Έχεις κοπιάσει εδώ και χρόνια για αυτό: σπουδές, internship, δύσκολα ωράρια εργασίας. Ήρθε η ώρα να ανταμειφτείς, πήρες προαγωγή και πια όλοι σε φωνάζουν προϊστάμενο. Περισσότερα χρήματα, περισσότερο πρεστίζ, περισσότερες εργασιακές επιτυχίες.
Δυστυχώς όμως, ήδη από την πρώτη εβδομάδα καταλαβαίνεις ότι έχεις πολύ -μα πάρα πολύ- λιγότερο χρόνο.
Ενώ αντίθετα η δουλειά ξαφνικά έχει γίνει διογκωθεί.
Οι ευθύνες που έρχονται μαζί με τη νέα θέση εργασίας βαραίνουν την πλάτη του. Αφού χρειάζεται να κουβαλάς ένα laptop παντού μετά τη δουλειά για να προλάβεις όλα αυτά τα πρότζεκτ που τρέχουν ταυτόχρονα.
Σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει έχεις γίνει εργασιομανής χωρίς τη θέλησή σου. Η ανάγκη σε έκανε. Έχεις πει αντίο στην κοινωνική σου ζωή εδώ και κάποιες εβδομάδες. Τι είναι εκείνο που κάνεις λάθος;
Ακολουθεί ένα μικρό εγχειρίδιο για εργασιομανείς σε τρία απλά βήματα.
Άσε την παλιά σου θέση πίσω σου
Εκείνα τα καθήκοντα με τα οποία πορευόσουν παρέα εδώ και χρόνια; Ξέχνα τα. Λογικά υπάρχει κάποιος άλλο υπάλληλος, πιθανόν νεαρότερος και με χαμηλότερη θέση για να τα αναλάβει. Μην του κρατάς το χεράκι ή τον πατρονάρεις περισσότερο από όσο πρέπει. Άστον να βρει τον δρόμο του. Εσύ έχεις νέα καθήκοντα να αναλάβεις.
Κοίτα τη δουλειά σου
Γύρω σου βλέπεις δεκάδες διαφορετικές αρμοδιότητες, παρατηρείς λάθη να γίνονται κατ' επανάληψη, στρατηγικές που ίσως πηγαίνουν λάθος, είσαι CC σε άπειρα e-mails όπου κάτι έχεις να πεις. Τι κάνεις; Κοιτάς τη δουλειά σου, αυτό κάνεις. Δεν είσαι ο Superman και δεν μπορείς να τα προλάβεις όλα μαζί. Αν δεν αφορά εσένα ή την ομάδα σου, μην ασχολείσαι -παρά μόνο αν σου ζητηθεί. Γιατί μπορεί να έχεις τη διάθεση (και την ικανότητα) να βοηθήσεις, δεν θα έχεις όμως τον χρόνο αν το κάνεις. Κι ο χρόνος είναι πιο πολύτιμος και από το χρήμα σήμερα.
Reminders, αυτό το σωσίβιο
Πνίγεσαι μέσα σε έναν καταιγισμό από deadlines και meetings που δεν μπορείς να προλάβεις. Τα νιώθεις να σφυρίζουν δίπλα σου σαν σφαίρες; Δυσκολεύεσαι να τα προλάβεις, νιώθεις ότι καθυστερείς συνεχώς και, τελικά, παίρνεις δουλειά για το σπίτι. Η μαγική φράση ακούει στο όνομα time management και τα reminders του κινητού και του υπολογιστή είναι εδώ για σένα. Όσο δύσκολο κι αν σου ακούγεται, αν δεν το έχεις συνηθίσει, να ξέρεις ότι (α) σου γλιτώνει χρόνο και (β) μακροπρόθεσμα σώζει την κοινωνική σου ζωή.
0 σχόλια: