Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

ARTHUR ELGORT: Ο Ζωγράφος της φωτογραφίας



Το «The Big Picture» ή αλλιώς η «Μεγάλη Εικόνα» -μόλις κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ και το internet- είναι ίσως το πιο συγκεντρωτικό φωτογραφικό λεύκωμα της δουλειάς του Αμερικανού φωτογράφου μόδας, Arthur Elgort.
Διάσημος για την φρέσκια ματιά έφερε στη μόδα, ο Elgort έκανε αισθητή την παρουσία του στο χώρο από τις πρώτες κιόλας δημοσιεύσεις του στο περιοδικό Vogue το 1971. Η casual προσέγγιση με τον οποίο φωτογράφιζε όποιον καθόταν απέναντι από το φακό του, προέρχεται από τη μεγάλη του αγάπη για τη μουσική και τον χορό: κυρίως τζαζ και μπαλέτο. Ο φυσικός φωτισμός και η αίσθηση της κίνησης, στοιχεία ευδιάκριτα στις εικόνες του, δημιούργησαν μια ολόκληρη σχολή στον τρόπο με τον οποίο μετέπειτα φωτογράφοι προσέγγιζαν τα μοντέλα.



«Όταν ξεκινούσα την καριέρα μου, παρατήρησα ότι τα περιοδικά είχαν πολλούς φωτογράφους που έκαναν δουλειές μόνο μέσα σε στούντιο - και το μόνο που έβλεπα ήταν μοντέλα να ποζάρουν εντελώς ακίνητα. Τότε αποφάσισα να κάνω κάτι το διαφορετικό. Πήρα τα μοντέλα μου και τα έβγαλα έξω, στους δρόμους της Νέας Υόρκης, του Παρισιού, ή οπουδήποτε ήμουν τη δεδομένη στιγμή και αυτό ήταν κάτι που άρεσε στα περιοδικά. Ήταν κάτι το διαφορετικό. Βέβαια, αυτό που δεν γνώριζε κανείς ήταν ότι αυτή η ιδέα γεννήθηκα και από το γεγονός ότι δεν είχα άλλη επιλογή, καθώς το τότε στούντιο μου ήταν πολύ μικρό και δεν είχε ούτε τα απαιτούμενα φώτα για να αναλάβω τέτοιες δουλειές», παραδέχεται ο Elgort στις σελίδες του λευκώματός του.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για εμένα είναι ότι προτού γίνω φωτογράφος ήμουν ζωγράφος.

Στο «The Big Picture» για πρώτη φορά συγκεντρώνεται το έργο πέντε δεκαετιών από τις φωτογραφήσεις μόδας που έκαναν διάσημο τον Elgort και δημοσιεύθηκαν σε περιοδικά όπως η αμερικάνικη, γαλλική και ιταλική Vogue, το Interview, το GQ, το Life και το Rolling Stone. Εικόνες που άφησαν εποχή όπως και οι καμπάνιες που πραγματοποίησε για ορισμένους από τους πιο προσφιλής οίκους μόδας όπως Chanel, Valentino και Yves Saint Laurent. Στις σελίδες του λευκώματος έχουν συμπεριληφθεί μερικά από τα πιο προσωπικά project του φωτογράφου, μαζί με μαρτυρίες του ιδίου που επεξηγούν περαιτέρω τη φύση της δουλειάς του .

«Μου άρεσε πάντα η αμεσότητα της φωτογραφίας. Τα πράγματα είναι απλά, είτε πετυχαίνεις μια καλή φωτογραφική λήψη είτε όχι. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι για εμένα είναι ότι προτού γίνω φωτογράφος ήμουν ζωγράφος. Για μένα όμως η τέχνη της ζωγραφικής ήταν πολύ μοναχική, δεν υπήρχε άνθρωπος να μιλήσω, τα νύχια των δακτύλων μου ήταν πάντα βρώμικα και έπαιρνε πάρα πολύ χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί το κάθε έργο. Όμως με τη φωτογραφία, μπορούσα να δημιουργήσω εικόνες, παράλληλα να διασκεδάσω και να προχωρήσω στο επόμενο θέμα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Κάτι που μου ταίριαζε πολύ περισσότερο».

  • <p>The rolling stones 1981.</p> The rolling stones 1981.
  • <p>Susan Holmes, Flying Point Road, Long Island, VOGUE Italia, 1991.</p> Susan Holmes, Flying Point Road, Long Island, VOGUE Italia, 1991.
  • <p>Patti hansen, Lisa Taylor, beverly johnson 1976.</p> Patti hansen, Lisa Taylor, beverly johnson 1976.
  • <p>Naomi Campbell and Azzedine Alaia,1987.</p> Naomi Campbell and Azzedine Alaia,1987.
  • <p>Gia, Fire island, New York,1980.</p> Gia, Fire island, New York,1980.
  • <p>Kate Moss, Cafe Lipp, Paris, VOGUE Italia, 1993.</p> Kate Moss, Cafe Lipp, Paris, VOGUE Italia, 1993.
  • <p>Christy Turlington.</p> Christy Turlington.




ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share

SHARE THIS

0 σχόλια: