Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Πώς τα προϊόντα Star Wars επηρέασαν την παγκόσμια οικονομία



Η Disney σόκαρε τον πλανήτη, όταν το 2012 ανακοίνωσε ότι αγόρασε τη Lucasfilm για 4 δισεκατομμύρια δολάρια, με βασικό γνώμονα να επαναφέρει τις ταινίες των Star Wars πίσω στη μεγάλη οθόνη.
Πολλοί, τότε, πίστεψαν ότι μία εταιρεία γνωστή περισσότερο για την παραγωγή παιδικών animations, θα καταστρέψει το franchise. Άλλοι θεώρησαν το ποσό εξαγοράς εξωφρενικό. Τελικά, μάλλον, έκαναν όλοι λάθος.


Η πρώτη "Disney made" Star Wars ταινία, The Force Awakens, ήταν ικανοποιητική ποιοτικά, ενθουσιάζοντας κάποιους, αφήνοντας άλλους με την αίσθηση ότι, τουλάχιστον, έγινε ένα βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με τα prequels -τις τελευταίες προσθήκες στο franchise που έγιναν αποκλειστικά υπό τον έλεγχο του George Lucas- και πολύ λίγους απογοητευμένους. Πρώτη νίκη για την Disney.

Με την επιτυχία του Episode VII, η Disney κατάφερε, παράλληλα, να κάνει κάτι ακόμα: να ανανεώσει το ενδιαφέρον των εκατομμυρίων φανατικών θαυμαστών του σύμπαντος του Star Wars, αλλά και να ανοίξει τις πόρτες του franchise σε εκατομμύρια άλλους, νέους οπαδούς. Κάτι που οδήγησε στη δεύτερη νίκη της:

Πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν ότι ο "πολύ πολύ μακρινός γαλαξίας" των Star Wars είχε πολλά περισσότερα να προσφέρει, πέρα από μερικές ταινίες στο διάστημα. Αλλά λίγοι, ενδεχομένως, αντιλαμβάνονταν ότι η πληθώρα των επισήμων προϊόντων γύρω από το franchise μπορεί να γίνει ένα οικονομικός κολοσσός από μόνη της.

Τα νούμερα "τρομάζουν". Η αρχική επένδυση της Disney των 4 δισ. δολαρίων, σε λιγότερο από έναν χρόνο μετά την πρεμιέρα του "Star Wars: The Force Awakens", υπολογίζεται ότι έχει ήδη αποσβεστεί, χάρη στην αναπάντεχη συνδρομή των action figures και των λοιπών προϊόντων του franchise. Μάλλον θα έπρεπε να την πουλήσει πολύ πιο ακριβά ο George Lucas την εταιρεία του...

Πώς φτάσαμε ως εδώ; Πέρυσι, πριν ακόμα την κυκλοφορία του Force Awakens, το λογότυπο των Star Wars εμφανίστηκε σε μια ατελείωτη γκάμα προϊόντων, από παιχνίδια ως εμφιαλωμένα νερά και χαρτιά υγείας. Τα licensed προϊόντα των Star Wars ξεπέρασαν σε πωλήσεις αυτά πολλών γιγαντιαίων franchises. Συγκεκριμένα, πούλησαν περισσότερο από τα Minions, το Jurassic Park και τα Avengers. Μαζί.

Η Disney σόκαρε τον πλανήτη, όταν το 2012 ανακοίνωσε ότι αγόρασε τη Lucasfilm για 4 δισεκατομμύρια δολάρια, με βασικό γνώμονα να επαναφέρει τις ταινίες των Star Wars πίσω στη μεγάλη οθόνη. Πολλοί, τότε, πίστεψαν ότι μία εταιρεία γνωστή περισσότερο για την παραγωγή παιδικών animations, θα καταστρέψει το franchise. Άλλοι θεώρησαν το ποσό εξαγοράς εξωφρενικό. Τελικά, μάλλον, έκαναν όλοι λάθος.

Η πρώτη "Disney made" Star Wars ταινία, The Force Awakens, ήταν ικανοποιητική ποιοτικά, ενθουσιάζοντας κάποιους, αφήνοντας άλλους με την αίσθηση ότι, τουλάχιστον, έγινε ένα βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με τα prequels -τις τελευταίες προσθήκες στο franchise που έγιναν αποκλειστικά υπό τον έλεγχο του George Lucas- και πολύ λίγους απογοητευμένους. Πρώτη νίκη για την Disney.

Με την επιτυχία του Episode VII, η Disney κατάφερε, παράλληλα, να κάνει κάτι ακόμα: να ανανεώσει το ενδιαφέρον των εκατομμυρίων φανατικών θαυμαστών του σύμπαντος του Star Wars, αλλά και να ανοίξει τις πόρτες του franchise σε εκατομμύρια άλλους, νέους οπαδούς. Κάτι που οδήγησε στη δεύτερη νίκη της:

Διαφήμιση

Πολλοί ήταν αυτοί που γνώριζαν ότι ο "πολύ πολύ μακρινός γαλαξίας" των Star Wars είχε πολλά περισσότερα να προσφέρει, πέρα από μερικές ταινίες στο διάστημα. Αλλά λίγοι, ενδεχομένως, αντιλαμβάνονταν ότι η πληθώρα των επισήμων προϊόντων γύρω από το franchise μπορεί να γίνει ένα οικονομικός κολοσσός από μόνη της.

Τα νούμερα "τρομάζουν". Η αρχική επένδυση της Disney των 4 δισ. δολαρίων, σε λιγότερο από έναν χρόνο μετά την πρεμιέρα του "Star Wars: The Force Awakens", υπολογίζεται ότι έχει ήδη αποσβεστεί, χάρη στην αναπάντεχη συνδρομή των action figures και των λοιπών προϊόντων του franchise. Μάλλον θα έπρεπε να την πουλήσει πολύ πιο ακριβά ο George Lucas την εταιρεία του...

Πώς φτάσαμε ως εδώ; Πέρυσι, πριν ακόμα την κυκλοφορία του Force Awakens, το λογότυπο των Star Wars εμφανίστηκε σε μια ατελείωτη γκάμα προϊόντων, από παιχνίδια ως εμφιαλωμένα νερά και χαρτιά υγείας. Τα licensed προϊόντα των Star Wars ξεπέρασαν σε πωλήσεις αυτά πολλών γιγαντιαίων franchises. Συγκεκριμένα, πούλησαν περισσότερο από τα Minions, το Jurassic Park και τα Avengers. Μαζί.

Πέραν των απλούστερων παιχνιδιών, ένα συλλεκτικό φωτόσπαθο όπως το παραπάνω του Kylo Ren, πωλείται από 1200 δολάρια.
Πέραν των απλούστερων παιχνιδιών, ένα συλλεκτικό φωτόσπαθο όπως το παραπάνω του Kylo Ren, πωλείται από 1200 δολάρια.
Μάλιστα, τα ποσά είναι τόσο μεγάλα και ο ρυθμός πώλησης των BB-8 φιγούρων, των βιβλίων, των φωτόσπαθων και όλων των άλλων μπιχλιμπιδιών και συλλεκτικών αντικειμένων που γράφουν πάνω "Star Wars" είναι τόσο ταχύς, ώστε το τελευταίο έτος οι λιανικές πωλήσεις των "επίσημα εξουσιοδοτημένων" προϊόντων σε όλο τον πλανήτη, να ανέβουν κατά 4,2%.

Ειδικότερα, το 2015 οι πωλήσεις licenced προϊόντων ξεπέρασαν τα 251 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με δήλωση της International Licensing Industry Merchandisers Association (LIMA), κατά τη διάρκεια της ετήσιας έκθεσης Licensing Expo στο Las Vegas.

Οι λιγοστοί κάτοχοι δικαιωμάτων αυτών των "χρυσών" προϊόντων είδαν το μερίδιο της "πίτας" τους να αυξάνεται κατά 7,8% δηλαδή περίπου 13,9 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς το μέσο ποσοστό εισπραχθέντων δικαιωμάτων ανέβηκε από το 8,2% στο 8,5%, σύμφωνα με πληροφορίες από τη δεύτερη ετήσια έρευνα για την παγκόσμια βιομηχανία licensing της Brandar Consulting.

Πλέον τα παιχνίδια, τα ρούχα και οι φιγούρες που είναι συνδεδεμένες με ταινίες και σειρές αναλογούν στο 45% των παγκοσμίων λιανικών πωλήσεων εξουσιοδοτημένων προϊόντων και το Hollywood δίνει το ίδιο βάρος με τις ίδιες τις ταινίες του, στα διάφορα παιχνίδια που κυκλοφορούν παράλληλα, καθώς τελικά αυτά μπορούν να "σώσουν" ακόμα και μια αποτυχημένη ταινία.

Εν τω μεταξύ, η Disney συνεχίζει τις πυρετώδεις ετοιμασίες για τις επόμενες προσθήκες στα Star Wars και παράλληλα, ετοιμάζεται να δει τους λογαριασμούς της να... φουσκώνουν αναλόγως.







ads

ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

0 σχόλια: