Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Πρωτεύουσα του κρασιού η Θεσσαλονίκη



Η καρδιά του οινικού κόσμου θα χτυπά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, με τη διεξαγωγή του «11ου Διεθνούς Διαγωνισμού Οίνου Θεσσαλονίκης» και του «10ου Εθνικού Διαγωνισμού Οινοχόων», που πραγματοποιούνται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη την ίδια χρονική περίοδο και τελούν υπό την αιγίδα του κεντρικού δήμου, στο πλαίσιο των διεθνών εκθέσεων DETROP και OENOS, της HELEXPO.

Όπως τόνισε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος (Εν.Ο.Α.Β.Ε), Ιωάννης Βογιατζής, πρόκειται για τον μοναδικό διεθνή διαγωνισμό οίνου που πραγματοποιείται στη χώρα μας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (O.I.V) και σύμφωνα με τη νομοθεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

«Είμαστε χαρούμενοι που ο διαγωνισμός διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, γιατί έτσι δίνουμε ταυτότητα στο διαγωνισμό και τον συνδέουμε με την πόλη, γύρω από την οποία κινούμαστε όλοι», ανέφερε ο κ. Βογιατζής.
Φέτος στο διαγωνισμό παίρνουν μέρος 18% λιγότερα δείγματα από πέρσι, δηλαδή περίπου 700 φιάλες κρασί, ενώ από αυτές το 14% είναι ξένα δείγματα από 10 διαφορετικές χώρες. Παράλληλα, όπως σημείωσε ο κ. Βογιατζής από τους 35 συνολικά γευσιγνώστες που καλούνται να κρίνουν τα κρασιά, οι 23 είναι ξένοι.

«Αυτό που έχει όμως σημασία είναι ότι ο διαγωνισμός αποτελεί σημείο προβολής του ελληνικού κρασιού, το οποίο δοκιμάζεται από κάθε ξένο γευσιγνώστη», συνέχισε ο κ. Βογιατζής.
Συγκεκριμένα, οι γευστικές δοκιμές των δειγμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα πραγματοποιηθούν στις 8, 9 και 10 Μαρτίου 2011, ενώ η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων με την εκδήλωση απονομής των βραβείων, καθώς και η γευσιγνωσία των βραβευμένων κρασιών για το κοινό, θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των εκθέσεων DETROP και OENOS, στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» στις εγκαταστάσεις της HELEXPO, το Σάββατο 12 Μαρτίου.
Παράλληλα, ο κ. Βογιατζής τόνισε την ανάγκη συνεργιών μεταξύ των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του κρασιού, κάτι που αναδεικνύει και η παράλληλη διεξαγωγή του 10ου Εθνικού Διαγωνισμού Οινοχόων.

Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Οινοχόων, Ανδρέας Ματθίδης, η διεξαγωγή του γίνεται σε δύο φάσεις. Η πρώτη, κλειστή προς το κοινό, θα διεξαχθεί στις 11 Μαρτίου και θα αναδείξει τους τρεις καλύτερους διαγωνιζόμενους από το σύνολο των 16 που θα λάβουν μέρος, οι οποίοι θα προκριθούν στην τελική φάση.

Η δεύτερη και τελική φάση θα διεξαχθεί στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης», παρουσία του κοινού, στις 12 Μαρτίου 2011, όπου και θα αναδειχθεί ο καλύτερος Έλληνας Οινοχόος της χρονιάς. Παράλληλα, ο νικητής του διαγωνισμού θα αποτελέσει την εθνική επιλογή της χώρας μας για τον αντίστοιχο Παγκόσμιο Διαγωνισμό της Παγκόσμιας Ένωσης Οινοχόων (ASI), το 2013 που θα γίνει στην Ιαπωνία.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε ότι ως δήμος θα στηρίξουν όσο μπορούν την οινοπαραγωγή της Βορείου Ελλάδας και γνωστοποίησε ότι ο δήμος έχει ήδη ξεκινήσει επαφές για την προώθηση του οινοτουρισμού και τη δημιουργία φεστιβάλ γαστρονομίας στην πόλη.
Δυναμική η παρουσία του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό
Αξίζει να σημειωθεί η ολοένα πιο δυναμική παρουσία του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, όπως προκύπτει από τις ελληνικές εξαγωγές κρασιού που αυξήθηκαν το προηγούμενο έτος κατά 7%.

Παράλληλα, αξιωσημείωτο είναι ότι για πρώτη φορά η γνωστή εταιρεία «Louis Vuitton» συμπεριέλαβε τη Θεσσαλονίκη στον οδηγό πόλης της καθώς και τους δρόμους του κρασιού της Β. Ελλάδας.

Κύριες αγορές στόχοι του στρατηγικού σχεδίου της Ένωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος είναι οι ΗΠΑ, τον Καναδά, την Γερμανία, τη Ρωσία και την Κίνα. Παράλληλα, στόχος του είναι η αύξηση της αντιλαμβανόμενης αξίας του κρασιού στο εξωτερικό και η αύξηση των πωλήσεων του επώνυμου – με ετικέτα – οίνου έναντι του χύμα στο εσωτερικό. Σημαντικό ρόλο σ' αυτό παίζει και η τιμή του ελληνικού επώνυμου οίνου, η οποία είναι, σύμφωνα με τον κ. Βογιατζή, φιλική για το κοινό αλλά και ανταγωνιστική.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, στην Ελλάδα κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία καταναλώθηκαν περίπου 350.000 τόνοι κρασιού (μισό επώνυμο – μισό χύμα) ετησίως.

Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εν.Ο.Α.Β.Ε, στόχος της Ένωσης είναι να εμπεδωθεί στους Έλληνες καταναλωτές η σχέση ποιότητας – τιμής για τα επώνυμα κρασιά και να αρχίσουν να προτιμούν αυτά έναντι του χύμα κρασιού.
Πηγη:voria.gr

ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: