Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Η «μάχη» της καρτοκινητής



Νέα δεδομένα στην αγορά φέρνει ο ανοιχτός πόλεμος των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας με καταιγισμό τηλεοπτικών διαφημιστικών σποτ, αλλά και προσφορών στην καρτοκινητή τηλεφωνία εν όψει και της κατάργησης της «ανωνυμίας» των καρτοκινητών σε περίπου δυόμισι μήνες.

Η «μάχη» της καρτοκινητής ίσως δώσει το έναυσμα, όπως εκτιμούν οι ειδικοί της αγοράς, για επέκταση των συγκρούσεων και σε άλλους τομείς της οικονομίας, καθώς εν μέσω της οικονομικής συγκυρίας οι εταιρείες προσπαθούν να κρατήσουν τα μερίδιά τους και έτσι δεν αποκλείεται οι καταναλωτές να παρακολουθήσουν κάτι παρόμοιο και σε άλλους κλάδους, όπως των τροφίμων και των αυτοκίνητων.

Ως καταλύτης στην κινητή τηλεφωνία λειτούργησε και η μεγάλη απώλεια εσόδων την τελευταία διετία λόγω της κρίσης, του ανταγωνισμού και της ωρίμανσης της αγοράς. Η κρίση κόστισε ακριβά στην κινητή τηλεφωνία το 2009, η οποία επανήλθε στα έσοδα από υπηρεσίες σε επίπεδα προ του 2007.

Συνολικά ο κλάδος απώλεσε πάνω από 500 εκατ. ευρώ ή περίπου 12% των εσόδων του. Η λιγότερο χαμένη είναι η Cosmote, η οποία, παρ΄ ότι κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, είχε τις λιγότερες απώλειες, οι οποίες σύμφωνα με την εταιρεία φθάνουν τα 80 από τα συνολικά 500 εκατ. ευρώ που έχασε ο κλάδος.

Ολα ξεκίνησαν μετά τη διαφημιστική εκστρατεία της «κόκκινης» Vodafone τις τελευταίες ημέρες, που συγκρίνει τα προϊόντα και τις τιμές της με αυτές των υπόλοιπων εταιρειών, καταλήγοντας φυσικά στο συμπέρασμα ότι «τα δικά της είναι τα καλύτερα». Η «μπλε» Wind προχώρησε στην αντεπίθεση και με δικό της τηλεοπτικό σποτ διαψεύδει τα όσα επικαλείται η Vodafone, χαρακτηρίζοντάς τα αναληθή.

Επίσης η Wind και η Cosmote προσέφυγαν στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας της Επιτροπής Δεοντολογίας των Διαφημιστικών Εταιρειών, κάνοντας λόγο για «συγκριτική διαφήμιση» με λανθασμένα στοιχεία... Η Επιτροπή Δεοντολογίας ζήτησε να τροποποιηθεί η διαφήμιση η οποία παιζόταν και την εβδομάδα που πέρασε. Η Wind τελικά απέσυρε το σποτ-απάντηση στους «κόκκινους» της Vodafone και παίζει τα τηλεοπτικά σποτ με τους γνωστούς ηθοποιούς Ζέτα Δούκα και Αλέξη Γεωργούλη.

Η «πράσινη» Cosmote, η οποία μονοπωλούσε τους τελευταίους μήνες τη διαφημιστική αγορά με τα δημοφιλή διαφημιστικά σποτ του «Copa Cabana» και τις συμπαθέστατες γιαγιάδες, δεν δείχνει προς το παρόν διάθεση να εισέλθει δυναμικά στον πόλεμο που εξελίσσεται μεταξύ Wind και Vodafone και κρατάει ψύχραιμη στάση. Ωστόσο ένα νέο τηλεοπτικό σποτ το Σαββατοκύριακο θα στέλνει το μήνυμα ότι όλοι «χωράνε» στην «αγκαλιά» της εταιρείας.


Το τέλος των «ανώνυμων» καρτοκινητών
ΠΛΗΣΙΑΖΕΙη ημέρα που 13,5 εκατομμύρια καρτοκινητά θα αποκτήσουν... ταυτότητα και όνομα! Ως την 1η Ιουλίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση των καρτοκινητών με τον χρήστη τους και για όσους δεν το επιθυμούν οι συνδέσεις θα διακοπούν αυτόματα ως τα τέλη Ιουλίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών, 9 εκατομμύρια καρτοκινητά από τα 13,5 εκατομμύρια που υπάρχουν στην αγορά είναι ενεργές συνδέσεις, ενώ μόνο σε 5 εκατομμύρια υπάρχει ταυτοποίηση της κάρτας SΙΜ και του χρήστη. Επίσης υπάρχουν 10.000-15.000 ανώνυμες ευκαιριακές συνδέσεις. Ηδη πάντως όσοι αποκτούν καρτοκινητή σύνδεση υποχρεωτικά δίνουν τα στοιχεία τους.

Οι παλαιοί κάτοχοι καρτοκινητών θα έχουν προθεσμία να δηλώσουν τα πλήρη στοιχεία τους ως τις 31 Ιουνίου. Για τα φυσικά πρόσωπα απαιτούνται τόπος και ημερομηνία γέννησης, φωτοτυπία δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου ή, προκειμένου περί αλλοδαπών, άλλου αντιστοίχου εγγράφου βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός τους στην Ελλάδα, όπως άδειας παραμονής στην Ελλάδα ή ειδικού δελτίου ταυτότητος ομογενούς ή δελτίου ταυτότητος αλλοδαπού ή ειδικού δελτίου αιτούντος άσυλο αλλοδαπού ή ειδικού δελτίου ταυτότητος αλλοδαπού φυγάδα ή ειδικού δελτίου υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού. Επίσης θα ζητείται και ΑΦΜ, αν υπάρχει. Σε περίπτωση μεταβίβασης, ο χρήστης θα πρέπει να ενημερώνει τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας για τα στοιχεία του αγοραστή. Σε περίπτωση κλοπής, θα ισχύει ό,τι και στις πιστωτικές κάρτες, δηλαδή θα ενημερώνεται ο πάροχος και η σύνδεση θα διακόπτεται. Για τα εταιρικά τηλέφωνα παρέχεται η δυνατότητα να μετατραπούν με την επωνυμία της εταιρείας ή σε ατομικό επίπεδο.

Φυσικά ο συνδρομητής θα μπορεί να έχει «μη ανακοινώσιμο» στους τηλεφωνικούς κατάλογους το ονοματεπώνυμό του, όπως συμβαίνει και με τους κατόχους συμβολαίου.

Την κάρτα SΙΜ θα μπορούν να την προμηθεύονται οι καταναλωτές από όλα τα σημεία πώλησης που ισχύουν και σήμερα, αλλά θα ενεργοποιείται μόνο από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μετά τη διαδικασία ταυτοποίησης, σε εξουσιοδοτημένα καταστήματα. Στη συνέχεια οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν χρόνο ομιλίας από παντού, όπως ακριβώς γίνεται σήμερα.

Σημειώνεται ότι επισήμως στις 7 Νοεμβρίου ξεκίνησε η ταυτοποίηση των καρτοσυνδέσεων και σχεδόν τρεις μήνες μετά εκτιμάται ότι τα καρτοκινητά με «ονοματεπώνυμο» δεν ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο.


Η σημερινή εικόνα της αγοράς κινητής τηλεφωνίας
ΠΑΡΑ την οικονομική αιμορραγία των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας οι συνδέσεις παρουσιάζουν περιέργως μεγάλη αύξηση, δεδομένου ότι το δ΄ τρίμηνο του 2009 υπήρξαν 472.746 νέες συνδέσεις.

Συνολικά, οι ενεργές συνδέσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία των τριών εταιρειών, έφθασαν τα 20,759 εκατομμύρια στο τέλος του 2009, με αποτέλεσμα το ονομαστικό ποσοστό διείσδυσης να διαμορφώνεται σε 189,34%. Το ποσοστό της πραγματικής διείσδυσης είναι αρκετά χαμηλότερο, αλλά η πραγματική εικόνα θα φανεί στο τέλος του 2010, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης των καρτοκινητών.

Το δ΄ τρίμηνο η Vodafone είχε τις περισσότερες νέες συνδέσεις φθάνοντας τις 301.000 (λόγω προσφοράς SΙΜ καρτών σε ένθετα) και η Cosmote είχε 153.746.

Θετικό πρόσημο ύστερα από δύο αρνητικά τρίμηνα είχε σε νέες συνδέσεις η Wind με 18.000. Στο σύνολο της αγοράς, η Cosmote συνεχίζει να είναι- και με σημαντική διαφορά- στην πρώτη θέση με 9,217 εκατομμύρια και μερίδιο της τάξεως του 44,4%, περίπου όσο είναι και το μερίδιό της στα έσοδα, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις. Η Vodafone έχει 6,556 εκατομμύρια συνδέσεις, ενώ η Wind ετοιμάζεται να περάσει εκ νέου τα 5 εκατομμύρια συνδέσεις, κλείνοντας το 2009 με 4,986 εκατομμύρια συνδέσεις.


πηγη:tovima.gr
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

Bookmark and Share


SHARE THIS

Author:

0 σχόλια: