Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Τρακάρουμε παντού και συνέχεια!


Ακριβός παραμένει ο φόρος αίματος στην άσφαλτο καθώς παρά την μείωση κατά 14,3% των 
τροχαίων ατυχημάτων, στα ύψη εκτινάσσονται τα ατυχήματα στην κατοικημένες περιοχές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας το διάστημα μεταξύ εννεαμήνου 2009-2010, παρατηρήθηκε αύξηση κρουσμάτων κατά 67% όταν στην εθνική οδό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο οι αντίστοιχοι δείκτες παρουσίασαν μείωση 2% και 15% αντίστοιχα.

Τα στοιχεία έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών με αφορμή την παγκόσμια ημέρα οδικής ασφάλειας και την κατάθεση του νομοσχεδίου στη βουλή του νομοσχεδίου για την οδική ασφάλεια.

Οι κυριότερες αιτίες για την αύξηση των τροχαίων είναι η επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή (επιθετική οδήγηση), ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Στο σύνολο των ατυχημάτων κυρίαρχη θέση κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (1.502) για την οποία ενοχοποιείται κυρίως η χρήση του κινητού και ακολουθούν η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.148) και η παραβίαση της προτεραιότητας (1.319).

Oπως επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας το ποσοστό τροχαίων στις κατοικημένες περιοχές είναι πολύ υψηλός στην χώρα μας που επιβάλλει την εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού και την δημιουργία Master Plan Αστικής Οδικής Ασφάλειας.

Στο υπουργείο μελετούν ένα πλαίσιο των προτάσεων που θα αποτελέσει το εργαλείο για την επίτευξη ασφαλών μετακινήσεων στο αστικό περιβάλλον.

Έρχονται μέτρα…

Στο πλαίσιο αυτό προτείνουν:

-Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στον αστικό ιστό μέσω επανακαθορισμού του ανώτατου ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, καθιερώνοντας ζώνες ήπιας κυκλοφορίας και ζώνες ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 και 40 χλμ ανά ώρα.

-Ολοκληρωμένο και συνεχές πρόγραμμα τροχονομικού ελέγχου των βασικών παραβάσεων οδικής ασφάλειας (ταχύτητα, αλκοόλ, χρήση της ζώνης και του κράνους ασφαλείας, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση) και με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων.

-Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού της Τροχαίας με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση ασφαλών μετακινήσεων δίνοντας έμφαση στους ευάλωτους χρήστες των οδών (πεζοί, ποδηλάτες).

-Συμπλήρωση και τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με ειδική μέριμνα για τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (σήμανση ποδηλατοδρόμων, χρήση κράνους ασφαλείας από ποδηλάτες, υποχρεώσεις πεζών, κ.λπ.).

-Συνεχής παρακολούθηση και αξιοποίηση των δεδομένων - στατιστικών στοιχείων ατυχημάτων που καταγράφονται από τις υπηρεσίες της Τροχαίας. Συνεργασία του υπουργείου Υποδομών με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την επεξεργασία αυτών και την καταγραφή επικίνδυνων σημείων και συμπεριφορών.


ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΟΝΤΩΝ 9ΜΗΝΟΥ 2010 ΚΑΙ 2009 (ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ)

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
2010
2009
Διαφορά
Ποσοστό
Θανατηφόρα
871
1.005
-134
-13,3%
Σοβαρά
1.119
1.088
31
2,8%
Ελαφρά
9.594
9.134
460
5,0%
ΣΥΝΟΛΟ
11.584
11.227
357
3,2%

ΠΑΘΟΝΤΕΣ
2010
2009
Διαφορά
Ποσοστό
Νεκροί
959
1.119
-160
-14,3%
Βαριά τραυματίες
1.345
1.321
24
1,8%
Ελαφρά τραυματίες
13.228
12.701
527
4,1%
ΣΥΝΟΛΟ
15.532
15.141
391
2,6%


ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 9ΜΗΝΟΥ 2009-2010

Οδικοί άξονες που συνέβησαν τα ατυχήματα
2009
2010
%
Σε Εθνική οδό
2.932
2.874
-2%
Σε επαρχιακή οδό
6.288
5.358
-15%
Σε άλλη οδό
2.007
3.352
67%
Σύνολο
11.227
11.584
3%

Συνέβησαν σε κατοικημένη περιοχή
2.735
4.712
72%
Συνέβησαν σε μη κατοικημένη περιοχή
8.492
6.872
-19%

Ώρες που συνέβησαν τα ατυχήματα
2009
2010
%
07.00-09.00
823
1.309
59%
09.00-13.00
1.756
1.439
-18%
13.00-15.00
1.441
1.196
-17%
15.00-17.00
1.311
1.382
5%
17.00-21.00
2.108
1.951
-7%
21.00-24.00
1.663
1.934
16%
24.00-07.00
2.125
2.373
12%
Ημέρες που συνέβησαν τα ατυχήματα
2009
2010
%
Δευτέρα
777
1.272
64%
Τρίτη
882
1.140
29%
Τετάρτη
791
1.040
31%
Πέμπτη
1.373
1.360
-1%
Παρασκευή
2.577
2.130
-17%
Σάββατο
2.223
2.353
6%
Κυριακή
2.604
2.289
-12%


Αίτια
2009
2010
%
Υπερβολική ταχύτητα γενικώς
905
917
1%
Αντικανονικό προσπέρασμα
208
323
55%
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
775
823
6%
Παραβίαση προτεραιότητας
1.165
1.319
13%
Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας
283
416
47%
Απόσπαση προσοχής οδηγού
1.582
1.502
-5%
Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς
4.445
4.883
10%
Αναφερόμενα σε επιβάτες
112
138
23%
Αναφερόμενα σε όχημα
377
299
-21%
Αναφερόμενα στην οδό και στον καιρό
1.150
921
-20%
Αναφερόμενα σε πεζούς
1.369
1.161
-15%


ΑΝΑΛΥΣΗ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ 9ΜΗΝΟΥ 2010


Αίτια
Ποσοστό επί του συνόλου
Υπερβολική ταχύτητα
162
18,6%
Αντικανονικό προσπέρασμα
18
2,1%
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
100
11,5%
Παραβίαση προτεραιότητας
66
7,6%
Απόσπαση προσοχής οδηγού
55
6,3%
Παραβίαση σηματοδότη
6
0,7%
Οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή
120
13,8%
Λοιπά αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς
240
27,6%
Ερευνώνται
29
3,3%
Αίτια αναφερόμενα σε επιβάτες
2
0,2%
Αίτια αναφερόμενα σε πεζούς
57
6,5%
Αίτια αναφερόμενα σε όχημα
3
0,3%
Αίτια αναφερόμενα στην οδό και τον καιρό
13
1,5%
ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
        871

Είδος
Ποσοστό επί του συνόλου
Σύγκρουση
344
39,5%
Παράσυρση πεζού
140
16,1%
Πρόσκρουση
65
7,5%
Εκτροπή
300
34,4%
Ανατροπή
19
2,2%
Άλλο ή άγνωστο είδος
3
0,3%
ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
        871

Οδικό δίκτυο
Ποσοστό επί του συνόλου
ΝΕΟ Αθηνών-Πατρών
16
1,8%
ΝΕΟ Αθηνών-Θες/κης
25
2,9%
Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων
10
1,1%
Εγνατία Οδό
12
1,4%
Αττική Οδό
5
0,6%
Λοιπό Ε.Ο. Δίκτυο
191
21,9%
Λοιπό Οδικό Δίκτυο
364
41,8%
Κατοικημένη περιοχή
246
28,2%
Άλλο
2
0,2%
ΣΥΝΟΛΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
        871

Ηλικία
Ποσοστό επί του συνόλου
0-17
30
3,1%
18-25
129
13,5%
26-36
240
25%
36-45
205
21,4%
46-55
167
17,4%
55+
188
19,6%
ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ
       959

Ώρα
Ποσοστό επί του συνόλου
07.00-09.00
123
14,1%
09.00-13.00
144
16,5%
13.00-15.00
143
16,4%
15.00-17.00
152
17,5%
17.00-21.00
93
10,7%
21.00-24.00
212
24,3%
24.00-07.00
4
0,5%
ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ
       871


Πηγή:protothema.gr

ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

Author:

0 σχόλια: