Ένας ερωτύλος καθηγητής πανεπιστημίου, η νοσηρή του σχέση με την αδελφή του και δυο πτώματα σε μια χιονισμένη εσχατιά των γαλλοελβετικών Άλπεων… Πολύ λογοτεχνίζον ύφος, πενιχρή γοητεία.
Στην ατμοσφαιρική εναρκτήρια σεκάνς βρισκόμαστε νύχτα σε έναν χιονισμένο δασικό δρόμο, μέσα στο αυτοκίνητο ενός ζευγαριού. Προφανώς τα έχουν πιει – φαίνεται από την αβέβαιη οδήγηση. Το άλλο που φαίνεται σαφώς είναι πως η φωτογραφία (Γκιγιόμ Ντεφοντέν) είναι από τα μεγάλα ατού της ταινίας που έφτιαξαν οι αδελφοί Λαριέ, μεταφέροντας στο πανί το μυθιστόρημα του Φιλίπ Τζιάν.
Ειδικά η φωτογράφηση των χιονοσκεπών Άλπεων, ή, ας πούμε, μιας νυχτερινής πυκνής χιονόπτωσης στη βεράντα του μοναχικού σαλέ του πρωταγωνιστή είναι όντως θεαματική. Και γενικότερα, όμως, η ταινία βασίζει πολλά στην στιλιστική αντίστιξη των χώρων όπου διαδραματίζεται. Από τη μια, το υπέροχης αρχιτεκτονικής, γεμάτο φως και καμπύλες, πανεπιστήμιο της Λωζάννης, όπου ο 45άρης Μαρκ (Αμαλρίκ), ο οδηγός του αυτοκινήτου στην αρχική σκηνή, διδάσκει δημιουργική γραφή. Από την άλλη, η άσπιλη και άγρια ομορφιά των χιονισμένων Άλπεων, όπου, όπως ήδη είπαμε, μένει ο Μαρκ, τέρμα Θεού, μαζί με την αδελφή του, Μαριάν (Βιάρ).
Αυτή η Μαριάν, φιγούρα βαμπ γυναίκας βγαλμένη από χολιγουντιανή ταινία του ’40, είναι μια από τις ων ούκ έστιν αριθμός γυναίκες που ορίζουν τη ζωή του πρωταγωνιστή. Διότι ο κύριος καθηγητής αρέσει. Η Ανί (Φορεστιέ), ας πούμε, μια κακομαθημένη κόρη πλούσιου και φοιτήτριά του, τού την πέφτει απροκάλυπτα, σχεδόν κωμικά.
Ο Μαρκ, όμως, ανθίσταται. Κυρίως, διότι μόλις έχει γνωρίσει τη μυστηριώδη Ανά (Μαϊουέν), τη νεαρή μητριά μιας από τις φοιτήτριές του, η οποία έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς… Ε, και δεν θ’ αργήσουμε να καταλάβουμε πως η εξαφανισμένη δεν είναι άλλη από την κοπέλα της πρώτης σκηνής, με την οποία ο κυρ-καθηγητής είχε περάσει μια νύχτα τρελού σεξ. Το έτερο που επίσης θα καταλάβουμε είναι ότι ο Μαρκ έχει μια νοσηρή σχέση με το άλλο φύλο –και η σχέση εξάρτησης-απώθησης στα όρια της αιμομιξίας που διατηρεί με την αδελφή του είναι το κερασάκι.
Πίσω, βέβαια, από όλα αυτά τα μετρίως ψυχοπαθολογικά –που εκφέρονται μέσα από λογοτεχνίζοντες, φτιαχτούς διαλόγους– υπάρχει και το αστυνομικό μυστήριο περί την εξαφανισμένη φοιτήτρια. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν υπάρχει καμία αγωνία περί του τι έχει συμβεί. Όπως δεν υπάρχει και κανένα ενδιαφέρον για την τύχη του νοσηρού μα γοητευτικού πρωταγωνιστή (κρίμα το ταλέντο του Αμαλρίκ, δηλαδή)… Η ταινία των αδελφών Λαριέ θα ήθελε πολύ να είναι ένα μεταμοντέρνο χιτσκοκικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στην καλοζωισμένη Ελβετία. Δεν είναι. Πρωτίστως, επειδή ό,τι εκστομίζεται και ό,τι συμβαίνει φαντάζει πολύ δήθεν και ψεύτικο…
Ημερομηνία δημοσίευσης : 16 Μαρ 2014
Πηγή

ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/
Πηγή


ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/
0 σχόλια: