Το Batman V Superman εκτός από πολλά έσοδα έφερε και μια πρωτόγνωρη αναγνωρισιμότητα για τον Ben Affleck. Το παρελθόν του ήταν εντελώς αντίθετο.
Ας γυρίσουμε το ρολόι ενάμιση με δύο χρόνια πίσω. Στην ημέρα που ανακοινώθηκε ότι ο Ben Affleck θα πάρει σπίτι του την στολή του Batman και θα βρεθεί απέναντι στον Superman. Όλα τα φόρουμ των geeks είχαν κατακλυστεί από μηνύματα που συνοψίζονταν στην εξής φράση: Ο Ben Affleck είναι κακή επιλογή, δεν θα τα καταφέρει. Όμως φαίνεται πως ακόμα και οι παντελώς περιφρονημένοι, αυτοί που δικαίως υποβιβάστηκαν στο παρελθόν, έχουν έναν εγωισμό και το πείσμα να αποδείξουν πράγματα.
Μπορεί ο Ben Affleck να ήταν πικραμένος από τις κακές κριτικές, αλλά το κοινό του έκανε την τιμή να τον χαρακτηρίσει τον καλύτερο Batman από την πλευρά του action hero, αλλά και γιατί οδήγησε τον Batman στο σημείο να καθρεφτίζεται ως Joker. Κοινώς πήρε το ρόλο από τα χέρια του Bale και τον προχώρησε ένα βήμα παρακάτω. Ω, ναι, ζήσαμε να το ακούσουμε-δούμε κι αυτό. Κι αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Ben Affleck τάραζε τα νερά της απόρριψης του από την πλειοψηφία κοινού και κριτικών.
Για ένα μεγάλο μέρος της καριέρας του, ο 43χρονος Affleck είχε την τύχη να συμμετέχει σε ταινίες που τραβούσαν τα βλέμματα, πήγαιναν στα Oscar, αλλά πώς τύχαινε και ο ίδιος είχε πάντα τον ρόλο για τον οποίο δεν θα μιλάει κανείς.
Στο Shakespeare In Love, την ταινία που κατάφερε μέχρι και την Gwyneth Paltrow να πάρει Oscar, ήταν απλώς ένας κάπως χιουμοριστικός ρόλος. Στις περισσότερες κριτικές έπιανε μία, το πολύ δύο γραμμές.
Στο Good Will Hunting ο Matt Damon και ο Robin Williams πήραν όλα τα accomplishments και ο Affleck ήταν ένα συμπαρομαρτούν.
Στο Chasing Amy ήταν ο Kevin Smith που αποθεώθηκε τόσο για το στήσιμο της ταινίας και το drama before gags στυλ της, όσο και για την καθοδήγηση του στον Affleck, με την πιο ενδεικτική αντίδραση να είναι το «ακόμα και τα ακατέργαστα υλικά, γίνονται διαμάντια στα χέρια σωστών ανθρώπων».
Το The Sum Of All Fears είναι αυτό που σίγουρα θέλει να το ξεχάσει. Με τον Morgan Freeman δίπλα του και κατάφερε να δώσει την ερμηνεία που έριχνε τόσο πολύ την ταινία
Στο Changing Lanes είχε δίπλα του τον Samuel Jackson, η ταινία δέχτηκε διθυράμβους και πάλι όμως ο ίδιος δεν ήταν παρά μια απλή σημείωση.
Το Paycheck (2003) ήταν η ταινία που συνέβη το ακριβώς αντίθετο για τον Affleck. Η ταινία καταποντίστηκε, αλλά οι κριτικές έδιναν ένα ψήγμα επαίνου στον ίδιο, ως αντίβαρο. Δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, όταν τότε ήταν ο τύπος που άλειφε τα καπούλια της Jennifer Lopez στο Jenny From The Block.
Ώσπου έρχεται το 2007 και το Gone Baby Gone, η πρώτη ουσιαστικά σκηνοθετική προσπάθεια του Ben Affleck (η τυπική είχε γίνει το 1993 στα 20 του, αλλά προφανώς καλύτερα να μην αναφερθεί). Εκεί όπου σκηνοθετούσε τον αδερφό του Kasey και είδε το σκηνοθετικό του stock να έχει limit up, με σχόλια όπως «Γι΄αυτό θα σε συγχωρήσουμε για το Gigli» και «Ο Affleck είναι ένας ηθοποιός δεύτερων ρόλων παγιδευμένος σε σώμα πρώτων ρόλων, αλλά σκηνοθετικά είναι ένα εκκωφαντικό ταλέντο».
Πώς το κεφαλαιοποίησε αυτό; Με το Argo το 2012, όπου επέλεξε να επενδύσει λιγότερο στα πραγματικά γεγονότα και περισσότερο σε μια εναλλαγή χιούμορ με δράση και μια χρονική ασυνέχεια στην σκηνοθετική του εξιστόρηση. Κατάφερε να κουμαντάρει καλύτερα και τον ίδιο του τον εαυτό. Η σκηνοθεσία του έφερνε τον θεατή από το έντονο σασπένς στην αντίληψη και δίνει στο έργο μια αυθεντική δομή mainstream θρίλερ. Εκεί ήταν και το σημείο που ο Affleck άρχισε να κερδίζει κοινό με την γοητεία που προσέδιδε.
Το 2014 ήταν η πρώτη φορά στην τελευταία δεκαετία, που ο Ben έθετε τις προδιαγραφές για να τον κοιτάξει σοβαρά η Ακαδημία, αφού στο Gone Girl έκανε μία από τις 3-4 καλύτερες ερμηνείες του και συνεπικουρούμενος από την Pike, έκανε αυτός την ταινία και όχι το ανάποδο.
Τώρα βρίσκεται στην πιο ώριμη του φάση, έχει περάσει τον χωρισμό με την Gardner, έχει δει τον εαυτό του αλλιώς. Δεν γνωρίζουμε αν θα καταφέρει να βρει το spiritum sanctum του leading actor, αλλά έχει βρει το νήμα για να αφήσει το στίγμα του στην directorial position.
0 σχόλια: