Είναι εύκολο να πιστέψει κανείς ότι δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορούν να κάνουν εξίσου καλά οι άντρες και οι γυναίκες. Ενώ όμως αυτό ισχύει για πολλά πράγματα, δεν ισχύει με κανέναν τρόπο για τα πάντα.
Κάναμε την έρευνά μας και εκπλαγήκαμε από το ποιος εξακολουθεί να έχει -ή να μην έχει- το πλεονέκτημα. «Μερικές δεξιότητες, όπως η βαθιά γνώση της γλώσσας από τις γυναίκες και η ικανότητα των αντρών να υπολογίζουν τις αποστάσεις και να προσανατολίζονται, εξελίχθηκαν πριν από 4 εκατομμύρια χρόνια και δεν πρόκειται να αλλάξουν σύντομα», λέει η Helen Fisher, Ph.D., καθηγήτρια ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Rutgers.
Ό,τι κι αν γίνει, η Dr Fisher προτείνει να αποφεύγουμε να βλέπουμε τα πράγματα ανταγωνιστικά.«Σε ό,τι αφορά στα βιολογικά θέματα, τα δυνατά σημεία των αντρών και των γυναικών αλληλοσυμπληρώνονται», λέει. Το σημειώνουμε αυτό.
Ας δούμε ποιος εξακολουθεί να έχει το προβάδισμα στο γραφείο.
Μια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε βρήκε ότι το 75% περίπου των εργαζόμενων χαρακτηρίζουν τον προϊστάμενό τους «άριστο» ή «καλό» άσχετα με το αν το πρόσωπο αυτό είναι άντρας ή γυναίκα.
Αλλά τα δύο φύλα κερδίζουν το προσωπικό τους με διαφορετικό τρόπο. Οι ικανότητες μιας γυναίκας να προσφέρει στοργή και να ακούει «ανεβάζουν το ηθικό του προσωπικού και βελτιώνουν την επικοινωνία» λέει ο Γιάννης Κούρος, ψυχολόγος-ψυχίατρος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχιατρικής Ενηλίκων και Παίδων. Όταν έρχεται η ώρα να κλείσουν μια συμφωνία, επικρατούν οι άντρες. «Οι άντρες έχουν λιγότερες πιθανότητες να λάβουν υπόψη αυτά που τους λένε οι άλλοι, αλλά επειδή έχουν την τάση να στρέφονται περισσότερο προς τη δράση και να είναι πιο άμεσοι, είναι συχνά καλύτεροι στην υλοποίηση πραγμάτων» λέει.
Για να γίνετε το αφεντικό
* Φτάστε γρηγορότερα στο νόημα των πραγμάτων. «Πρέπει να ξέρετε ακριβώς τι θέλετε να επιτύχετε πριν μπείτε σε μία συνεδρίαση, καθώς και τι θέση θα κρατήσετε για τα διάφορα θέματα,» λέει ο Γ. Κούρος. «Και μην αφήνετε τη συζήτηση να παρεκκλίνει. Αφήνετε τους άλλους να πουν την άποψή τους, αλλά προχωρείτε μετά γρήγορα»
* Ο καλύτερος τρόπος για να κόψετε κάποιον στη μέση της φράσης είναι να πείτε το όνομά του, σύμφωνα με την Jacqueline Whitmore, συγγραφέα του Business Class. Μετά, ευχαριστήστε τον για τις εξαιρετικές θέσεις του και επιστρέψτε κατευθείαν στο αρχικό θέμα.
* Μιλήστε καθαρά και δυνατά: Ο Robert Gifford, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Victoria της περιοχής British Columbia, ηχογράφησε μαθητές σχολείου να απαντούν σε δύσκολες ερωτήσεις, ενώ στη συνέχεια ζήτησε από μία ομάδα ακροατών να ακούσει την κασέτα και να αξιολογήσει το βαθμό ευφυΐας του κάθε μαθητή. Προς μεγάλη του έκπληξη, ο καθηγητής διαπίστωσε ότι όσοι μαθητές μιλούσαν δυνατά και απέφευγαν τα Μμμμ και τα Εεεε στο λόγο τους βαθμολογήθηκαν ως οι πιο έξυπνοι. Από το πείραμα φάνηκε, επίσης, ότι είναι πιο αποτελεσματικό να κρίνεις την ευφυΐα ενός ανθρώπου έχοντας πειστήριο τον ήχο της φωνής του και όχι την εικόνα του.
* Δράστε προνοητικά. Συγκεντρωθείτε σε ό,τι μπορείτε να κάνετε άμεσα, για να βελτιώσετε την εικόνα ή τη δουλειά σας Αντί να περιμένετε από τη θεά Τύχη να σας στείλει την ευκαιρία, φτιάξτε μία λίστα απ' όσα θέλετε να πετύχετε και ξεκινήστε τώρα!
* Μιλήστε στον εαυτό σας. Η δύναμη της αυθυποβολής είναι σαν του Τάισον. Τεράστια. Εκμεταλλευτείτε την. Πείτε στον εαυτό σας ή κάντε σκέψεις του τύπου «Θα τα πάω τέλεια», «Θα πετύχω το στόχο μου». Θα εκπλαγείτε από το αποτέλεσμα.
* Η ευκαιρία είναι κοντά. Αν έχετε ξεμείνει νύχτα σε επαρχιακό δρόμο, δεν θα έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα για το πρώτο αυτοκίνητο, φορτηγό, τρακτέρ που θα περάσει; Έτσι και στη καριέρα σας. Πρέπει να έχετε τα μάτια σας και τα αυτιά σας ανοιχτά, ώστε να αρπάξετε την ευκαιρία.
Πηγη
0 σχόλια: