Σύμφωνα με νέα έρευνα, η φωτογραφία μας στο Facebook μπορεί να επηρεάσει τις προοπτικές απασχόλησής μας, καθώς πολλοί εργοδότες μπαίνουν στη διαδικασία να ψάξουν τους υποψήφιους συνεργάτες και υπαλλήλους τους στο κοινωνικό δίκτυο.
Ειδικότερα, όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα στην Telegraph, οι εργοδότες εξετάζουν τους υποψήφιους για εργασία και ως ένα σημείο, λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τις εικόνες του προφίλ τους. Η έρευνα διαπίστωσε πως μια καλή φωτογραφία θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες για συνέντευξη έως 40%.
“Ο υποψήφιος με την πιο ευνοϊκή εικόνα προφίλ στο Facebook λαμβάνει περίπου 21% περισσότερες θετικές απαντήσεις στην αίτησή του σε σύγκριση με τον υποψήφιο με τη λιγότερο ευνοϊκή εικόνα”, σημείωσε ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Stijin Baert από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης. “Η διαφορά στην πιθανότητα να κληθούν άμεσα σε συνέντευξη εργασίας είναι σχεδόν 40%”.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή είναι η πρώτη μελέτη στον κόσμο, η οποία ασχολείται με το αντίκτυπο που μπορεί να έχει η φωτογραφία μας στο Facebook στις ευκαιρίες απασχόλησής μας.
Μελέτη με πλαστά βιογραφικά
Η ερευνητική ομάδα έστειλε 2112 βιογραφικά σε κενές θέσεις στο Βέλγιο, με τα ονόματα και το προφίλ των εικονικών αιτούντων για δουλειά στο Facebook. Τα προφίλ ήταν, φυσικά, ψεύτικα και αν κάποιος τα έψαχνε στο Facebook, το μόνο που μπορούσε να δει ήταν η φωτογραφία -τίποτα παραπάνω.
Οι φωτογραφίες των εικονικών υποψηφίων οι οποίες στάλθηκαν, είχαν βαθμολογηθεί προηγουμένως από 195 ειδικούς, οι οποίοι τις ταξινόμησαν σε μια κλίμακα από το 1 έως το 7, λαμβάνοντας υπόψη τους 5 χαρακτηριστικά προσωπικότητας. Αυτά ήταν: η τερπνότητα, η ευσυνειδησία, η συναισθηματική σταθερότητα, η εξωστρέφεια, και η διαφάνεια. Λήφθηκε, τέλος, υπόψη στην αξιολόγηση των ειδικών και η ελκυστικότητα.
Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η παραπάνω αξιολόγηση, δείτε την παρακάτω εικόνα. Οι φωτογραφίες 1 και 2 υποθετικά ταξινομούνται υψηλότερα από τις φωτογραφίες 3 και 4, ενώ η φωτογραφία 3 έχει καλύτερες πιθανότητες από τη φωτογραφία 4:
Η σημασία της φωτογραφίας προφίλ
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πειράματος, οι άνθρωποι με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο είναι πιθανότερο να ελεγχθούν μέσω Facebook από εκείνους με χαμηλότερο, πιθανά επειδή οι τελευταίοι είναι ευκολότερο να απορριφθούν σε πρώτο επίπεδο.
Πραγματοποιήθηκε, επίσης, ένα εναλλακτικό πείραμα όπου αντί των προφίλ στο Facebook, τα βιογραφικά συνοδεύονταν από "κανονικές" φωτογραφίες, και διαπιστώθηκε ότι τόσο οι φωτογραφίες προφίλ στο κοινωνικό δίκτυο όσο και οι κλασικές φωτογραφίες στο βιογραφικό, είχαν ίση επίδραση στις πιθανότητες των αιτούντων δουλειά να κληθούν για συνέντευξη,
“Μία πιθανή εξήγηση είναι ότι οι εργοδότες βλέπουν μια εικόνα στο Facebook ως ένα έντιμο σήμα. Μέσω του Facebook, οι εργοδότες μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες για τους υποψηφίους με έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο. Επιπλέον, η διεθνής έρευνα δείχνει ότι η εντύπωση που δίνει κάποιος στο Facebook αντικατοπτρίζει την πραγματική του προσωπικότητα και όχι κάποια μορφή αυτό-εξιδανίκευσης”, αναφέρει η μελέτη.
Ωστόσο...
Καλό είναι πάντως, εκτός από το να γνωρίζουμε ότι οι φωτογραφίες μας στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να επηρεάσουν τις πιθανότητές μας για δουλειά, να έχουμε υπόψη μας ότι, όπως σημειώνεται στο Science Daily, όπως και αν συγκεντρώνονται οι πληροφορίες για εμάς από τους εργοδότες, "η εθνικότητα, η θρησκεία, οι πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός προσανατολισμός ή η κατάσταση υγείας δεν πρέπει να οδηγούν σε άνιση μεταχείριση”.
Τέλος, όσον αφορά το θέμα της φωτογραφίας, αν και ενδεχομένως η εικόνα να περνά κάποια σήματα, αυτά μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
0 σχόλια: