Όλα τα παραπάνω και μία σειρά από επιπρόσθετα σφάλματα και διαπιστωμένες ελλείψεις, προκάλεσαν την τραγωδία στα Τέμπη και θα προκαλέσουν στο μέλλον και άλλες τραγωδίες.
Χωρίς αμφιβολία προκύπτουν ποινικές και πολιτικές ευθύνες για ανθρωποκτονία από αμέλεια, συστηματική παραβίαση κανονισμών και διατάξεων, εγκληματική καθυστέρηση στην λήψη αποφάσεων, εγκληματική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση δεσμεύσεων, εγκληματική καθυστέρηση στην εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ασφαλείας.
Οι κατηγορίες αυτές προφανώς και απευθύνονται στο πολιτικό και διοικητικό ανώτατο και ανώτερο προσωπικό της Πολιτείας και των εμπλεκομένων θεσμών και εταιρειών, δημοσίου ή ιδιωτικού Δικαίου. Προφανώς και το έγκλημα κατά περίπτωση είναι διαχρονικό και όχι στιγμιαίο. Πρόφανώς οι κατηγορίες αυτές αφορούν τους Υπουργούς που διαχειρίστηκαν την υλοποίηση της σύμβασης 717, Σπίρτζη και Καραμανλή, του αρμόδιους Υφυπουργούς, του CEO της ΤΡΕΝΟΣΕ , της ΡΑΣ, της Hellenic Trains. Επί του πεδίου τώρα. Οι κατηγορίες που αφορούν την εξαφάνιση στοιχείων, πλημμελή άσκηση καθηκόντων από τους αρμόδιους φορείς, στρέφονται κατά των στελεχών της Πυροσβεστικής, της ΕΛΑΣ , της ΕΥΠ και εκείνων των αρμόδιων δικαστικών αρχών που δεν έσπευσαν να διασφαλίσουν την ακεραιότητα του χώρου της Τραγωδίας, ο οποίος όπως προκύπτει είναι και χώρος εγκλήματος. Τέλος ακέραια πολιτική ευθύνης φέρει ο νυν πρωθυπουργός αφού επί της δικής του πολιτικής βάρδιας έγινε το δυστύχημα αλλά και μέρος πολιτικής ευθύνη φέρει και ο προηγούμενος πρωθυπουργός ο οποίος δεν φρόντισε επί των ήμερων του να δρομολογήσει απαιτούμενες ενέργειες.
Η Πυρόσφαιρα
Είναι σαφές. Η τεράστια έκρηξη που σημειώθηκε μετά την σύγκρουση δεν οφείλεται στους μετασχηματιστές. Ούτε σε έλαια σιλικόνης ούτε σε κάποια μπουκάλα υγραερίου. Κατά τους ερευνητές οφείλεται πιθανώς στην ύπαρξη κάποιου ύποπτου καυσίμου. Όλη η κυβερνητική φιλολογία που αναπτύχθηκε και όλη η προσπάθεια αποσιώπησης των πραγματικών συνθηκών που οδήγησαν στο δυστύχημα τελικά οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επιβάρυνση του πολιτικού και ποινικού κατηγορητηρίου κατά των αρμοδίων πολιτικών, πολιτειακών και διοικητικών υπευθύνων.
Τέλος, οι ευθύνες των κατωτέρων παραγόντων σε αυτήν την τραγωδία, του Σταθμάρχη και του Μηχανοδηγού, είναι αυταπόδεικτες. Το έγκλημα είναι στιγμιαίο. Για τον Μηχανοδηγό δεν θα μάθουμε ποτέ. Για τον Σταθμάρχη τα ξέρουμε ήδη όλα.
Όλα τα παραπάνω τα γνωρίζουμε, ανεπίσημα, από την πρώτη στιγμή. Ο αρμόδιος Υπουργός παραιτήθηκε για να «διευκολύνει» τον πρωθυπουργό του, αλλά κοινή συναινέσει διεκδίκησε εκ νέου το χρίσμα στις βουλευτικές εκλογές και είναι μέλος της Βουλής των Ελλήνων. Πρόκειται για τον Κώστα Καραμανλή τον νεότερο. Ο κ. Σπίρτζης σιωπά καθώς και η πολιτική δομή στην οποία ανήκει. Φέρει την ευθύνη που του αναλογεί. Πολιτική και Ποινική.
Τέλος τα ανώτατα στελέχη των εμπλεκόμενων κρατικών, ιδιωτικών, θεσμικών και εξωθεσμικών φορέων ήδη θα έπρεπε να κρατούνται μέχρι νεωτέρας, δηλαδή, μέχρι να ολοκληρωθεί το πόρισμα της κύριας ανάκρισης. ‘Εφθασε η ώρα και της απονομής ευθυνών σε εκείνους τους δικαστικούς παράγοντες που αμέλησαν να επιβάλουν τους κανόνες διεξαγωγής άρτιας διερεύνησης του δυστυχήματος και όχι μόνον στα Τέμπη αλλά και στους χώρους φόρτωσης των βαγονιών και επί του συνόλου του Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Όλα δείχνουν πως 24 ώρες πριν την μαύρη επέτειο, βιώσαμε στην κυριολεξία μία περιγραφή νεκροτομής ενός προαναγγελθέντος και προδιαγεγραμμένου εγκλήματος. Δεν υπάρχει πλέον χώρος για συγγνώμες αφού από τότε που εφευρέθηκε η συγγνώμη πέθανε το φιλότιμο. Εδώ μιλάμε για πολιτικές και ποινικές ευθύνες και εμπλοκή του πολιτικού συστήματος σε ένα έγκλημα. Μιλάμε για ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΟΣ.





Ναι ποτιστης / nd.gr
ΑπάντησηΔιαγραφή