Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Αλλάζουν συνήθειες οι τηλεθεατές



Νέο προφίλ αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τον τρόπο θέασης τηλεοπτικού περιεχομένου, καθώς κινούνται σταδιακά μακριά από το μοντέλο της παθητικής παρακολούθησης των προγραμμάτων στην τηλεόρασή τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Ericsson, που αφορά και την Ελλάδα, οι Έλληνες αρχίζουν να προτιμούν να παρακολουθούν το περιεχόμενο που επιθυμούν όποτε το θέλουν και στη συσκευή της αρεσκείας τους χωρίς τις «δεσμεύσεις» της κλασικής τηλεόρασης.


Τα στοιχεία της έρευνας του Consumer Lab της Ericsson για την τηλεόραση και τα μέσα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (TV & Media Report) στην οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνονται και δεδομένα από την ελληνική αγορά είναι ενδεικτικά της στροφής που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη συμπεριφορά των Ελλήνων τηλεθεατών. 

Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές, έδειξε ότι το 87% των Ελλήνων παρακολουθεί video περιεχόμενο στο Διαδίκτυο (σ.σ. πρόκειται για το αποκαλούμενο streaming περιεχόμενο), ποσοστό που ξεπερνά το 77% που παρακολουθούν παραδοσιακή τηλεόραση. 

Στο streaming περιεχόμενο περιλαμβάνονται υπηρεσίες όπως το YouTube, οι ταινίες που «κατεβάζουν» οι χρήστες από το Διαδίκτυο μέσω των torrents, όπως, φυσικά, και οι web υπηρεσίες που έχουν οι μεγάλοι ελληνικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.

Αλλάζουν συνήθειες οι τηλεθεατές

Χαρακτηριστικό δείγμα της στροφής των Ελλήνων καταναλωτών είναι το γεγονός ότι το 51% των συμμετεχόντων στην έρευνα του Ericsson Consumer Lab που είναι συνδρομητές σε διαδικτυακές υπηρεσίες παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου όποτε το ζητήσει ο χρήστης (video-on-demand), απάντησε ότι προτιμά να γίνονται διαθέσιμα ταυτόχρονα όλα τα επεισόδια μίας τηλεοπτικής σειρά, προκειμένου να τα παρακολουθούν με τον ρυθμό που βολεύει τους ίδιους και χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν μία εβδομάδα για να δουν ένα νέο επεισόδιο. 

Σημειωτέον πως το αντίστοιχο ποσοστό σε διεθνές επίπεδο είναι στο 56% αλλά στο εξωτερικό υπάρχει πληθώρα τέτοιων υπηρεσιών, αντίθετα από την Ελλάδα όπου μόλις τώρα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται αντίστοιχες υπηρεσίες.

Άλλες συσκευές
Ένα άλλο δείγμα της αλλαγής συνηθειών είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες έχουν αρχίσει να παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο και σε άλλες συσκευές πλην της τηλεόρασης, όπως είναι οι υπολογιστές, τα tablets ακόμη και τα smartphones. 

Η τηλεόραση παραμένει, βέβαια, η πιο δημοφιλής συσκευή παρακολούθησης καθώς εκεί βλέπουν περιεχόμενο περισσότερες από 12 ώρες ανά εβδομάδα οι Έλληνες καταναλωτές, αλλά υψηλά είναι τα νούμερα και σε άλλες συσκευές: Εννέα ώρες σε φορητό υπολογιστή, οκτώμισι ώρες σε επιτραπέζιο υπολογιστή, τρεισήμισι ώρες σε smartphone και τρεισήμισι ώρες σε tablet. 

Ουσιαστικά, το συμπέρασμα στην προκειμένη περίπτωση είναι πως οι Έλληνες δεν είναι αποκλειστικά «δεμένοι» στην τηλεόρασή τους όσον αφορά στο θέμα της παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου και επιπλέον δείχνουν να αντιμετωπίζουν το Διαδίκτυο ως ένα σημαντικό μέσο για την παρακολούθηση περιεχομένου. 

Επιπλέον, οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για υψηλή ποιότητα εικόνας. Το 47% δηλώνει ότι η ανάλυση υψηλής ευκρίνειας (HD) είναι ιδιαιτέρως σημαντική για μια βέλτιστη εμπειρία παρακολούθησης. Το αντίστοιχο ποσοστό για ανάλυση υπερ-υψηλής ευκρίνειας 4K/Ultra High Definition (UHD) είναι 31%. Επίσης, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι αξίζει να πληρώσουν για να παρακολουθούν ταινίες ταυτόχρονα με την προβολή τους στους κινηματογράφους αλλά και για πακέτα καναλιών.

Smartphone << Όσον αφορά στη χρήση των smartphones για κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου, κατά κύριο λόγο οι Έλληνες χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη συσκευή προκειμένου να παρακολουθούν video στο YouTube και γενικότερα μικρής διάρκειας clips, ενώ σημαντικά ποσοστά εντοπίζονται και όσον αφορά την παρακολούθηση αθλητικών εκδηλώσεων και αγώνων που μεταδίδονται ζωντανά, αλλά και περιεχόμενο (ταινίες ή σειρές) που έχουν «κατεβάσει» από το Διαδίκτυο. 

Η έρευνα δείχνει πάντως ότι η κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου στα smartphones θα μπορούσε να είναι υψηλότερη αλλά οι καταναλωτές εκτιμούν ότι το κόστος για την παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου στο κινητό τους είναι υψηλό, ενώ ανησυχούν και για το κατά πόσον θα έχουν ικανοποιητική κάλυψη και ταχύτητες προκειμένου η εμπειρία να είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. 

Σημειωτέον, βέβαια, πως υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 38% που δεν θέλει να παρακολουθεί τηλεοπτικό περιεχόμενο στο smartphone τους. Χρήση φορητών συσκευών 9 ώρες παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο σε φορητό υπολογιστή την εβδομάδα οι Έλληνες καταναλωτές. 3,5 ώρες είναι το αντίστοιχο νούμερο για τα smartphoneς αλλά και τα tablets.



ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

0 σχόλια: