Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010

Η Πέγκυ Ζήνα «Θα ήθελα να κάνω musical!»


Ιερά Οδός, ώρα 21:00. Κοιτάω τον χώρο. Αγνώριστος. Σαν εργοτάξιο. Τα τραπέζια στην άκρη, το ένα πάνω στο άλλο. Σκόρπιες κούτες και καλώδια. Στη σκηνή ένας μουσικός κουρδίζει την κιθάρα του.
Από μια καμαρούλα στο βάθος, μια φωνή (λογικά από αυτές που ανοίγουν το πρόγραμμα) παλεύει να βρει τον τόνο της. Σε λίγες μέρες έχουν πρεμιέρα. Στις 22 Οκτωβρίου. Δημήτρης Μητροπάνος – Πέγκυ Ζήνα ξανά μαζί.

«Η Πέγκυ θα έρθει σε λίγο»… Με ενημερώνουν. Δεν την ξέρω προσωπικά. Και την έχω δει λίγες φορές στη σκηνή. Παρακολουθώ όμως την πορεία της. Πώς χτίζει την καριέρα της. Μάλλον η μοναδική τραγουδίστρια της γενιάς της που έσπασε το «φράγμα». Από τον Νίνο και τον Πετρέλη… στον Μητροπάνο, στον Ελευθερίου, στον Ρήγο. Ενοχλεί αυτό. Πολλούς. Επίσης ενοχλεί ότι η Πέγκυ μιλάει. Όχι γενικά. Προσωπικά και συγκεκριμένα. Δε με ενδιαφέρουν όλα αυτά. Δε θέλω να βγάλω «λαυράκι». Θέλω απλά να τη γνωρίσω…

Ευαίσθητη ή λογική...;

Ευαίσθητη. Και το χαίρομαι, παρ’ όλο που πονάει τις περισσότερες φορές…

Εγώ πάλι γιατί νομίζω ότι στη δουλειά σου είσαι πολύ λογική;

Όχι εγώ. Εγώ γενικά λειτουργώ πολύ συναισθηματικά. Βέβαια αν δεν είχα δίπλα μου έναν άνθρωπο πιο μεθοδικό, όπως είναι ο Γιώργος Λύρας, τα πράγματα ίσως για μένα να ήταν τελείως διαφορετικά. Γιατί κάποια στιγμή η ευαισθησία και ο ρομαντισμός ενός «ιχθύος» δε σ’ αφήνουν να διεκδικήσεις αυτά που θέλεις στη ζωή σου και κάποιες φορές να πεις και όχι…

Είσαι ανασφαλής σαν άνθρωπος;

Είμαι όπως όλοι οι καλλιτέχνες. Αλλά νομίζω ότι αυτό μας κάνει ταυτόχρονα και δημιουργικούς.

Άρα επιζητάς την επιβεβαίωση;

Ναι. Τη ζητάω, την ονειρεύομαι και αυτή μου τη δίνει πρώτα ο κόσμος.

Αυτό που επιβραβεύει ο κόσμος είναι πάντα καλό; Αν δηλαδή ένα τραγούδι σου γίνει επιτυχία και την ίδια στιγμή βρεθούν δύο άνθρωποι που εκτιμάς και σου πουν «Πέγκυ, είναι πολύ κατώτερο των δυνατοτήτων σου», θα σε απασχολήσει;

Φυσικά και θα με προβληματίσει, γιατί στην καριέρα μου κάνω βήματα. Και θέλω κάθε βήμα να είναι και κάτι παραπάνω. Βέβαια μετράω και την πρόθεση. Δηλαδή όταν αυτό μου το λέει ένα άτομο, που έχει εμπάθεια και κολλάει ετικέτες σε κάποιους ανθρώπους με το έτσι θέλω – και αυτό γίνεται γενικά στον χώρο από κάποιους «βολεμένους» - τότε δε με ενδιαφέρει η κριτική. Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση, όσο πιο κακή είναι, τόσο περισσότερο γελάω και λέω «μπράβο! Πετυχημένη χολή αυτό!»… Αλλά αν μου το πουν άνθρωποι που σέβομαι, έστω κι αν με πειράξει στην αρχή, μετά θα το φιλτράρω και θα προσπαθήσω στην επόμενη δουλειά να τους πείσω για το αντίθετο.

Είχες δηλώσει σε μία συνέντευξή σου όταν κυκλοφόρησε το «Ένα» ότι οι πολυσυλλεκτικές δουλειές είναι το γούρι σου. Παρ’ όλα αυτά φέτος επιλέγεις να κάνεις ένα album («Ευαίσθητη ή Λογική») με δύο μόνο δημιουργούς και μάλιστα νέους…

Ναι, γιατί αυτός ο δίσκος, αν και οι στίχοι της Ελεάννας Βραχάλη «ντύθηκαν» από μόνο έναν συνθέτη, τον Γιάννη Χριστοδουλόπουλο, μου μοιάζει πολυσυλλεκτικός. Δηλαδή έχει μέσα ροκ μπαλάντες, λαϊκές μπαλάντες, ωραία ζεϊμπέκικα, ένα ωραίο χασάπικο, μια υπέροχη ρούμπα και ξαφνικά νομίζω ότι είναι σα να μου έχουν γράψει πέντε συνθέτες έναν δίσκο. Αλλά πιστεύω ότι όλα ξεκινάνε από τον στίχο. Και η Ελεάννα θεωρώ ότι είναι η καλύτερη στιχουρχός της γενιάς της.

Μέσα στο album υπάρχει κι ένα ντουέτο με τον Δημήτρη Μητροπάνο;

Έχω αυτή την τιμή. Είναι ένα κοσμοπολίτικο αργό τσιφτετέλι και το χαίρομαι πάρα πολύ. Το είχαμε πει από πέρυσι ότι αν μας έρθει στα χέρια μας ένα ωραίο κομμάτι θα το κάνουμε. Του άρεσε πάρα πολύ το τραγούδι και μου έκανε αυτή την τιμή.

Φέτος συνεχίζεις με τον Μητροπάνο στην Ιερά Οδό, μετά τη μεγάλη επιτυχία πέρυσι. Όταν ανακοινώθηκε πέρυσι αυτή η συνεργασία υπήρξαν πολλοί που είπαν «μα ο Μητροπάνος με τη Ζήνα;!» Σε ενόχλησε αυτό;

Λοιπόν, κοίτα… Αυτά τα σχόλια που γράφτηκαν ήταν πραγματικά από εμπαθείς ανθρώπους που βάζουν λάθος ετικέτες. Σε έναν από τους μεγαλύτερους λαϊκούς τραγουδιστές της χώρας μας, που ξέρει πολύ καλά τι είναι μπουζούκια και έχει καταφέρει να είναι το ίδιο αυθεντικός είτε βρίσκεται σε μία πίστα είτε στο Ηρώδειο. Από τη στιγμή λοιπόν που αυτός ο άνθρωπος με επέλεξε και μάλιστα μου έδωσε με γενναιοδωρία περισσότερο χώρο κι απ’ αυτόν που ζήτησα για να είμαι στο πρόγραμμα, εμένα αυτό και μόνο μου δίνει την ηθική ικανοποίηση να αισθάνομαι ότι κάτι έκανα καλά μέχρι τώρα… Επομένως δε με πειράξανε τα σχόλια, γιατί με έκανε να νιώθω ασφαλής ο Δημήτρης. Αυτός ο άνθρωπος δεν έχει λόγο να κάνει εκπτώσεις.

Άρα η πρόταση έρχεται από τον Δημήτρη Μητροπάνο…

Ναι. Εγώ σκόπευα να μην εμφανίζομαι κάπου πέρυσι. Ήθελα να ξεκουραστώ μετά από δέκα χρόνια συνεχούς δουλειάς.

Οπότε ξεκινώντας αυτή τη νέα σεζόν πάλι μαζί του αισθάνεσαι δικαιωμένη;

Και προσωπικά και καλλιτεχνικά. Γιατί τον αισθάνομαι πια οικογένειά μου. Έχει δημιουργηθεί μία πολύ δυνατή σχέση μεταξύ μας.

Όταν φτιάχνατε το πρόγραμμα, σκέφτηκες καθόλου στο δικό σου μέρος να «κόψεις» τραγούδια σου, που θεώρησες ότι δεν ταιριάζουν στο προφίλ της συνεργασίας σου με τον Μητροπάνο;

Το πρόγραμμα το επιμελείται η Μαργαρίτα Μυτηλιναίου. Και το έκανε πολύ επιτυχημένα. Σαφώς στο πρώτο μου πρόγραμμα τόλμησα να πω τραγούδια που δεν έλεγα άλλες χρονιές. Γιατί όταν μία συνεργασία σου δίνει το άλλοθι να το κάνεις, να δοκιμαστείς και σε άλλα πράγματα και σε κάποια τραγούδια που χρόνια ήθελες να πεις, τότε το κάνεις. Στο δεύτερό μου όμως πρόγραμμα ήμουν αυτή ακριβώς που είμαι και δημιούργησα μόνη μου αυτά τα χρόνια που δουλεύω.

Γράφτηκε ότι μαζί σας φέτος θα είναι και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Τελικά δεν ισχύει. Θα σε ενδιέφερε μία τέτοια συνεργασία;

Τον λατρεύω. Τον θεωρώ τον απόλυτο βασιλιά του είδους του και που δεν έχει υπάρξει και συνέχεια σε αυτό που μας έχει δώσει. Οπότε με έναν τόσο μεγάλο καλλιτέχνη, θα ήταν όνειρό μου να συνεργαστώ. Και θα ήθελα πολύ να ζω σε μία χώρα, που να ξέραμε ότι η μουσική δεν έχει σύνορα. Και για μένα όσο πιο αταίριαστες είναι κάποιες συνεργασίες, τόσο πιο ενδιαφέρουσες είναι για τον κόσμο. Κάποια στιγμή μου είχε πει ο Μητροπάνος «Μα γιατί τους κάνει εντύπωση που συνεργαζόμαστε μαζί; Λογικά θα έπρεπε να τους παραξενέψει όταν δούλεψα με τον Τσακνή και τον Μαχαιρίτσα!»…

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το σημείο καμπής στην καριέρα σου που σε οδηγεί από την Πέγκυ του 1996 στην Πέγκυ του 2010;

Ουσιαστικά αρχίζω να μετράω την καριέρα μου από τον δεύτερο δίσκο μου το 1999, γιατί από εκείνο τον δίσκο, ανεξάρτητα που δεν έγινε επιτυχία, ο Αλέκος Χρυσοβέργης και ο Σπύρος Γιατράς που τον υπογράφουν έκαναν γνωστό το πώς εγώ ερμηνεύω λαϊκά τραγούδια στους υπόλοιπους δημιουργούς του χώρου. Από εκεί και πέρα λοιπόν ξεκινάει μία πορεία, που απογειώνεται το 2003 με το «Μαζί σου» που είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. Όλα αυτά μέχρι το 2009, που ουσιαστικά κλείνει ο πρώτος κύκλος της καριέρας μου μετά από δέκα χρόνια στον χώρο, και ανοίγει ένας δεύτερος με τη συνεργασία μου με τον Δημήτρη Μητροπάνο. Κι ελπίζω να είναι πολύ καλύτερος…

Και τι προσδοκάς από αυτόν τον νέο κύκλο;

Χωρίς εκπτώσεις, να μεγαλώνω την παρέα μου… Ευτυχώς μέχρι σήμερα δεν έχω ζήσει τι εστί αποτυχία στις ζωντανές εμφανίσεις μου. Εισπράττοντας λοιπόν το κόστος από εδώ και πέρα του να αρνούμαι πράγματα που δεν με αντιπροσωπεύουν, θέλω να προχωράω και να γίνομαι καλύτερη.

Έχεις απωθημένα σαν καλλιτέχνης; Θες κάποια στιγμή να σου ανοίξουν οι πόρτες στο Ηρώδειο ή στο Μέγαρο Μουσικής;

Να σου πω κάτι… Ναι, έχω όνειρα. Και δε με ενδιαφέρει αν κάποιοι το πουν έπαρση. Έχω πάρα πολύ υψηλούς στόχους, θα προσπαθήσω πάρα πολύ γι’ αυτό και δε θα πω κουβέντες του στυλ «εντάξει, μωρέ, ο καλός τραγουδιστής τι σημασία έχει αν τραγουδάει στο Ηρώδειο ή σε ένα μαγαζί!»… Δεν είναι έτσι. Δε σου κρύβω ότι αισθάνθηκα πολύ μεγάλη συγκίνηση με την πρόσκληση του Γιάννη Σπανού στο Καλλιμάρμαρο να τραγουδήσω κάποια τραγούδια του το καλοκαίρι.

Κεφάλαιο… Κωνσταντίνος Ρήγος.

Ο Κωνσταντίνος μου βγάζει τον καλύτερό μου εαυτό. Θεωρώ και την εμφάνιση ενός καλλιτέχνη πολύ σημαντική παράμετρο. Ό,τι κάνεις να έχει μία αισθητική. Ο Κωνσταντίνος με κάνει και μπαίνω σε ρόλο ηθοποιού, που είναι επίσης ένα επάγγελμα που μου αρέσει πάρα πολύ. Αγαπώ το θέατρο πάρα πολύ.

Δηλαδή θα σε ενδιέφερε κάποια στιγμή να κάνεις ένα μιούζικαλ;

Φυσικά. Και θα ήθελα πάρα πολύ να το κάνω με τον Κωνσταντίνο. Και μου αρέσει και πάρα πολύ το χοροθέατρο. Ξέρεις, όταν ανακοίνωσα ότι θα δουλέψω με τον Κωνσταντίνο, όλοι μου έλεγαν «πώς κι έτσι;». Ήταν μία πρόκληση και για τους δυο μας. Έδωσε μία άλλη αισθητική στις δουλειές που γίνονται τη νύχτα ο Κωνσταντίνος.

Η συνεργασία σου μαζί του πώς προέκυψε;

Αγαπούσα πολύ τις παραστάσεις του, αλλά δεν το σκέφτηκα εγώ να συνεργαστούμε. Ήταν μία ιδέα του Γιάννη Παπαθεοχάρη και του Γιώργου Λύρα. Εγώ ίσως να μη το σκεφτόμουν και ποτέ, γιατί το θεωρούσα και ανέφικτο… Δεν έκανε αυτή τη δουλειά ο Κωνσταντίνος τότε. Αλλά δέσαμε φοβερά.

Αν και δεν έχεις κρύψει την προσωπική σου ζωή, δεν έχεις απασχολήσει τα μέσα με τα προσωπικά σου. Δε σε βλέπουμε στην παραλία ή στο σούπερ μάρκετ…

Πάω παντού, έχω να σου πω… (γέλια) Κοίτα, όταν κάποιος δεν φυγαδεύεται, δεν έχεις και λόγο να τον κυνηγήσεις. Εγώ επίσης δεν έχω σνομπάρει ποτέ τους φωτογράφους. Όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο, πρέπει να δέχεσαι και τα καλά και τα άσχημα της δουλειάς σου. Εγώ λοιπόν δε χρειάστηκε να κρύψω ποτέ κάτι. Οπότε όλο αυτό το αντιμετώπισα με μία χαλαρότητα. Τους φέρθηκα μια χαρά και μου φέρθηκαν μια χαρά.

Η Μαρινέλλα σε πρόσφατη συνέντευξή της είχε αναρωτηθεί: «Εμένα που πάω κάθε πρωί τα εγγόνια μου στις κούνιες πώς δεν με βρήκε κανείς; Γιατί δεν τους κάλεσα!». Συμφωνείς;

Δεν ξέρω αν ισχύει, οπότε θα ήταν άδικο να πω κάτι τέτοιο για έναν συνάδελφό μου, που θεωρώ σοβαρό. Δε μιλάω για άτομα που απλώς επιζητούν να παίξουν στο δελτίο και θα μπορούσαν να βγουν και γυμνοί στην Ομόνοια.

Μετά τη φετινή σεζόν με τον Δημήτρη Μητροπάνο, ποιο θέλεις να είναι το επόμενο βήμα σου όσον αφορά τις live εμφανίσεις σας; Μία ακόμα μεγάλη συνεργασία ή ένα πιο προσωπικό πρόγραμμα με την Πέγκυ solo;

Και τα δύο έχουν περάσει από το μυαλό μου. Ανάλογα με το πώς έρθουν τα πράγματα. Πάντως ό,τι και να κάνω θα το κάνω με απόλυτη κατάθεση ψυχής.

Θέλεις να γεράσεις στη σκηνή; Η Μαρινέλλα φέτος, μετά από 50 χρόνια στον χώρο, είναι στο Παλλάς και είναι εντυπωσιακή…

Αν μπορέσω να διατηρήσω τη φωνή μου και τη ζωντάνια μου έτσι όπως η Μαρινέλλα, φυσικά και θα ήθελα να τραγουδάω μέχρι όσο ο κόσμος το δέχεται. Όταν είδα την παράστασή της, ενθουσιάστηκα και πήγα στο καμαρίνι και της είπα: «Αγαπημένη μου, είσαι παγκόσμιο φαινόμενο!» Είναι εκπληκτικό το πόσο αναλλοίωτη είναι η φωνή της και η ενέργειά της. Είναι το όνειρο κάθε καλλιτέχνη.

Τι φοβάσαι περισσότερο;

Φοβάμαι την αρρώστια. Στους δικούς μου ανθρώπους πρώτα. Κι ύστερα σε μένα για να μην τους ταλαιπωρήσω. Είναι ο μεγαλύτερός μου φόβος. Μπορώ να σου πω, πολύ μεγαλύτερος από τον θάνατο.

Το νέο album της Πέγκυς Ζήνα ''Ευαίσθητη ή Λογική" κυκλοφορεί από τη MINOS EMI.
Γράφει ο Δημήτρης Χαλιώτης

Πηγή: nooz.gr


ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

Author:

0 σχόλια: