Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Μητρώο On Line Μέσων: Τέλος το copy paste στο διαδίκτυο


Τα μέτρα που θα εφαρμόσει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αλλάζουν πολλά για τα διαδικτυακά μέσα με το Μητρώο On Line Μέσων.

Μία κίνηση που διασφαλίζει την μεγαλύτερη αξιοπιστία στο διαδίκτυο φέρνει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης κι Επικοινωνίας, με το Μητρώο On Line Μέσων να φέρνει πάρα πολλές αλλαγές στον χώρο των διαδικτυακών ιστοσελίδων, οι οποίες έχουν στόχο να διαχωρίσουν την ήρα από το στάρι και να φέρουν την ισορροπία που δεν υπάρχει στον τομέα της ενημέρωσης και διάδοσης της πληροφορίας.
Στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας και Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης», ο γενικός γραμματέας Λευτέρης Κρέτσος ανακοίνωσε τη δημιουργία Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης.
Όπως αναφέρει το Advertising.gr, όσα on line μέσα ενταχθούν σε αυτό το μητρώο θα έχουν δικαίωμα για απορρόφηση κρατικής διαφήμισης, πάντα με διαφανείς κανόνες και αξιοκρατία, ενώ αυτό που σίγουρα θα προκαλέσει ικανοποίηση στις αξιοπρεπείς ιστοσελίδες είναι ότι θα δημιουργηθεί ένα software το οποίο θα αποτρέπει την λογοκλοπή, το περίφημο copy paste στο οποίο επιδίδεται ένα μεγάλο ποσοστό κανονικών και αυτοαποκαλούμενων ιστοσελίδων ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα τα προνόμια των επιχειρήσεων που θα εισαχθούν στο μητρώο είναι τα εξής:
α) Πρόσβαση στα ιστορικά αρχεία οπτικοακουστικών μέσων, τα οποία τηρούνται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στα εποπτευόμενα από αυτή Νομικά Πρόσωπα του δημόσιου τομέα, υπό την επιφύλαξη του Νόμου περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Δύνανται δε να κάνουν χρήση του φυλασσόμενου σε αυτά υλικού (αναπαραγωγή, διανομή, παρουσίαση στο κοινό), εφόσον χορηγηθεί σχετική άδεια από τον αρμόδιο για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργό.
β) Περιλαμβάνονται μεταξύ των επιχειρήσεων, στις οποίες κατά τα οριζόμενα στο Π.Δ. 261/1997 (Α’ 186), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, μπορεί να ανατεθεί η καταχώριση διαφημιστικών ή άλλων συναφών μηνυμάτων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Με απόφαση του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται το συνολικό ποσοστό συμμετοχής των Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης στην κατανομή της προϋπολογιζόμενης διαφημιστικής δαπάνης κάθε δημόσιου φορέα, καθώς και η διαδικασία επιλογής συγκεκριμένων ηλεκτρονικών μέσων και ανάθεσης σε αυτά της μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων.
γ) Προτιμώνται ως συνεργάτες και εταίροι στα ερευνητικά, εκπαιδευτικά και λοιπά προγράμματα του ΕΚΟΜΕ.
δ) Μπορούν να ζητούν τη διαπίστευση δημοσιογράφων τους στην τακτική ενημέρωση των πολιτικών συντακτών (Briefing) από τον κυβερνητικόεκπρόσωπο.Ο κύριος Κρέτσος δήλωσε: «Θέλουμε όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο να εισάγουν περισσότερα ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας. Αυτά δεν μπορούν να προκύψουν όταν έχουμε εργασιακές γαλέρες, όταν ξεπλένουμε χρήματα στις ιστοσελίδες, όταν απειλούμε ανθρώπους, επιχειρηματίες και πολιτικούς με τη διασπορά ψευδών ειδήσεων. Θέλουμε να χαρτογραφήσουμε το χώρο και δίνουμε κίνητρα - το βασικό είναι ότι θα έχουν μερίδιο στην κρατική διαφήμιση. Δεν παρεμβαίνουμε στο περιεχόμενο, όμως σχεδιάζουμε το μητρώο να παρέχει και αρκετά χρηστικά εργαλεία, όπως ένα πολύ αποτελεσματικό software για τη λογοκλοπή».
Στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών βρίσκεται το Αθηναϊκό Πρακτορείο που είναι το μεγαλύτερο θύμα λογοκλοπής, ενώ με αυτόν τον τρόπο τα sites - φαντάσματα που δεν φαίνονται σε ΑΦΜ, δεν έχουν έδρα επιχείρησης, αλλά παίρνουν λεφτά από διαφημίσεις θα αναγκαστούν να εναρμονιστούν με το νόμο. Επιπρόσθετα όσες ιστοσελίδες έχουν δυναμικό που δεν είναι κανονικοί δημοσιογράφοι, αλλά κυρίως δεν είναι νόμιμα εργαζόμενοι.
Στο πεδίο της κρατικής διαφήμισης ο κ. Κρέτσος εξήγησε ότι η διαδικασία θα είναι απόλυτα διαφανής και σε όλο το φάσμα των μέσων που υπάγονται στο Μητρώο On Line Μέσων (media shops, agencies, διαφημιστές, διαφημιζόμενοι, ΜΜΕ).
«Στόχος μας είναι να ρυθμίσουμε αποτελεσματικά και με δημοκρατικό τρόπο τον ιντερνετικό χώρο, διότι και εκεί ενδεχομένως υπάρχουν μεγάλα διαφυγόντα κέρδη από τη διαφημιστική δαπάνη. Το ιντερνετικό τοπίο, όπως και -ως ένα βαθμό- ο χώρος της διαφήμισης λειτουργούν με όρους αδιαφάνειας και αναρχίας, που ευνοούν συγκεκριμένες ομάδες συμφερόντων και δεν διασφαλίζουν το γενικό κοινωνικό συμφέρον. Στην παρούσα φάση αναλύουμε τα δεδομένα της αγοράς, τις θέσεις των εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων και προσπαθούμε να μελετήσουμε τη διεθνή εμπειρία».
Όπως διαβάζουμε στο Advertising.gr, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου, Δημήτρης Μάρης χαιρέτισε αυτές τις σημαντικές αλλαγές.
«Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου χαιρετίζει την προσπάθεια της Κυβέρνησης να δημιουργήσει τη βάση ενός θεσμικού πλαισίου για τη λειτουργία των διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Στο σχέδιο νόμου για την «Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας και Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης», πιστεύουμε ότι αποπειράται για πρώτη φορά να υπάρξει καταγραφή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και θεωρούμε ότι είναι η απαρχή της θέσπισης διαφανών και ισότιμων κανόνων για όλες τις επιχειρήσεις του χώρου. Η ΕΝΕΔ, ως επίσημος φορέας εκπροσώπησης των ελληνικών εκδοτικών εταιρειών πρωτογενούς ενημερωτικού ψηφιακού περιεχομένου, επιχειρεί συστηματικά να προαγάγει τη ρύθμιση της αγοράς και θα σταθεί αρωγός σε κάθε τέτοια προσπάθεια. Η ένωση είναι πρόθυμη να συμμετάσχει στον δημόσιο διάλογο για τη δημιουργία ενός επίσημου ηλεκτρονικού μητρώου, όπως και για το επόμενο βήμα της δημιουργίας κανόνων για τη λειτουργία των διαδικτυακών ΜΜΕ. Κάθε τέτοια προσπάθεια οφείλει να διευκολύνει την εκδοτική δραστηριότητα στη βάση των αρχών της ελευθεροτυπίας και της δημοσιογραφικής ηθικής. Επίσης, πρέπει να αποτρέπει στρεβλώσεις που προκύπτουν από τη μη διαφανή κατανομή των πόρων της δημόσιας διαφήμισης. Εφόσον υπάρχει ειλικρινής σεβασμός στις προαναφερθείσες αρχές, η ΕΝΕΔ θέτει στη διάθεσή σας τη μακρόχρονη εμπειρία της από τη συστηματική μελέτη των τάσεων στην ελληνική και τη διεθνή αγορά».


Πηγή ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

0 σχόλια: