Στην τελική ευθεία υλοποίησης βρίσκεται το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τη γραμμή 1 του μετρό και το τραμ και από τον Ιούνιο του 2017 στις γραμμές 2 και 3 του μετρό της Αθήνας και στον προαστειακό.
Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Τάσος Ταστάνης, σε εκδήλωση που έγινε στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση των έργων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής, που αποτελούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης, επίσης, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα μηχανήματα που μετέφερε γι’ αυτόν το σκοπό ο ΟΑΣΑ, τις πύλες εισόδου-εξόδου, τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών και τα επικυρωτικά μηχανήματα.
Όπως εξήγησε η υπεύθυνη του έργου, Μαρία Μαυρουδή, παρουσιάζοντας την αρχιτεκτονική του συστήματος, οι επιβάτες θα μετακινούνται μόνο με την έξυπνη κάρτα και θα την προσκομίζουν στα μηχανήματα που θα τοποθετηθούν σε σταθμούς και στάσεις για επικύρωση ή επαναφόρτιση ενώ από τα ίδια σημεία θα μπορούν και να την αγοράσουν.
Αντίστοιχος εξοπλισμός θα τοποθετηθεί σε οχήματα και σταθμούς και στους φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση του συστήματος ενώ θα στηθεί το κέντρο διαχείρισης ΟΑΣΑ που θα αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος, θα συλλέγει και θα μεταδίδει όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα.
Ειδικότερα θα υπάρχουν δύο τύποι καρτών. Η μία θα είναι πλαστική, θα μοιάζει με πιστωτική κάρτα και θα φέρει επεξεργαστή στον οποίο θα μπορούν να "φορτώνονται" τα μεγάλα κόμιστρα, μηνιαίες ετήσιες κάρτες και όλες οι περιπτώσεις ελευθέρας ή μειωμένης μετακίνησης που υπάρχουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Θα υπάρχει επίσης η χάρτινη κάρτα που δεν θα έχει επεξεργαστή και θα αφορά εκείνους που έρχονται ως επισκέπτες ή τουρίστες στην Αθήνα και θέλουν να κάνουν συγκεκριμένες μεμονωμένες διαδρομές.
0 σχόλια: