Το DS ήταν πραγματικά ένα θαύμα, για την εποχή τoυ. Ο διαστημικός σχεδιασμός του, το ενιαίο τιμόνι - ακτίνα, οι υδροπνευματικές αναρτήσεις που ρυθμίζονταν στο ύψος, τα δισκόφρενα και ο σύγχρονος συμπλέκτης ταχυτήτων ήταν μερικές από τις αρετές του.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού κάνει παγκόσμια πρεμιέρα το Citroen Divine DS Concept. Τα γράμματα DS προέρχονται από τα αρχικά των λέξεων Citroen και Deese (η μετάφραση της τελευταίας λέξης στα ελληνικά, σημαίνει θεότητα), οι οποίες περιγράφουν τον προκάτοχο του DS Divine, το θρυλικό Citroen DS. Ένα αυτοκίνητο που για πολλά χρόνια αποτελούσε σημείο αναφοράς στους δρόμους καθώς ήταν ένα από τα πιο μοντέρνα αλλά και σημαντικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Το DS έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτων του Παρισιού, στις 5 Οκτωβρίου του 1955.
Το Divine DS, που βλέπουμε σήμερα (φωτογραφία επάνω), είναι σίγουρα ένα πολυτελές όχημα. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου ντύνεται με κεντήματα Lesage και κρυστάλλους Swarovski. Ακόμα κάθε διακόπτης είναι διακοσμημένος με πολύτιμους λίθους, και συγχρόνως υπάρχουν πολλά και διαφορετικά gadgets. Το αυτοκίνητο αυτό απευθύνεται κυρίως σε νέες αγορές, όπως της Κίνας και η Νοτιοανατολικής Ασίας. Από μηχανικής σκοπιάς το Divine DS έχει να επιδείξει λίγα καινοτόμα πράγματα, καθώς, είναι γεγονός, ότι το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται κυρίως από την πολυτέλεια που προσφέρει στο σαλόνι του.
Από την άλλη πλευρά, όταν το πρώτο Citroen DS αποκαλύφθηκε στο κοινό το 1955, έτυχε τεράστιας αποδοχής, γιατί ήταν καινοτόμο και τεχνολογικά πολύ μπροστά από την εποχή του. Μηχανικά, περιελάμβανε ότι κορυφαίο είχε υπάρξει στην αυτοκίνηση, επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν νέα υλικά ενώ η ευφάνταστη σχεδίασή του ξέφευγε από κάθε τι άλλο που είχε δει ο κόσμος μέχρι τότε.
Η Citroen πήρε 12.000 παραγγελίες, την πρώτη, κιόλας, ημέρα του Σαλονιού του Παρισιού του 1955. Σε μία εποχή μάλιστα που σε αυτόν τον τομέα (αυτοκινητοβιομηχανία) η Γαλλία ήταν αρκετά συντηρητική, το συγκεκριμένο μοντέλο όντας φουτουριστικό και με μοναδικό σχεδιασμό, έκανε όλους τους Γάλλους περήφανους.
Το DS ήταν ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο. Ήταν η αντικατάσταση του πολυαγαπημένου Traction Avant που παράχθηκε για πρώτη φορά το 1934 και αποτέλεσε ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα της εποχής του. Σχεδιάστηκε από τον Flaminio Bertoni έναν Ιταλό τεχνίτη, ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα ο οποίος δημιούργησε το πρώτο στούντιο σχεδιασμού της Citroen.
Ο Bertoni, σχεδίασε επίσης το TPV (Toute Petite Voiture – πολύ μικρό αυτοκίνητο) που τέθηκε σε παραγωγή το 1948 μαζί με το 2CV.
Όλες οι δημιουργίες του Bertone, εξελίχθηκαν μηχανικά από τον πρώην μηχανικό της πολεμικής αεροπορίας, οδηγό αγώνων αυτοκινήτων αλλά και σχεδιαστή αγωνιστικών, τον Andre Lèfebvre. Γεγονός ήταν πως οι κινητήρες αυτοί ήταν πολύ ανθεκτικοί για την εποχή τους.
Το DS ήταν πραγματικά ένα θαύμα, για την εποχή τoυ. Ο διαστημικός σχεδιασμός του, το ενιαίο τιμόνι - ακτίνα, οι υδροπνευματικές αναρτήσεις που ρυθμίζονταν στο ύψος, τα δισκόφρενα και ο σύγχρονος συμπλέκτης ταχυτήτων ήταν μερικές από τις αρετές του. Μάλιστα, το αυτοκίνητο είχε αποσπάσει τα θετικά σχόλια μέχρι και του Γάλλου φιλοσόφου Roland Barthe ο οποίος είχε δημοσιεύσει μια σειρά άρθρων που αποθέωναν το DS.
Ένα οικονομικό μοντέλο, το ID (Idee) βοήθησε στην αύξηση των πωλήσεων όταν η γαλλική οικονομία βρισκόταν σε περίοδο κρίσης, μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Από το 1958 οι αγοραστές μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα πολύ όμορφο δίπορτο μοντέλο που έφερε το όνομα Decapotable και το είχε επιμεληθεί ο Henri Charpon και το Break ή αλλιώς Safari, το οποίο ήταν πεντάθυρο.
Παρόλο που το 1970 οι πωλήσεις των DS έφτασαν στο ζενίθ, με περίπου 1.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα να κατασκευάζονται σε Αγγλία, Αυστραλία, Νότιο Αφρική, Γιουγκοσλαβία και Παρίσι, η ναυαρχίδα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είχε την ίδια ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι Αμερικάνοι θεώρησαν πως το DS ήταν μικρής ισχύος και παρατήρησαν πως έλειπαν αρκετά αναγκαία για τους ίδιους αξεσουάρ, όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα, ο κλιματισμός και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το DS δέχθηκε ένα μικρό αλλά σημαντικό λίφτινγκ τo 1967 από τον Robert Opron ο οποίος είχε ξεκινήσει να δουλεύει στην Citroen 55 χρόνια νωρίτερα. Ο Opron επενέβη στους προβολείς αλλά και στη μάσκα του αυτοκινήτου καθιστώντας με τον τρόπο του τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου ακόμα πιο ιδιαίτερο.
Εν τω μεταξύ, το DS είχε από καιρό καθιερωθεί ως ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που απευθυνόταν σε ανθρώπους με μεσαίο εισόδημα, αλλά ήταν και πειρασμός για αρχιτέκτονες και μηχανικούς καθώς για αυτούς ήταν μία τέλεια έκφραση του μοντέρνου σχεδιασμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι ριζοσπάστες Άγγλοι αρχιτέκτονες Alison και Peter Smithson, κάτοχοι ενός DS οι οποίοι εξέδωσαν ένα βιβλίο με τίτλο AS in DS: an eye on the road. Οι ίδιοι υπογράμμισαν πως οι ανέσεις των επιβατών στο συγκεκριμένο όχημα είχαν τεράστια διαφορά σε σχέση με όσα προσέφερε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της ίδιας εποχής.
Τέλος, υπάρχει ένας άνθρωπος που χρωστάει τη ζωή του στο DS. Ο λόγος για τον Σαρλ Ντε Γκολ, τον Πρόεδρο της Γαλλίας το διάστημα 1959-1962. Ο Ντε Γκολ έπεσε θύμα δολοφονικής απόπειρας τον Αύγουστο της τελευταίας χρόνιας της θητείας του ως Πρόεδρος της Γαλλίας.
Συγκεκριμένα όταν πήγαινε από το Μέγαρο των Ηλυσίων στο αεροδρόμιο Ορλύ, το όχημά του , ένα DS, «γαζώθηκε» από σφαίρες πολυβόλου όπλου με αποτέλεσμα να σκάσουν τα λάστιχά του. Όμως χάρη στην εξελιγμένη ανάρτηση του αυτοκινήτου δόθηκε η δυνατότητα στον οδηγό να φυγαδεύσει τον Ντε Γκολ χωρίς τον σοβαρό τραυματισμό κανενός εμπλεκόμενου στο περιστατικό.
Μάλιστα αργότερα προσφέρθηκε στον Ντε Γκολ ένα θωρακισμένο Henri Chapron DS, με μήκος 6,3 μέτρα. Όμως ο Γάλλος Πρόεδρος αρνήθηκε και έμεινε πιστός στο αρχικό του αυτοκίνητο.
Εν κατακλείδι, η Citroen, δεν έχει αντικαταστήσει επάξια, από τότε, αυτό το τόσο ιδιαίτερο και σημαντικό αυτοκίνητο. Το DS Divine, μπορεί να εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, όμως, από πολλούς ειδικούς δεν θεωρείται ως ένας άξιος συνεχιστής του DS γεγονός που αποτελεί πλήγμα για την Citroen. Είναι γεγονός πως το DS Divine δεν πρόκειται να έχει τόσο πιστούς και ένθερμους φανς όπως ο προκάτοχος του.
0 σχόλια: