Κατά τη διάρκεια που το μετρό ήταν κλειστό από την Ελληνικό Μετρό πραγματοποιούνταν εκτεταμένες δοκιμές στα συστήματα σηματοδότησης των 2 πλέον γραμμών καθώς θα πρέπει τα δύο συστήματα να λειτουργούν ενιαία. Παράλληλα εκτελούνταν και δοκιμαστικά δρομολόγια και στις δύο γραμμές.
Από σήμερα βέβαια αναμένεται να επανέλθει και σε φυσιολογικά πλαίσια ο καθημερινός κυκλοφοριακός φόρτος, ειδικά στο κέντρο της πόλης.
Όταν θα λειτουργήσει η επέκταση της Καλαμαριάς, οι 2 γραμμές θα έχουν κοινούς τους 11 πρώτους σταθμούς, από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και τον σταθμό 25ης Μαρτίου. Από εκείνον τον σταθμό θα διακλαδώνονται είτε προς την Νέα Ελβετία (γραμμή 1) είτε προς Μίκρα (νέα γραμμή 2 που περιλαμβάνει τους 5 σταθμούς της επέκτασης προς Καλαμαριά. Το αυτόματο σύστημα Μετρό θα διοχετεύει ανά τρία δρομολόγια, δύο προς την γραμμή 2 προς Μίκρα και ένα στην υφιστάμενη γραμμή 1 προς Νέα Ελβετία.
Τα δρομολόγια μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου θα εκτελούνται στο διάστημα 06.30-23.00 ενώ θα επανέλθει σε «φουλ» ρυθμούς από την 20η Δεκεμβρίου και για όλη την εορταστική περίοδο (δηλαδή 05.30-00.30 και μέχρι τις 02.00 Παρασκευές και Σάββατα).
Από τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2026, το Μετρό θα είναι ανοικτό για τους επιβάτες από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 6 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα από τις 8 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ.
Παράλληλα συνεχίζουν να έρχονται συρμοί καθώς από την σύμβαση προμήθειας 15 (επιπλέον των 18 που λειτουργούν) συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχουν φτάσει στην πόλη οι οκτώ πρώτοι. Η όλη προμήθεια θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Φεβρουαρίου προκειμένου οι συνολικά 33 συρμοί να είναι “μάχιμοι” όταν δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά.
Το κρίσιμο διάστημα θα είναι πριν δοθεί σε λειτουργία η επέκταση προς Καλαμαριά όπου θα χρειαστεί και πάλι να κλείσει η βασική γραμμή για να γίνουν οι τελικές εργασίες, δοκιμές στα συστήματα, δρομολόγια των τρένων, για την ασφάλεια και την λειτουργικότητα όλου του δικτύου πλέον.
Σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό η επέκταση προς Καλαμαριά θα δοθεί σε λειτουργία στο τέλος Μαρτίου. Τότε θα επαναλειτουργήσει πλέον συνολικά το Μετρό έχοντας πλέον δύο γραμμές και 33 τρένα. Με την πλήρη ένταξη των συρμών θα γίνει δυνατή και η δρομολόγηση τους ανά 90 δευτερόλεπτα τις ώρες αιχμής.





0 σχόλια: