Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Προς ψηφιοποίηση οι ληξιαρχικές πράξεις


Η ψηφιοποίηση των ληξιαρχικών πράξεων που θα οδηγήσει στη σταδιακή κατάργηση της λέκδοσης αντιγράφων τους αλλά και των πιστοποιητικών δημοτικής κατάστασης είναι ο στόχος
του έργου για τη δημιουργία του ψηφιακού Εθνικού Ληξιαρχείου που ανακοινώθηκε χθες από τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών. Επιπλέον, το έργο αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία ενός Εθνικού Μητρώου Πολιτών αλλά και για να λειτουργήσει πλήρως η Κάρτα Πολίτη.

Απλώς, υπάρχει ένα “μικρό” πρόβλημα: δεν πρόκειται να είναι έτοιμο να λειτουργήσει πριν από 2-3 χρόνια. Ο λόγος είναι επίσης απλός: πρέπει να ψηφιοποιηθούν 26 εκατ. ληξιαρχικές πράξεις, ένας σημαντικός αριθμός εκ των οποίων είναι χειρόγραφος και δεν γίνεται κατανοητός από το ειδικό scanner!

Αν ξεπεράσουμε το συγκεκριμένο πρόβλημα, το έργο, που έχει συνολικό προϋπολογισμό κάτι λιγότερο από 43 εκατ. ευρώ, είναι άκρως ενδιαφέρον και σημαντικό αν θέλει ποτέ το ελληνικό κράτος -ή πιο σωστά αν δεχθεί το σύστημα των “χαρτογιακάδων” που έχει δημιουργηθεί από τη γραφειοκρατία- να βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του πολίτη. Ο λόγος είναι ότι σε συνδυασμό με το Εθνικό Δημοτολόγιο θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός Εθνικού Μητρώου Πολιτών, μίας ενιαίας βάσης δεδομένων, θα δίνει αξιόπιστα στοιχεία με όλη την εικόνα ενός πολίτη, από τη γέννησή του μέχρι και τον θάνατό του, συμπεριλαμβανομένης και της δημοτικής δραστηριότητάς του (π.χ. αλλαγή της οικογενειακής του κατάστασης, μεταδημοτεύσεις κλπ.).

Το κύριο όφελος από το έργο για τον πολίτη θα ήταν στο επίπεδο εξυπηρέτησης αφού τότε:

- Δεν θα απαιτείται πλέον η προσκόμιση πιστοποιητικών δημοτικής κατάστασης καθώς και αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων

- Θα μειωθεί ο χρόνος διεκπεραίωσης υποθέσεων, καθώς οιφΦορείς θα πάψουν να ζητούν από τους πολίτες την προσκόμιση αντιγράφων / αποσπασμάτων ληξιαρχικών πράξεων ή άλλων πιστοποιητικών

- Δεν θα υπάρχει η υποχρέωση μετάβασης στα ΚΕΠ για την διεκπεραίωση υποθέσεων που απαιτούν προσκόμιση πιστοποιητικού

- Θα δίνεται η δυνατότητα παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης π.χ Διαδίκτυο (Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ), τηλεφωνική εξυπηρέτηση (1500) κ.λπ

Επίσης, σημαντικά οφέλη θα υπάρχουν και για το κράτος, καθώς:

- Δεκάδες φορείς της δημόσιας διοίκησης (ΚΕΠ, Υπουργεία, Ασφαλιστικά Ταμεία, η ΕΛ.ΑΣ, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία κλπ.) θα αντλούν αυτοματοποιημένα και με άμεσο τρόπο, επικαιροποιημένα και έγκυρα στοιχεία δημοτικής κατάστασης πολιτών και στοιχεία ληξιαρχικού χαρακτήρα, πλέον αποκλειστικά, από το Μητρώο Πολιτών.

- Τα ασφαλιστικά ταμεία πρόκειται να έχουν άμεση πρόσβαση σε επικαιροποιημένα ληξιαρχικά στοιχεία (πλήρης καταγραφή των νέων θανάτων καθώς και των θανάτων των τελευταίων δεκαετιών), επιτρέποντας την εξάλειψη φαινομένων απόδοσης σύνταξης σε αποβιώσαντες και την εξοικονόμηση πολλών εκατομμυρίων eυρώ ετησίως.

- Οι Δήμοι θα απαλλαγούν από την υποχρέωση τήρησης εκλογικών καταλόγων και από τη δίμηνη αποστολή εκλογικών αναθεωρήσεων στο Υπ. Εσωτερικών , αφού αξιόπιστοι εκλογικοί κατάλογοι θα εκδίδονται αυτόματα από το τελευταίομέσω του Μητρώου Πολιτών. Εκτιμάται ότι αυτό ισοδυναμεί με συνολικό όφελος για το σύνολο των Δήμων περίπου 4 εκατ. ευρώ ετησίως. επίσης, θα απαλλαγούν από την υποχρέωση τήρησης χειρόγραφων ληξιαρχικών βιβλίων, αλλά και από την υποχρέωση τήρησης Μητρώου Αρρένων, αφού τα στρατολογικά γραφεία, γεγονός που θα επιφέρει τη μείωση του φόρτου εργασίας των στρατολογικών γραφείων, κατά 90%, ενώ οι Δήμοι θα απαλλαγούν στο 100% (ισοδυναμεί με όφελος για το σύνολο των Δήμων περίπου 4 εκατ.ευρώετησίως).

- Μέσω της διαλειτουργικότητας, θα υπάρξει εκκαθάριση και επικαιροποίηση άλλων κρίσιμων εξειδικευμένων μητρώων της δημόσιας διοίκησης, όπως π.χ. του Φορολογικού Μητρώου (TAXIS), του μητρώου ασφαλισμένων (ΑΜΚΑ), καθώς και των επιμέρους μητρώων των ασφαλιστικών Ταμείων και του Μητρώου Αστυνομικής Ταυτότητας.

Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά και πολλά ακόμη, θα πρέπει πρώτα το έργο -το οποίο αποτελείται από 9 υποέργα- να δοθεί στον ανάδοχο και να υλοποιηθεί στην ώρα του. Όπου και πάλι θα χρειαστούν 3 χρόνια περίπου. Οπότε ας κάνουμε λίγο υπομονή.

Πηγή: Deasy

ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

Author:

0 σχόλια: