Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

Πόσο ρεύμα καίει, τελικά, ένα ηλεκτρικό πατίνι;

Τα e-scooters αρχίζουν να απασχολούν όλο και περισσότερους κατοίκους πόλεων (και όχι μόνο) που τα βλέπουν σαν εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, με ελάχιστο κόστος χρήσης, ευκολία στη μεταφορά και ευελιξία στο αφιλόξενο περιβάλλον ενός αστικού κέντρου.
Φυσικά, δεν προορίζονται για μεγάλες αποστάσεις, γίνονται κουραστικά μετά από κάποια ώρα χρήσης και δεν είναι ό,τι καλύτερο να τα χρησιμοποιούμε με κακοκαιρία, ενώ δε μπορούμε να μετακινήσουμε ογκώδη αντικείμενα με αυτά και προσφέρουν περιορισμένη αυτονομία. 

Αποκαλυπτική, μάλιστα, είναι η σχετική έρευνα που διεξήχθη μεταξύ των χρηστών e-scooter και σκιαγραφεί το προφίλ τους.

Πέρα από το εμφανή οφέλη τους, όμως, κανείς δε ξέρει πόσα χρήματα πραγματικά γλιτώνουμε με τη χρήση ενός e-scooter έναντι μιας μοτοσυκλέτας, ενός "παπιού" ή ενός αυτοκινήτου. Ηλεκτρισμός vs ορυκτά καύσιμα, ποιός θα επικρατήσει; 

Κάναμε το πείραμα σε πραγματικές συνθήκες και ιδού τα αποτελέσματα!


Για τη δοκιμή μας χρησιμοποιήσαμε ένα μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας που μπορείτε να βρείτε σε πολλά καταστήματα ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών και ο οποίος μπορεί να υπολογίσει την πραγματική κατανάλωση ρεύματος μιας συσκευής που συνδέεται πάνω του, αλλά και να μας δείξει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας σε ευρώ, αν φυσικά γνωρίζουμε το κόστος μιας κιλοβατώρας (KWh).

Το κόστος αυτό, με βάση το οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ (όχι νυκτερινό και χωρίς εκπτώσεις για ειδικές περιπτώσεις), είναι κάτι περισσότερο από 0,9 €/KWh, χωρίς το ΦΠΑ και τις υπόλοιπες, "extra" χρεώσεις. Αν τις συνυπολογίσουμε τότε το κόστος της KWh ξεπερνά ελαφρώς τα 0,19 €, ενώ σε περιπτώσεις που η κατανάλωση του σπιτιού ξεπερνά τις 2.000 KWh το μήνα, η χρέωση είναι υψηλότερη. Χάριν ευκολίας το ορίσαμε στα 0,20€ για το πείραμά μας και όλοι οι υπολογισμοί έχουν γίνει με βάση αυτό το κόστος.


Όπως θα δείτε στο βίντεο, χρησιμοποιήσαμε το Xiaomi M365 e-scooter, ένα μοντέλο που "κυκλοφορεί" πολύ στην ελληνική αγορά. Έχει μοτέρ ισχύος 250 Watts και καθώς έχουμε προβεί σε long-term δοκιμή του (μπορείτε να δείτε το video-review του εδώ), με έναν αναβάτη βάρους 80 Kg, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης μέσα σε μια πόλη όπως η Αθήνα, με αρκετά φανάρια, διασταυρώσεις αλλά και ανηφόρες/κατηφόρες, η αυτονομία που προσφέρει με μια πλήρη φόρτιση είναι περίπου 20 Km. Αδειάσαμε πλήρως τη μπαταρία του, κάναμε μια πλήρη φόρτιση και διαπιστώσαμε πόσο μας κόστιζει η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτήθηκε. Τέλος, συγκρίνουμε το κόστος χρήσης του e-scooter με άλλα δημοφιλή μέσα όπως "παπάκι", μηχανή λίγων/μέτριων κυβικών και αυτοκίνητο πόλης, χωρίς να συνοπολογίζουμε τα λοιπά έξοδα κατοχής, χρήσης και συντήρησης που έχουν τα οχήματα αυτά.

Συμφέρει, τελικά, το e-scooter, ή απλά πιστεύουμε οτι "καίει" λιγότερο από ένα μηχανάκι; Η απάντηση στο video που ακολουθεί!







Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook και ακολούθησέ μας στο Instagram και στο Twitter γιατί με το https://trelogaidouri.blogspot.com/# θα βρεις ό,τι ψάχνεις!

ads
ads

ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

SHARE THIS

2 σχόλια:

  1. Εγώ αγόρασα αυτό https://eshop.masoutis.gr/categories/item/xiaomi-mi-electric-scooter-m365-black?3677507 και προσωπικά έχω σωθεί! Γλιτώνω σίγουρα και χρόνο και λεφτά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ηλεκτρικό πατίνι είναι πολύ οικονομικό παρ'όλο που οι τιμές ρεύματος είναι πολύ υψηλές, άν θές να μετακινείσε σε σχετικά κοντινές αποστάσεις χωρίς να έχεις επιβάτες ή να κουβαλάς αντικείμενα με μεγάλο βάρος τότε το πατίνι είναι το κατάλληλο μεταφορικό μέσο για εσένα, εγώ στις περισσότερες μετακινήσεις που κάνω χρησημοποιώ ηλεκτρικό πατίνι με εξαίρεση όταν κουβαλάω πολλα αντικείμενα μαζί μου οπου εκεί παίρνω το αυτοκίνητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή