Πράσινο φως από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών για το σύνθετο
έργο που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή διαδρόμου για το τραμ. Θα ενοποιηθεί
η Βουλή με την πλατεία Συντάγματος και τον Εθνικό κήπο
Με στόχο να έχουν ξεκινήσει το 2012 οι εργασίες πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου και η αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών στο κέντρο της Αθήνας, επισπεύδονται τώρα από τα συναρμόδια υπουργεία όλες οι διαδικασίες υλοποίησης του μεγάλου αυτού προγράμματος. Η κυκλοφοριακή προμελέτη για τις ροές των οχημάτων έχει ήδη ξεκινήσει από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου.
Η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου θα γίνει με διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, ο οποίος προβλέπεται να προκηρυχθεί κατά τους πρώτους μήνες του 2011. Στόχος είναι να προκύψει μία υψηλού επιπέδου αισθητική παρέμβαση, «ένα ασύλληπτο τοπόσημο» για την πόλη, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός ΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη. Παράλληλα με τον διαγωνισμό, θα υλοποιηθεί η οριστική κυκλοφοριακή μελέτη.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων φαίνεται να καταλήγουν στο επιχειρησιακό σχήμα που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου: Πρόκειται για την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων ΑΕ και την Αττικό Μετρό που θα αναλάβει τα συγκοινωνιακά έργα. Η κατανομή των αρμοδιοτήτων θα γίνει με μνημόνιο που θα υπογραφεί σύντομα και θα λάβει τη μορφή υπουργικής απόφασης.
Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου αποτελεί σύνθετο έργο, καθώς εκτός από την πεζοδρόμηση περιλαμβάνει την κατασκευή διαδρόμου διέλευσης του Τραμ και συνδέεται με τις μονοδρομήσεις μεγάλων δρόμων όπως η Αχαρνών και η Πατησίων και την ενοποίηση της Βουλής με την πλατεία Συντάγματος και τον Εθνικό Κήπο μέσω ενός «μικρού δακτυλίου» που θα σχηματιστεί από τις οδούς Φιλελλήνων, Συγγρού, Καλλιρρόης, Β. Κωνσταντίνου και Β. Σοφίας. Από εδώ θα περνάει επίσης ο μεγάλος ποδηλατόδρομος που θα ενώνει την Κηφισιά με το Φάληρο.
Το «πρότζεκτ» της Πανεπιστημίου αποτέλεσε αντικείμενο πολύωρης σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε προχθές το απόγευμα στο υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ υπό τον Δημήτρη Ρέππα, με τη συμμετοχή της Τίνας Μπιρμπίλη και του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη.
Συζητήθηκαν πολλά θέματα που απασχολούν τα δύο υπουργεία, όπως τα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Το υπουργείο Υποδομών παρουσίασε τις θέσεις του για τις μεταφορές στην Αττική με προοπτική δεκαετίας. Για το Μετρό προβλέπονται επεκτάσεις προς Πειραιά και Ιλιον καθώς και η κατασκευή της λεγόμενης τέταρτης γραμμής που θα ενώσει Γαλάτσι και Κυψέλη με το κέντρο όπως και με τις περιοχές Βύρωνα και Παγκρατίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, εγκαταλείπεται για τεχνικούς λόγους η κυκλική χάραξη που είχε συζητηθεί αρχικά όπως επίσης και το απόλυτο V και προκρίνεται η ακτινωτή.
Σε ό,τι αφορά τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής, το υπουργείο Υποδομών προτείνει να μειωθεί το φυσικό αντικείμενο των έργων στο 40% - 42% συγκριτικά με το σχέδιο της προηγούμενης ηγεσίας ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ εγκαταλείπεται η μεσόγεια χάραξη προς Ραφήνα.
Αθήνα
Ενδιαφέρον για τη Via Carpatia
Το ενδιαφέρον της Ελλάδας να συμμετάσχει στην κατασκευή της Via Carpatia, ενός νέου οδικού άξονα που θα συνδέει τον Βορρά με τον Νότο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κατά μήκος των ανατολικών συνόρων, εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στον πρέσβη της Πολωνίας στην Ελλάδα Μίκαλ Κλίνγκερ, σε χθεσινή συνάντησή τους.
Η Ελλάδα ζητεί την επέκταση της Via Carpatia προς Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα και τη σύνδεση των λιμανιών της χώρας μας με τη Βαλτική μέσω ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, θεωρώντας πως κάτι τέτοιο θα ενισχύσει την οικονομία των ανατολικών χωρών της ΕΕ.
Πηγή: e-go.gr
0 σχόλια: