Μπορεί να υπάρχουν αθώες λέξεις στον προφορικό λόγο που να μην μπορείς να φανταστείς τη ζημιά που μπορούν να σου κάνουν στον γραπτό λόγο, όμως επειδή στα επαγγελματικά email καλό είναι να προσέχεις λίγο παραπάνω τις εκφράσεις σου, σου λέμε ποιες είναι οι τρεις καθημερινές λέξεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς στα emails σου.
Στην πραγματικότητα
Όταν αναφέρεις σε ένα επίσημο κείμενο την έκφραση «στην πραγματικότητα» είναι σαν να διορθώνεις τον άλλον, σαν να θέλεις να διαψεύσεις αυτά που λέει, τονίζοντας από την πλευρά σου τι πραγματικά έγινε.
Προσπάθησε να το αποφύγεις για να μην προσβληθεί κανένα άτομα που σχετίζεται με τη δουλειά σου και να επιλέξεις κάποια εναλλακτική λέξη.
Συγγνώμη
Καλό θα ήταν να αποφεύγεις να λες συγγνώμη σε καταστάσεις οι οποίες δεν το αξίζει, όπως για παράδειγμα όταν διατυπώνεις μια άποψη, όταν υπάρχει διάσταση απόψεων ή όταν κάνεις ένα ανεπαίσθητο λαθάκι.
Ακόμα όμως κι όταν πραγματικά τα έχεις θαλασσώσει είναι καλύτερα να πεις «απολογούμαι».
Η συγγνώμη έχει γίνει τόσο συνηθισμένη λέξη, χρησιμοποιείται πολλές φορές άσκοπα με αποτέλεσμα να έχει χάσει λίγο πολύ το νόημά της.
Από την άλλη όταν λες «απολογούμαι», συνήθως το άτομα στο οποίο μιλάς αντιλαμβάνεται την ειλικρίνειά σου.
Άλλες εναλλακτικές για τη συγγνώμη: Έχεις δίκιο, απολογούμαι, καταλαβαίνω γιατί είσαι αναστατωμένος, αντιλαμβάνομαι το λάθος μου και θα προσπαθήσω να μην ξαναγίνει.
Εγώ
Δεν είναι βέβαια μόνο η λέξη εγώ. Είναι οποιαδήποτε λέξη κάνει focus αποκλειστικά στον εαυτό σου αντί στον τρόπο με τον οποίο μπορείς να βοηθήσεις και να αλληλεπιδράσεις με τα άτομα που συναναστρέφεσαι καθημερινά.
Αντί για το εγώ προτίμησε να χρησιμοποιήσεις φράσεις όπως: εμείς, η ομάδα, η εταιρεία, το τμήμα μας.
0 σχόλια: