Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Κάτω τα χέρια απ΄ το τιμόνι!

Αυτόνομα οχήματα, εθνικά δίκτυα ενημέρωσης αυτοκινήτων και επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων αυτοκινητοπομπής που θα λειτουργούν σαν ένα είναι εξελίξεις που θα βρούμε μπροστά μας μέσα στα επόμενα χρόνια. Στόχος; Να οδηγούμε και να... κοιμόμαστε!


Mε το τζιν παντελόνι, τα λευκά αθλητικά παπούτσια και το ριγέ μπλουζάκι του ο Μπομπ φαίνεται ένα καλοντυμένο εξάχρονο αγοράκι. Στέκεται στη μέση του πάρκινγκ ενός ξενοδοχείου και εγώ οδηγώ το αυτοκίνητό μου καταπάνω του. Αντί να φρενάρω, πατάω περισσότερο το γκάζι. Στα δέκα μέτρα μια σειρά από κόκκινα φώτα ανάβει στο παρμπρίζ μου και ακούγεται ένας έντονος ήχος. Ενα δευτερόλεπτο μετά τινάζομαι προς τα εμπρός, καθώς τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα και το αυτοκίνητο ακινητοποιείται σε ελάχιστη απόσταση από την κοιλιά του Μπομπ.

Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά του Μπομπ. Η κούκλα μόλις με βοήθησε να δοκιμάσω το πρώτο σύστημα αυτοκινήτου που μπορεί να «αισθανθεί» μια επικείμενη σύγκρουση με πεζούς και να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα, αν δεν το κάνει ο οδηγός. Αυτή τη στιγμή περνάει το στάδιο των τελικών δοκιμών και αναμένεται να λανσαριστεί τον Μάιο από τη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo στο νέο μοντέλο της S60.

Το σύστημα της Volvo είναι το τελευταίο από μια σειρά επιτεύγματα που πραγματοποιήθηκαν χάρη σε εξελιγμένους αισθητήρες η λειτουργία των οποίων στηρίζεται σε κάμερες, ραντάρ και λέιζερ. Οι αισθητήρες αυτοί προσφέρουν ήδη στους οδηγούς προσαρμοστικό έλεγχο πορείας (ΑCC), ο οποίος αλλάζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ώστε να διατηρήσει ασφαλή απόσταση από το μπροστινό όχημα, και τεχνολογίες όπως τα ημιαυτόνομα συστήματα παρκαρίσματος. Σύμφωνα όμως με τον Γιόνας Εκμαρκ, ερευνητή της Volvo, όλα αυτά είναι μόνο η αρχή.

Ο κ. Εκμαρκ υποστηρίζει ότι μπαίνουμε πλέον σε μια εποχή όπου τα οχήματα θα συλλέγουν επίσης σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για τον καιρό και τους κινδύνους των αυτοκινητοδρόμων, τις οποίες θα χρησιμοποιούν για να βελτιώνουν την αποδοτικότητα των καυσίμων και να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη για τον οδηγό του αυτοκινήτου και πιο ασφαλή για όσους κυκλοφορούν στους δρόμους. «Μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι ένα κυκλοφοριακό σύστημα χωρίς συγκρούσεις» λέει.

2020: Κοιμηθείτε οδηγώντας!

Τελικά αυτό σημαίνει την παράκαμψη των υποκείμενων σε σφάλματα ανθρώπων που κάθονται στο τιμόνι με την ανάπτυξη αυτοκινήτων που οδηγούν μόνα τους. Ο Αλαν Τόουμπ , αντιπρόεδρος του τομέα Ερευνας και Ανάπτυξης της General Μotors, πιστεύει ότι θα δούμε ημιαυτόνομα οχήματα στους αυτοκινητοδρόμους ως το 2015. Θα χρειάζονται τον οδηγό στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων ή σε πολύπλοκες διασταυρώσεις, όταν όμως θα βρίσκονται στον αυτοκινητόδρομο θα μπορούν να κατευθύνουν το όχημα, να επιταχύνουν και να αποφεύγουν τις συγκρούσεις χωρίς βοήθεια. Σε μερικά χρόνια, προβλέπει, οι οδηγοί θα μπορούν να αφήνουν εντελώς το τιμόνι από τα χέρια τους. «Βλέπω τη δυνατότητα κυκλοφορίας πλήρως αυτόνομων οχημάτων ως το 2020» λέει.

Τα τροχαία δυστυχήματα προκαλούν 37.000 θανάτους τον χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και 39.000

στην Ευρώπη, με το 90% εξ αυτών να οφείλεται και σε λάθος του οδηγού. Μια πρόγευση ενός ασφαλέστερου οδικού μέλλοντος ήρθε από το δοκιμαστικό τεστ του Συστήματος Πληροφοριών Ολισθηρών Δρόμων (Slippery Road Ιnformation System- SRΙS) που ολοκληρώθηκε το 2008 στη Σουηδία. Το σύστημα χρησιμοποίησε αισθητήρες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε 100 αυτοκίνητα για να συλλέξει πληροφορίες για τη χρήση των φρένων, των φανών ομίχλης, των υαλοκαθαριστήρων και των ηλεκτρονικών προγραμμάτων ελέγχου ευστάθειας (ΕΡS), καθώς και για τις τοπικές καιρικές συνθήκες. Αντίθετα με το σύστημα της Volvo, στο οποίο κάθε αυτοκίνητο χρησιμοποιεί πληροφορίες μόνο από τους δικούς του αισθητήρες, τα αυτοκίνητα στη δοκιμή του SRΙS έστελναν τα δεδομένα που συνέλεγαν σε μια κεντρική βάση δεδομένων κάθε πέντε λεπτά.

Η μελέτη έδειξε ότι αυτά τα συγκεντρωμένα δεδομένα μπορούσαν να δώσουν στους οδηγούς μια πολύ ακριβέστερη εικόνα για τις οδικές συνθήκες από ό,τι οι τοπικοί μετεωρολογικοί σταθμοί. Οι ερευνητές εργάζονται ακόμη για την ανάπτυξη καλύτερου τρόπου συγκερασμού των πληροφοριών και αναμετάδοσής τους στους οδηγούς. Παρ΄ όλα αυτά η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δίκτυα όπως το SRΙS μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλεια και να σώσουν ζωές.



πηγη:tovima.gr

ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

Bookmark and Share


SHARE THIS

Author:

0 σχόλια: