Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Ο Δημήτρης Αποστολάκης μιλάει στο iefimerida για το CERN, την Κρήτη και τον Ρυθμό


Ο φυσικός, μουσικός, επαναστάτης καλλιτέχνης, η ψυχή των «Χαΐνηδων» δηλώνει: «Όπου παίζομε είναι ευπρόσδεκτοι όλοι. Κυρίως οι αμαρτωλοί!»

Μία συλλογή διηγήσεων που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Καστανιώτη με τίτλο «Φτου ξελευτερία για όλους!» και οι δύο εμφανίσεις με τους «Χαΐνιδες» μέσα στον Νοέμβριο, στάθηκαν η αφορμή για να μιλήσουμε με τον πάντα ενδιαφέροντα, αρκετά εκκεντρικό και σίγουρα χαρισματικό και πολυπράγμονα Δημήτρη Αποστολάκη.

Τι θα πει Χαΐνης; Είναι ο επαναστάτης, κι αυτό εκφράζει από κάθε άποψη τον Αποστολάκη. «Αντιμετωπίζω πολύ σοβαρά την πολιτική και δεν κάθομαι να ασχολούμαι με κάτι τέτοια» σχολιάζει, σε συζήτηση που είχαμε σχετικά με την πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργού πολιτισμού, για την πρόθεση να δημιουργηθεί ένα «ελληνικό Νταβός» σε νησάκι νοτιοδυτικά της Εύβοιας.
Πάντως τώρα οι «Χαΐνιδες» ετοιμάζονται για δύο παραστάσεις στον Ρυθμό στην Ηλιούπολη (14/11 και 21/11). Προειδοποιεί λοιπόν η ψυχή της ομάδας: «Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος σε ενήλικες που δεν συνοδεύονται από τα παιδιά που κρύβουν μέσα τους». Τι μας επιφυλάσουν οι «Χαΐνιδες» εκεί; Μουσικά παραμύθια, ταξιδιάρικες μελωδίες, μουσικές της Ανατολικής Μεσογείου, σύνθετες γλωσσικές φόρμες, και διάθεση για παιχνίδι στη σκηνή. «Πάντα υπάρχει πλαίσιο, αφηγηματικό κάδρο, αλλιώς το γεγονός είναι μια ανοησία» λέει ο Αποστολάκης για τις συναυλίες τους και συμπληρώνει: «Το πλαίσιο και το ρίσκο είναι τα δυο στοιχεία που διακρίνουν την τέχνη, από την πάντα ανήθικη και καταστροφική διασκέδαση».
Οι «Χαΐνιδες». Δεύτερος από δεξιά ο Δημήτρης Αποστολάκης
Αν δεν έχεις βρεθεί σε παράστασή τους, είναι λίγο δύσκολο με δυο λόγια να καταλάβεις τι κάνουν επί σκηνής. Από το 1990 όταν δημιουργήθηκαν οι «Χαΐνηδες» μέχρι σήμερα, πολλά από τα μέλη, έχουν αλλάξει. Τί όμως θεωρεί ο Αποστολάκης ότι έχει μείνει σταθερό και αναλλοίωτο και θέλει να διαφυλάξει στην ομάδα αυτή; «Οι Χαΐνηδες δεν είναι συνοθύλευμα προσώπων. Είναι μια αφελής παιδική ζωγραφιά. Αυτό το σκίτσο, με την έρευνα που απορρέει από την παιδιάστικη περιέργεια και τις καθάριες σχέσεις, δε σκίζεται. Πεθαίνει και αναγεννάται διαρκώς. Δε θέλομε να διαφυλάξομε τίποτα. Αφού η πόλις μας είναι κινούμενη δε χρειάζονται τείχη. Μας προστατεύει η ιερή μας συν-κίνηση».
«Με συγκινεί το ίδιο μια φούγκα του Μπάχ και η εξίσωση του Σρέντιγκερ»
Ο Δημήτρης Αποστολάκης, εκτός από το ότι είναι μουσικός, έχει σπουδάσει και Φυσικός και μάλιστα έχει συμμετάσχει ως ερευνητής στο περίφημο πείραμα CERN. Οι επιστήμονες λοιπόν του CERN, ως γνωστόν, στις 4 Ιουλίου 2012, επιβεβαίωσαν την ανακάλυψη ενός νέου σωματιδίου με μάζα 126,5 GeV με απόκλιση 5 σίγμα, που σημαίνει βεβαιότητα κατά 99,99995% και πως η παρατήρηση αυτή είναι επαληθεύσιμη και μπορεί να αναπαραχθεί οποτεδήποτε. Με άξονα αυτή την σκέψη, ο πολυπράγμων και χαρισματικός καλλιτέχνης, δημιούργησε τη βραβευμένη και περίφημη πλέον παράσταση «Το σωματίδιο του Θεού» παρέα με την ομάδα «Και όμΩς κινείται». 
Στιγμιότυπο από την παράσταση χοροθεάτρου «Το σωματίδιο του Θεού». Ο Αποστολάκης στο βάθος εξηγεί τη θεωρία του μποζονίου
Υπάρχουν κοινά ανάμεσα στην επιστήμη και την τέχνη του Δημήτρη Αποστολάκη; Σήμερα τι τον ενεργοποιεί περισσότερο; Μια εξίσωση ή μια μελωδία; «Η επιστήμη και η τέχνη μου, έχουν κοινά, τη χαρούμενη και παθιασμένη αναζήτηση του αγνώστου, με όλα τα μέσα, ρασιοναλιστικά και ιρασιοναλιστικά. Φωτίζουν το παρελθόν και προβλέπουν το μέλλον. Στην καθαρή τους μορφή, είναι πηγές αντιδογματισμού και αντεξουσίας. Με συγκινεί το ίδιο μια φούγκα του Μπάχ και η εξίσωση του Σρέντιγκερ».
Τελευταία υπάρχει ομολογουμένως μια στροφή/αγάπη του κοινού προς την Κρήτη και τα τραγούδια της. Τον ενοχλεί το κοινό που παρακολουθεί τις παραστάσεις τους, λόγω μόδας; «Έχω πει πως αυτή η στροφή είναι ψευδής και νοσηρή» απαντά. «Είναι έκφραση εθνικισμού και νεοσυντηριτισμού των κατοίκων της Ελλάδας. Είναι σαν ένας αιμοσταγής δικτάτορας στην Άπω Ανατολή να κάνει την προγραμματισμένη του γιόγκα. Οι ρίζες δεν είναι για να γυρίζομε πίσω αλλά για να βγάζομε κλαδιά, όπως είχε πει η Κατερίνα Γώγου. Όπου παίζομε είναι ευπρόσδεκτοι όλοι. Κυρίως οι αμαρτωλοί». ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ακούστε το «Καπηλειό» των «Χαΐνιδων». Μουσική, στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης. Τραγούδι: Δημήτρης Ζαχαριουδάκης


Οι μουσικές εμφανίσεις
Δημήτρης Αποστολάκης και οι «Χαΐνηδες» 
Ρυθμός Stage: Μαρίνου Αντύπα 38, Ηλιούπολη, τηλ. 210 9750060
Ημερομηνία: 14/11 και 21/11
Έναρξη: 22.00
Είσοδος: 12 ευρώ (με μπύρα ή κρασί)
Το βιβλίο
«Φτου ξελευτερία για όλους!» Δέκα Διηγήσεις του Δημήτρη Αποστολάκη
Εκδόσεις Καστανιώτη
σελ.168
Τιμή: 4,90 ευρώ
Περίληψη: Ο πολύτεκνος καντηλανάφτης βγήκε στην πλατεία του χωριού διατρανώνοντας  με ντουντούκα τον έρωτά του για τον εφημέριο της ενορίας του. Ο επιφανής μετεωρολόγος της ΕΜΥ απολύθηκε από την εργασία του γιατί επί δεκαεφτά ώρες χόρευε στον προαύλιο χώρο της υπηρεσίας του τον χορό της βροχής. Ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας εγκατέλειψε τη θέση του, ασπάστηκε τον βουδισμό, κατέφυγε στα Μάταλα και επιβιώνει πουλώντας ιδιόχειρα χαϊμαλιά. Η δε πεθερά του υπέστη εγκεφαλική παράλυση και προχώρησε στην ίδρυση πολιτικού κόμματος, το οποίο εμφανίζει υψηλά ποσοστά στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Τέλος, ο βιβλιόφιλος διευθυντής του εθνικού πάρκου αγρίων ζώων, που έχει τη συνήθεια να διαβάζει φωναχτά, παρατήρησε ότι τα ζώα προέβησαν σε απεργία πείνης, προβάλλοντας περίεργα αιτήματα: οι μπαμπουίνοι αξίωναν να παρευρίσκονται σε προεκλογικές συγκεντρώσεις και οι παπαγάλοι να έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ο ίδιος ο διευθυντής παντρεύτηκε, με πολιτικό γάμο, ένα πανέμορφο κοάλα που κατέκτησε πρόσφατα τον τίτλο της «Μις Αυστραλία».


Πηγή ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

0 σχόλια: