Δεν λέμε ότι όλοι οι άνδρες δεν τρώνε σαλάτες, αλλά για να μην κρυβόμαστε και πίσω από το δάχτυλο μας, λίγοι είναι εκείνοι που επιλέγουν τη σαλάτα ως γεύμα ή κάνουν χαρές όταν βλέπουν τα λαχανικά να φλερτάρουν με το πιάτο τους. Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό;
Μια νέα μελέτη διαπιστώνει πως ακόμη και οι συσκευασίες τροφίμων είναι ευθυγραμμισμένες με τα στερεότυπα γύρω από τα φύλα, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν τις προτιμήσεις τους.
Ειδικότερα, οι διαφημίσεις τροφίμων προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο τα δύο φύλα. Για παράδειγμα στις διαφημίσεις με γιαούρτια πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γυναίκες, ενώ στις διαφημίσεις με snacks όπως chips πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι άνδρες.
Τα τεχνάσματα του marketing δεν είναι τυχαία
Αυτά τα τεχνάσματα του marketing δεν είναι τυχαία και σύμφωνα με τη νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε με τον τίτλο "Macho Nachos", στο επιστημονικό περιοδικό Social Psychology, οι κοινωνικοπολιτισμικές επιρροές παίζουν σημαντικό ρόλο στις διατροφικές επιλογές ανδρών και γυναικών.
Η συσκευασία ενός προϊόντος επηρεάζει ακόμη και τον τρόπο που σκέφτονται οι άνθρωποι και αν τελικά θα προχωρήσουν στη δοκιμή του ή όχι.
Η μελέτη
Η ερευνητική ομάδα σε ένα πρώτο στάδιο κάλεσε 93 άνδρες και γυναίκες να συμμετάσχουν σε μια σειρά από πειράματα. Αρχικά τους ζητήθηκε να περιγράψουν κάποιες τροφές ως ανδρικές ή θηλυκές. Μερικές από αυτές ήταν το ψητό και το τηγανιτό κοτόπουλο, οι πατάτες φούρνου και οι τηγανιτές, τα ψητά ψάρια και τα τηγανιτά κ.α.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι υγιεινές τροφές, σύμφωνα με τις αντιλήψεις του κόσμου, ταιριάζουν περισσότερο στις γυναίκες και οι μη υγιεινές στους άνδρες.
Σε ένα δεύτερο στάδιο οι ερευνητές κάλεσαν τους συμμετέχοντες να επιλέξουν τη συσκευασία που ήθελαν, η οποία περιείχε το ίδιο προϊόν. Οι συσκευασίες ήταν δύο. Η μια συσκευασία είχε επάνω ζωγραφισμένες μπαλαρίνες και έγραφε "υγιεινό" και η δεύτερη είχε επάνω ζωγραφισμένους ποδοσφαιριστές και έγραφε "mega".
Τα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η υγιεινή διατροφή σχετίζεται με τις γυναίκες, όπως αναφέρει ο καθηγητής Zhu, καθώς οι άνδρες κατευθύνονταν στους "mega ποδοσφαιριστές" και ο ι γυναίκες στις "υγιεινές μπαλαρίνες". Ωστόσο, το πείραμα πήγε ένα βήμα παραπέρα.
Συγκεκριμένα, η ερευνητική ομάδα μπέρδεψε κάποιες συσκευασίες. Ενώ στη συσκευασία απεικονίζονταν οι μπαλαρίνες η λέξη που αναγραφόταν ήταν "mega", και στις συσκευασίες που απεικονίζονταν οι ποδοσφαιριστές η λέξη που αναγραφόταν ήταν "υγιεινό".
Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, τα μεικτά σήματα μπέρδεψαν τους συμμετέχοντες και οι ανακατεμένες συσκευασίες δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στην επιλογή και ως εκ τούτου δοκιμή του προϊόντος που περιείχαν.
"Υπάρχει ένα πολιτιστικό στερεότυπο ότι οι γυναίκες έχουν την τάση να τρώνε περισσότερο υγιεινά από τους άνδρες. Είναι όλα στο θέμα της εκκίνησης: πώς ο πολιτισμός αποτυπώνει συχνά έννοιες στο μυαλό μας. Η κοινωνία περιμένει από μία γυναίκα να φάει σαλάτα, ενώ η επιθυμία για ένα cheeseburger είναι ανδρική υπόθεση", σημειώνει ο επικεφαλής της μελέτης Luke Zhu, από το Πανεπιστήμιο της Μανιτόμπα στον Καναδά.
0 σχόλια: