Οι ερευνητές, υπό την Κιγιάχ Ντάφι του πανεπιστημίου της Β.Καρολίνα, όπως αναφέρουν σε εργασία τους στο περιοδικό "Archives of Internal Medicine" του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, θεωρούν ότι η φορολογία πρέπει πλέον να αποτελέσει "όπλο" για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας.
Αν και, όπως αναφέρουν, κάτι τέτοιο δεν θα λύσει πλήρως το πρόβλημα και επιπλέον η πρόταση αυτή μπορεί να συναντήσει τη σφοδρή αντίδραση εκ μέρους των βιομηχανιών τροφίμων και των καταστημάτων πώλησης τέτοιων προϊόντων, θεωρούν ότι η φορολόγηση έχει τη δυνατότητα να αποδειχτεί σημαντική στρατηγική για το "χτύπημα" της υπερκατανάλωσης, της υπερβολικής λήψης θερμίδων, της αύξησης του πάχους, καθώς και για την μείωση του διαβήτη.
Οι ερευνητές μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες και την υγεία πάνω από 5.100 νεαρών ενηλίκων ηλικίας 18 έως 30 ετών, επί μια 20ετία, μεταξύ των ετών 1985-2006. Παράλληλα, σύγκριναν την εξέλιξη της πορείας των τιμών στα τρόφιμα και τα αναψυκτικά. Διαπίστωσαν ότι, στη διάρκεια της 20ετούς περιόδου, μια αύξηση κατά 10% στις τιμές συνδεόταν με μια μείωση κατά 7% στην ποσότητα θερμίδων από αναψυκτικά και σε μια μείωση κατά 12% στην κατανάλωση θερμίδων από πίτσα.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι μια αύξηση του φόρου κατά 18% σε αυτά τα προϊόντα μπορεί να περιορίσει κατά 56 θερμίδες την ημερήσια λήψη θερμίδων ανά άτομο, έχοντας ως τελικό αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά δύο κιλά μέσα σε ένα χρόνο.
Πηγη:nooz.gr


0 σχόλια: