εραστές όταν απατούν τις γυναίκες τους.

Η ιστορία μιας προσωπικότητας που ζύγιζε λιγότερο από το μύθο της. Αυτό, όμως, που τελικά έχει σημασία, είναι ότι η Μέριλυν απογειώθηκε εκεί που τα όνειρα και τα διαμάντια είναι παντοτινά.Γεννήθηκε την 1/6/1926.
Πανέμορφη ξανθιά με βελούδινη φωνή, ένα παράξενο κράμα μυστηρίου, ερωτισμού και αθωότητας. Σαν ένα λαχταριστό φρούτο που φαινόταν έτοιμο να εκραγεί από τους χυμούς του, ήξερε να ενσαρκώνει αλλά και να γεννά επιθυμίες. Ένα πλάνο στο αψεγάδιαστο πρόσωπό της ήταν αρκετό για να γεμίσει και να την “ερωτευθεί” η οθόνη. Δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από τη Μέριλυν Μονρόε.


Γεννήθηκε την 1η Ιουνίου του 1926 στο Λος Άντζελες. Νόρμα Τζιν Μόρτενσον είναι το όνομα με το οποίο τη δηλώνει η μητέρα της στο ληξιαρχείο από το όνομα ενός περιστασιακού συντρόφου της, ο οποίος είχε σκοτωθεί σε δυστύχημα.Η Μέριλυν σημειώνει τη λέξη “άγνωστος” όταν της ζητούν όνομα πατρός. Η Νόρμα Τζιν-έτσι τη λένε- αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο επίθετο του πρώτου άντρα της μητέρας της, Μόντερσον ή του δεύτερου συζύγου της μητέρας της Γκλάντις Μπέικερ -ο οποίος φέρεται να είχε εξαφανιστεί πριν από τη γέννησή της).

Της αρέσει να παίζει με τους δημοσιογράφους χρησιμοποιώντας το ένα ή το άλλο επίθετο, ανάλογα με το θέμα συζήτησης.

Σκαρώνει παιχνίδια ενστίκτου που όσοι την ξέρουν καλά, τα βρίσκουν απολύτως φυσικά. Η μητέρα της νοσηλεύεται αρκετές φορές σε ψυχιατρικά ιδρύματα, ενώ η ίδια φιλοξενείται ως ψυχοπαίδι σε διάφορες οικογένειες. Στα εννιά της χρόνια μπαίνει σε ορφανοτροφείο, στα έντεκά της μένει σε μια φίλη της μητέρας της και στα δεκαέξι της χρόνια εγκαταλείπει το σχολείο για να παντρευτεί έναν νεαρό εργάτη. Σε περίοδο πολέμου εργάζεται σε εργοστάσιο κατασκευής αλεξίπτωτων. Μόλις είκοσι ετών και είναι ήδη παντρεμένη με τον Τζέιμς Ντόχερτι και... διαζευγμένη.

Είναι, όμως, μια πανέμορφη νεαρή γυναίκα με έντονο ερωτισμό. Επιλέγει να εξωραίσει την πραγματικότητα και να προορίσει τον εαυτό της για υψηλά πεπρωμένα. Ο φωτογράφος του στρατού Ντ. Κόνοβερ είναι ο πρώτος που ανακαλύπτει το “χάρισμά” της και τη μεταμορφώνει από καστανή σε ξανθιά ανοίγοντάς της το δρόμο για την 20th Century Fox.Ξεκινά ως μοντέλο και ως κομπάρσος αντιμετωπίζοντας πολλές δυσκολίες. Οι πρώτες επιτυχίες, ως ηθοποιός, έρχονται το 1950 με τις ταινίες “Η Ζούγκλα της Ασφάλτου” του Τζον Χιούστον και “Όλα για την Εύα” με τη Μπέτι Ντέιβις. Εκείνη την περίοδο γίνεται σκάνδαλο ότι παλαιότερα είχε ποζάρει γυμνή στο περιοδικό “Playboy”.



Στην ταινία “Η ζούγκλα της ασφάλτου” μέχρι να βγουν οι θεατές από την αίθουσα στην οποία παιζόταν, ήταν κιόλας ερωτευμένοι με αυτό το μοιραίο κορίτσι. Η έκρηξη όμως γίνεται με το φιλμ “Νιαγάρας” του 1953, το οποίο στέλνει τους πάντες στο σινεμά για να τη δουν. Η Μέριλυν είναι ήδη το σύμβολο των πιο μύχιων ανδρικών πόθων. Ένας από τους βιογράφους της, ο Τζον Μάινερ, γράφει για εκείνη ότι είναι σαν να είχε μόλις βγει, ντυμένη και στολισμένη, μέσα από ένα κουτί σοκολάτες. Η σεξουαλικότητά της μοιάζει με εισιτήριο για τον παράδεισο.

Εκείνον τον παράδεισο που απεγνωσμένα ψάχνει και η ίδια στην σύντομη ζωή της. Στόχος της να βρει ισορροπία στους άντρες, στη φήμη και στην τέχνη.

Το 1953 στην ταινία “Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές” εκφράζει με τον πιο πειστικό τρόπο την πλευρά της αθώας και σεξουαλικής καλλονής. Δύο χρόνια αργότερα πρωταγωνιστεί στην ταινία“Επτά χρόνια φαγούρα”. Ο δεύτερος σύζυγός της είναι ο παίκτης του μπέιζμπολ Τζο ντι Μάτζιο με τον οποίο χωρίζει εννά μήνες μετά το γάμο τους. Την ενδιέφερε να παίξει σε σοβαρούς ρόλους γι` αυτό και φοιτά στο Actors Studio της Νέας Υόρκης

Αργότερα, με τη βοήθεια των Στράσμπεργκ - κυρίως της Πόλα Στράσμπεργκ - θα καταφέρει να βελτιώσει την τέχνη της.


Το 1956 παίζει στην ταινία “Στάση του Λεωφορείου” για την οποία προτάθηκε για χρυσή σφαίρα.. Είναι το τελευταίο καλό φιλμ που θα γυρίσει χωρίς να παθαίνει τη μία νευρική κρίση μετά την άλλη.

Εκείνη χρονιά παντρεύεται τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ. Συνεργάζεται με τον Σερ Λόρενς Ολίβιε. Το 1959 συμπρωταγωνιστεί στην ταινία “Μερικοί το προτιμούν καυτό” με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις . Ο θρίαμβός της είναι μεγάλος.


Αν και τραγουδά ότι τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος των γυναικών, δεν είχε ιδιαίτερα ακριβά κοσμήματα. Σε δημοπρασία του 1999 το μόνο αντικείμενο με διαμάντια που πουλήθηκε είναι το δαχτυλίδι που της είχε δώσει ο Τζο ΝτιΜάτζιο.

Οι ένοικοι του Στούντιο Κλάμπ, όπου ζει , θα τη θυμούνται για χρόνια να σηκώνεται στις 6.30 κάθε πρωί και να τρέχει το γύρω του τετραγώνου, για να διατηρήσει το κορμί της σφιχτό. Της άρεσε να κυκλοφορεί γυμνή. Συχνά δεν φορά ρούχα μπροστά σε ενδυματολόγους, κομμώτριες ή μακιγιέζ των στούντιο. Και...κυκλοφορεί χωρίς τίποτα μέσα από τη γούνα που της είχε χαρίσει ο Ντι Μάτζιο.

Είναι ακόμα μικρή κοπέλα όταν κουβαλά στο πορτοφόλι της μια φωτογραφία του Κλαρκ Γκέιμπλ και λέει ψέματα στις φίλες της, πως -δήθεν- είναι ο πατέρας της. Και τα πράγματα έρχονται έτσι, ώστε να γνωρίσει τον Γκέιμπλ, όταν γυρίζουν τους “Αταίριαστους”, κοντά στα τέλη της ζωής της. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων κάνει μια σειρά από επεμβάσεις, για να καταφέρει να αποκτήσει παιδί - και είναι βουτηγμένη στο τέλμα της αυπνίας και των βαρβιτουρικών. Ο γάμος της με τον Μίλερ διαλύεται. Η συγκεκριμένη ταινία αποδεικνύεται προφητική για την πρωταγωνίστρια Μέριλιν Μονρόε. Το σενάριο το υπογράφει ο Άρθουρ Μίλλερ, ο οποίος το γράφει ειδικά για την αγαπημένη του Μέριλυν.


Η ταινία γυρίζεται το 1960 και προβάλλεται το 1961 όταν το ζευγάρι έχει πια ήδη χωρίσει. "Πρόκειταιγια την αδυναμία των ανθρώπων να συνάψουν μεταξύ τους σχέσεις σταθερές και ασφαλείς. Πρόκειται για την τραγωδία του χωρισμού"όπως λέει ο συγγραφέας, Τον Ιανουάριο του 1961 η 35χρονη τότε σταρ υποβάλει αίτηση διαζυγίου στο δικαστήριο του Ξουάρεθ στο Μεξικό εναντίον του συζύγου της Άρθουρ Μίλλερ. Ο λόγος; Ασυμφωνία χαρακτήρων. Λίγο αργότερα εισάγεται σε ψυχιατρική κλινική.Τότε που οι φανταστικές ή πραγματικές, κυρίως ψυχοσωματικές, αρρώστιες από τις οποίες πάσχει την κάνουν, προς μεγάλη δυσαρέσκεια όλων, να αργεί ή και να μην εμφανίζεται καθόλου στο γύρισμα. Το 1962 απολύεται από την εταιρία 20th Century Fox που μια δεκαπενταετία νωρίτερα τη βαφτίζει Μέριλυν Μονρόε και της δίνει την ευκαιρία για τους πρώτους μικρούς ρόλους.Τα γυρισμάτα της ταινίας “Κάτι πρέπει να δώσεις” δεν ολοκληρώνονται ποτέ, λόγω της ασυνέπειας, των ιδιοτροπιών και των αργοποριών της. Αποζημιώνεται με 200.000 δολάρια.

Έχει προλάβει, ωστόσο, να αποδείξει σε όλους ότι μπορεί να είναι ξανθιά και αμόρφωτη - εξαιτίας των δύσκολων παιδικών της χρόνων, αλλά είναι ευφυής, με ένστικτο και γεννημένη σταρ. Το ταραγμένο υποσυνείδητο με το βεβαρημένο οικογενειακό ιστορικό - η γιαγιά, ο παππούς και η μητέρα της νοσηλεύτηκαν σε ψυχιατρείο, ενώ ο θείος της αυτοκτόνησε - είναι ίσως τα κίνητρα που θα την οδηγούν- μέσα από περιπλοκές και χρονοτριβές- στην ηθοποιία.

Η Μέριλυν κατάφερε να κλέψει την παράσταση σε ταινίες όπου εμφανίζεται ακόμα και αν έπρεπε να αναμετρηθεί με κολοσσούς. Τρία διαζύγια στο ενεργητικό της - Τζιν Ντόουερτι, Τζο ντι Μάτζιο και Άρθουρ Μίλερ. Πολλά φλέρτ και η ίδρυση δικής της ταινίας παραγωγής. Η μοιραία κι αμφιλεγόμενη Μονρόε, η οποία κυκλοφορεί χωρίς εσώρουχα, φορώντας το αγαπημένο της Chanel No 5.
O αντρικός πληθυσμός τρελαίνεται για τη συναρπαστική ξανθιά ηθοποιό, το απόλυτο sex symbol.Από τα “δίχτυα” της γοητείας της δεν μπορούσε να ξεφύγει ούτε ο πρόεδρος της Αμερικής John F. Kennedy με τον οποίο είχε συνάψει παράνομο δεσμό κατά τη διάρκεια της θητείας του.


Στις δεκαετίες που θα ακολουθήσουν, θα ειπωθούν, συχνά και από την ίδια, οι πιο αντιφατικές ιστορίες. Ακόμα και για τη σεξουαλικότητά της. Κάποιοι την είπαν ψυχρή, κάποιοι άλλοι νυμφομανή. Το σίγουρο είναι πως παραμένει πληγωμένη και αυτοκαταστροφική. Στις 19 Μαίου του 1962 παρά τη βεβαρημένη κατάσταση της υγείας της από το αλκοόλ και τα βαρβιτουρικά και τις απειλές της Fox ότι θα απολυθεί, ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη. Εκεί τραγουδά μοναδικά το “Happy Birthday” στον...κύριο πρόεδρο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι, στα 45α γενέθλιά του,μπροστά σε είκοσι χιλιάδες καλεσμένους.


Η Μέριλυν Μονρόε αφήνει την τελευταία της πνοή στις 3:45 π.μ., ξημερώματα Κυριακής 5 Αυγούστου του 1962, στο σπίτι της στο προάστιο Μπρέντγουντ του Λος Άντζελες. Ο θάνατός της αποδόθηκε σε υπερβολική δόση υπνωτικών χαπιών. Οι φήμες για το θάνατό της οργιάζουν ακόμα και σήμερα, πέντε δεκαετίες αργότερα. Οι συνθήκες του θανάτου της παραμένουν ανεξήγητες. Το μυστήριο δεν έχει ακόμη λυθεί... Ποιο ρόλο έπαιξε η σχέση της με τους αδελφούς Κένεντι και σε ποιο βαθμό είναι αναμεμιγμένη η CIA; Ο δεύτερος σύζυγός της, πρωταθλητής του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο, κατηγόρησε ευθέως το Χόλιγουντ και τους Κένεντι, ενώ ο τρίτος, ο θεατρικός συγγραφέας Άρθουρ Μίλερ, απέκλεισε το ενδεχόμενο της αυτοκτονίας. "Σε κάθε 100 κυβικά εκατοστά του αίματος της νεκρής υπήρχαν 4,5 χιλιοστόγραμμα υπνωτικού φαρμάκου. Αρκούν 2,5 για να προκαλέσουν τον θάνατον", απεφάνθησαν μετά την ιατροδικαστική εξέταση.

Η Μονρόε βρέθηκε νεκρή από την οικονόμο της. Στο ένα χέρι κρατούσε το ακουστικό του τηλεφώνου, ενώ δίπλα της υπήρχε ένα κενό φιαλίδιο υπνωτικών. Ήταν μόλις 36 ετών.. "Θα ήταν μια ανακούφιση εάν τελείωνε. Είναι σαν να βρίσκεσαι σε έναν αγώνα δρόμου, να φτάνεις κάπου κι έπειτα να ξαναρχίζεις από την αρχή" είπε κάποτε για τη ζωή της.Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου,μάλιστα, την έχει κατατάξει έκτη στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.Μια γυναίκα που είχε αυτό το “κάτι” που δεν έβρισκες σε όλες τις ξανθιές του κόσμου μαζί. Δεν πρόλαβε να γεράσει και να υποκύψει στη φθορά του χρόνου. Η εικόνα της παραμένει αστραφτερή κι ανεξίτηλη. Μπορεί η προσωπικότητά της να “ζύγιζε” λιγότερο από το μύθο της... Μπορεί να αμφισβητήθηκε για πολλά... Μπορεί ο μύθος ο οποίος πλάστηκε ενώ ζούσε, να αποδείχτηκε τροχοπέδη που την εμπόδισε να ζήσει μια απλή και φυσιολογική ζωή. Αυτό, όμως, που τελικά έχει σημασία, είναι ότι η Μέριλυν απογειώθηκε σε άλλους κόσμους... Εκεί που τα όνειρα και τα διαμάντια είναι παντοτινά...



Aκολουθούν κάποια από τα "διάσημα" λόγια της...

Οι γυναίκες διαθέτουν δυο φοβερά όπλα: το μακιγιάζ και τα δάκρυα. Ευτυχώς για τους άντρες, δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ταυτοχρόνως.

Αν μπορείς να κάνεις μια κοπέλα να γελάσει, μπορείς να την κάνεις να κάνει οτιδήποτε.

Καλύτερα να είσαι δυστυχισμένος μόνος παρά δυστυχισμένος μαζί με κάποιον άλλον.

Ο μεγάλος εραστής μπορεί να σε συνεπάρει και όταν σε φιλά στο μέτωπο ή όταν σε κοιτά χαμογελαστά στα μάτια ή όταν κοιτάει απλά στο κενό.

Τα σκυλιά ποτέ δεν με δαγκώνουν. Μόνο οι άνθρωποι.

Η καριέρα είναι υπέροχο πράγμα, αλλά δεν μπορείς να κουλουριαστείς μαζί της μια κρύα νύχτα.

Είμαι καλή, αλλά δεν είμαι άγγελος. Αμαρταίνω, αλλά δεν είμαι ο διάβολος. Είμαι απλά ένα μικρό κορίτσι σ’ ένα μεγάλο κόσμο, που ψάχνει να βρει κάποιον ν’ αγαπήσει.

Αν πρόκειται να είσαι διπρόσωπη, τουλάχιστον κάνε ένα από τα πρόσωπα όμορφο.

Το να ονειρεύομαι να γίνω ηθοποιός, είναι πιο συναρπαστικό από το να είμαι.

Το να είσαι σύμβολο του σεξ είναι βαρύ φορτίο, ειδικά όταν είσαι κουρασμένη, πληγωμένη και μπερδεμένη
Πολλές φορές έμενα σιωπηλή για ώρες σ’ ένα πάρτυ ακούγοντας τα κινηματογραφικά μου είδωλα να μετατρέπονται σε βαρετούς και μικρούς ανθρώπους.

Πριν τον γάμο, ένα κορίτσι πρέπει να κάνει έρωτα στον άντρα για να τον κρατήσει. Μετά τον γάμο, πρέπει να τον κρατάει για να του κάνει έρωτα.

Το μόνο που φοράω στο κρεβάτι μου είναι Chanel No 5, φυσικά.

Δώσε σε ένα κορίτσι τα σωστά παπούτσια, και θα κατακτήσει τον κόσμο.

Το Χόλλυγουντ είναι ένα μέρος όπου μπορεί να σε πληρώσουν χίλια δολάρια για ένα φιλί και 50 σεντς για την ψυχή σου.

Οι σύζυγοι, συνήθως, είναι καλοί εραστές όταν απατούν τις γυναίκες τους.

Δεν θέλω να βγάλω λεφτά, θέλω μόνο να είμαι υπέροχη.

Έχω υπερβολικά πολλές φαντασιώσεις για να είμαι μια απλή νοικοκυρά. Υποθέτω ότι εγώ η ίδια είμαι μια φαντασίωση.

Μ’ αρέσει να κάνω πράγματα που οι λογοκριτές δεν θα περάσουν.





ads

ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

SHARE THIS

0 σχόλια: