Φορητό ραδιοκασετοφωνάκι κάτω από το σεντόνι, αλκαλικές μπαταρίες σε προσιτό σημείο για παν ενδεχόμενο, ακουστικά όσο το δυνατόν περισσότερο κολλημένα στα αυτιά για να μην καταλάβουν οι γονείς ότι ξενυχτάς και κάπως έτσι είχες φτιάξει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να βυθιστείς στον κόσμο του ελληνικού ραδιοφώνου των 90’s.
Ραδιόφωνο με στυλ, χαρακτήρα, μεράκι, ραδιόφωνο με ψυχή. Εκπομπές με τις οποίες ταυτιζόσουν σε τέτοιο σημείο που να έχεις άθελά σου αναπτύξει μια ιδιαίτερη «σχέση» με τον εκάστοτε παραγωγό, έστω και αν δεν τον είχες δει/ γνωρίσει ποτέ από κοντά. Όχι πως τώρα το ελληνικό ραδιόφωνο πάει κατά διαόλου, απλώς σε ελάχιστες εκπομπές πλέον βρίσκεις τη γοητεία, αυτό το «κάτι» που θα σε κρατήσει εκεί, στην ίδια συχνότητα Γιατί, όπως και να το κάνουμε, τα ραδιοφωνικά 90’s ήταν «κόλλημα» και μάλιστα μεγάλο. Αναπολώντας τις παλιές, καλές εκείνες εποχές, αποφασίσαμε να μιλήσουμε με μερικές από τις χαρακτηριστικότερες φωνές των 90s: τον Αλέξανδρο Ριχάρδο (Antenna Radio, Rock FM, Ηχώ FM, Capital, Rock Hard, Metal Hammer και τώρα στο διαδικτυακό Rockmachine), τον Τάκη Φωτίου (Jeronimo Groovy), τον Τάκη Γιαννούτσο (Rock FM, Ρόδον 94,4, Klik FM, Capital, Antenna Radio, Best 92,6, ΣΚΑΙ και τώρα Red 96,3), τον Νίκο Γκαραβέλα (Love Radio) και την Νάγια Αποστόλου (Jeronimo Groovy, Status Radio, KissFm,Village Fm, Nitro 102,5 και τώρα Athens Radio Deejay). Διαβάστε παρακάτω τι μας είπαν.
Η πειρατεία δεν σκότωσε το ραδιόφωνο
Στα τέλη των 80’s και στις αρχές των 90’s ο ANT1 Radio σύμφωνα με τον Αλέξανδρο ήταν η πρώτη «δύναμη» του ελληνικού ραδιοφώνου. «Ήταν το κάτι άλλο», μου λέει, «ήταν απίστευτο, η δύναμη του ΑΝΤ1 στο ξένο ρεπερτόριο ήταν αξέχαστη. Γι’ αυτό και εκεί έκανα πολλούς φίλους. Ο ΑΝΤ1 ήταν ο πρώτος σταθμός που εκτόξευσε το Χέβι Μέταλ και το Ροκ».
Από την πλευρά του ο Τάκης Γιαννούτσος ξεκίνησε ως τρίτος μιας καταπληκτικής, όπως λέει, παρέας το ’88 στο Κανάλι 15 (104,5). «Ο Γιάννης Ντρενογιάννης -αδερφικός μου φίλος και κιθαρίστας μας στους Yeah! - μαζί με τον συγχωρεμένο μπασίστα και εξαιρετικό μας φίλο Νίκο Δόικα, πήραν μία βραδινή εκπομπή εκεί. Έβγαινε στον αέρα κάθε Δευτέρα στη 1 μετά τα μεσάνυχτα και επειδή η πρώτη μας εκπομπή βγήκε στον αέρα Καθαρή Δευτέρα, την ονομάσαμε: «Απόψε πετάμε αετό». Δεν είχα καμία ραδιοφωνική εμπειρία, ούτε προοπτική. Άλλωστε το ‘ραδιοφωνικός παραγωγός’, δεν το έλεγες επάγγελμα τότε. Πιο πολύ σα χόμπι το σκεφτόσουν», μου λέει.
Η Νάγια Αποστόλου ξεκίνησε και αυτή… πειρατικά: «Ήταν το 1992 και ήμουν μικρό παιδάκι τότε. Είχα έναν πειρατικό σταθμό πολύ μικρής εμβέλειας όπου μιλούσα στον αέρα και έπαιζα μουσική από τα ηχεία του Walkman μου! Φυσικά άκουγα και πολλές εκπομπές πρωί – βράδυ. Μεγαλώνοντας ήταν φυσική συνέχεια το να επιδιώξω να έχω τη δική μου εκπομπή. Δε μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνει κάποιο άλλο επάγγελμα», λέει.
Το playlist or not to playlist?
Το αιώνιο δίλημμα. Έχουν αλλοτριώσει οι playlists τον «αγνό» χαρακτήρα του ραδιοφώνου ή αποτελούν φυσική εξέλιξη σε μια κατ’ εξοχήν εμπορική ραδιοφωνική εποχή; Λείπει το μεράκι και η «ψυχή» του ραδιοφώνου των 90’s;
Ο Αλέξανδρος Ριχάρδος πάντως είναι κατηγορηματικός: «Τι είναι πιο ωραίο, να ακούσεις το ‘Smoke on the Water’ από μια playlist ή να το ακούσεις από έναν παραγωγό που θα σου πει για την ιστορία του κομματιού, πώς και γιατί γράφτηκε; Η playlist είναι η κορωνίδα της αχρηστίας των άχρηστων και των ανίκανων. Όσων δεν κάνουν τίποτα και πάνε απροετοίμαστοι σε έναν σταθμό και μιλάνε για την κίνηση στους δρόμους, την νέα φωτογράφιση της Κάιλι Μινόγκ και άλλα τέτοια ‘ενδιαφέροντα’, που όμως δεν ενδιαφέρουν κανένα», λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει: «Ξέρετε κάτι; Το ροκ είναι πολιτισμός, όπως είναι η σόουλ, όπως είναι η τζαζ. Όταν κάνω εκπομπή είναι ένα κομμάτι της ζωής μου. Ψάχνω να βρω τι να πω. Να βοηθήσω τον ακροατή να ακούσει το κομμάτι, έτσι είναι το ραδιόφωνο. Το ροκ, το heavy metal δεν είναι ‘στρογγυλά’, είναι ‘αιχμηρά’, είναι σαν να λες κάτι χτυπώντας το χέρι σου στο τραπέζι. Το ροκ έχει πάθος και δύναμη, οι playlists είναι η φυσική εξέλιξη των ανίκανων. Όσων φοβούνται την αιχμηρότητα. Όλα τα ραδιόφωνα έτσι παίζουν, αν εξαιρέσεις πέντε δέκα ‘ρομαντικούς’».
Από την πλευρά του, ο Τάκης Φωτίου τάσσεται «υπέρ» και δικαιολογεί την άποψη του: «Εγώ ανέκαθεν ήμουν υπέρ της playlist. Βοηθούσε πολύ ένα ραδιόφωνο να κρατήσει τον χαρακτήρα του. Ο παρουσιαστής έπρεπε τότε να βάλει την δική του πινελιά πάνω στον ‘playlist-πίνακα’. Ο πίνακας ήταν ο ίδιος, η πινελιά όμως διέφερε. Το πόσοι τα κατάφεραν φαίνεται στο πέρασμα του χρόνου», λέει και προσθέτει: «Μου λείπει η ψυχή και το μεράκι των 90’s. To Fm ραδιόφωνο – με ελάχιστες εξαιρέσεις που βρίσκονται στο Internet- δεν εκφράζει τους νέους. Γι’ αυτό και στις μετρήσεις βλέπουμε την απάντηση ‘δεν θυμάμαι – δεν ξέρω’ στην ερώτηση ‘ τι ακούσατε χθες;’ να είναι το νούμερο ένα, πράγμα αδιανόητο την δεκαετία του ’90 που ο Jeronimo ξεπερνούσε το 45% στις νεανικές ηλικίες».
Πηγη 
-->
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/


-->
0 σχόλια: