Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

GP Κίνας: Στη Σαγκάη δεν έχουν Πάσχα!


Η F1 ετοιμάζεται για την 4η παράσταση της φετινής χρονιάς στην υπερσύγχρονη πίστα της Σαγκάη.


Παρότι δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από την επική μάχη των Mercedes στο Μπαχρέιν, όλα είναι διαφορετικά. Η Mercedes βρίσκεται στην Κίνα ως φαβορί, στη μεγαλύτερη και πιο σημαντική αγορά του κόσμου για τα αυτοκίνητα παραγωγής της Γερμανικής εταιρείας. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στο Μπαχρέιν, Λιούις Χάμιλτον τόνισε: «Ο τελευταίος αγώνας ήταν φανταστικός. Όχι μόνο για μας ως ομάδα αλλά για το άθλημα γενικώς είμαι σίγουρος πως θα έχουμε κι άλλες φορές θέαμα ίδιου επιπέδου. Είμαστε σε καλό σημείο, νιώθεις τη θετική αύρα στα πιτ της ομάδας. Εδώ έχασα έναν τίτλο στη πρώτη μου χρονιά στη F1 μπαίνοντας στην αμμοπαγίδα στην είσοδο των πιτ. Η χάραξη της πίστας ταιριάζει με το οδηγικό μου στυλ. Στόχος μου είναι να κερδίσω, αν καταφέρω να πάρω την 3η συνεχή νίκη θα είναι απίστευτο».

Η Red Bull προσπαθεί ν’ ανασυνταχθεί μετά τον οριστικό μηδενισμό του Ντανιέλ Ρικιάρντο. Όπως ίσως γνωρίζετε στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης η Red Bull βρέθηκε σε δύσκολη θέση με τον αισθητήρα κατανάλωσης. Πρόκειται για μια διάταξη που υιοθετήθηκε ώστε να ελέγχεται η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Αυτή βάσει κανονισμών είναι οριοθετημένη στα 100kg/hr. Οι τεχνικοί της Red Bull για να προσαρμόσουν καλύτερα τον αισθητήρα τον τροποποίησαν στα σημεία σύνδεσης. Παρουσίασε στο μονοθέσιο του Ρικιάρντο πρόβλημα στις ενδείξεις από τις ελεύθερες δοκιμές. Στον αγώνα προειδοποιήθηκαν από τη FIA ότι ξεπερνούν το όριο οι ενδείξεις αλλά δε συμμορφώθηκαν θεωρώντας (σ.σ: πιθανόν δικαίως) πως το πρόβλημα βρίσκονταν στον αισθητήρα. Ο Ρικιάρντο μηδενίστηκε από τους αγωνοδίκες, η Red Bull υπέβαλλε ένσταση αλλά το αποτέλεσμα δεν άλλαξε.

Στη Ferrari η παραίτηση του αγωνιστικού διευθυντή Στέφανο Ντομενικάλι και η αντικατάστασή του από τον «άσχετο» με θέματα F1, Μάρκο Ματιάτσι (σ.σ: CEO της Ferrari στις ΗΠΑ) αποκλείεται να λύσει τα προβλήματα ανταγωνιστικότητας του μονοθεσίου. Ο πρόεδρος Λούκα ντι Μοντεζέμολο λέει ότι θ’ ασχολείται περισσότερο με τη F1, για να βοηθήσει το Ματιάτσι αλλά αυτό είναι για καλό;
Οι Ιταλοί θα έχουν στην Κίνα, αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο μένει να δούμε αν θα μπορέσουν να μειώσουν τη διαφορά. Θεωρείται δεδομένο πως ο Αλόνσο δε θα μπορέσει να επαναλάβει την περσινή του νίκη.

Στη McLaren επιμένουν πως η ΜΡ4/29 έχει τη δυναμική και το μόνο που τους λείπει είναι η αεροδυναμική απόδοση. Έχοντας σαν ατού τη μονάδα ισχύος της Mercedes θεωρητικά στην Κίνα θα πρέπει να διεκδικήσουν ξανά θέση στο βάθρο.

Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Φέτος αναμένεται εκεί να προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τη μεγαλύτερη ροπή που έχουν στη διάθεσή τους. Ειδικότερα οι στροφές 3 – 4, 7 – 8 και 12 – 13 απαιτούν προοδευτική επιτάχυνση. Είναι όμως εξίσου σημαντική η επιλογή της ενδεδειγμένης ηλεκτρονικής χαρτογράφησης στη μονάδα ισχύος ώστε να αποφευχθεί το περιττό σπινάρισμα που φθείρει τα ελαστικά. Τα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης που χρησιμοποιούνται στην Κίνα έχουν ως αποτέλεσμα στις στροφές υψηλής ταχύτητας να ασκούνται φορτίσεις που ξεπερνούν τα 3.8g. Η Κίνα είναι η πιο απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος όσον αφορά στα φρένα. Η λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω φρένων έχει επίδραση και στα ελαστικά. Τα ελαστικά στη Σαγκάη υπόκεινται σε φορτίσεις που φτάνουν τα 4.3g. Πέρυσι ο Αλόνσο κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Ferrari ακολουθώντας στρατηγική 3 pit stop. Εκκίνησε από την 3η θέση με τη μαλακή γόμα και μετέπειτα έκανε 3 αλλαγές, χρησιμοποιώντας σε όλες τη μέση γόμα. Ο Μπάτον τερμάτισε 5ος για λογαριασμό της McLaren ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος στη διάθεση των ομάδων βρίσκονται η μαλακή και η μέση γόμα.

Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν οκτώ διαφορετικοί νικητές. Πρόπερσι και πέρυσι δίπλωσαν νίκες ο Λιούις Χάμιλτον που οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren τότε και ο Αλόνσο. Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 και το 2013 ήταν η σειρά του Αλόνσο με Renault και Ferrari αντίστοιχα, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, το 2008 ο Χάμιλτον με McLaren, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του οδηγώντας για την ομάδα που τον έστεψε 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Το 2010 υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Πρόπερσι ήταν η σειρά του Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes ν' ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην παρθενική νίκη της Mercedes ως κατασκευαστή στη σύγχρονη εποχή. Ήταν και η πρώτη νίκη του Γερμανού κατασκευαστή από το 1955 και το Ιταλικό GP με το Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.

Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12. Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec.

Δύσκολα μπορεί κανείς να προβλέψει τι θα γίνει στον αγώνα ειδικά από τη στιγμή που οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για άστατο καιρό, συννεφιά αλλά μικρή πιθανότητα βροχής. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη μεσαία (άσπρο σιρίτι) και τη μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι) συνδυασμός που χρησιμοποιείται για 3η φορά φέτος. Τα ελαστικά καταπονούνται ιδιαίτερα στη στροφή 1 όπου καλούνται να δώσουν πρόσφυση για σχεδόν ένα κύκλο αλλά και στην οβάλ στροφή 13. Για τα ελαστικά στη Σαγκάη πολύ σημαντικό είναι το σωστό σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στον εμπρός άξονα. Οι γρήγορες, παρατεταμένες στροφές, κυρίως η Νο 1, καταπονούν εξαιρετικά τα εμπρός ελαστικά και απαιτείται προσοχή στη φθορά τους. Επιπλέον στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg.

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Αυτός είναι ο 3ος αγώνας φέτος που χρησιμοποιείται ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας. Μετά το πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν οι ομάδες αρχίζουν να αξιοποιούν τη γνώση που έχουν αποκομίσει γύρω από τη συμπεριφορά των ελαστικών στα νέα πολύπλοκα μονοθέσια του 2014. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η στρατηγική να παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στους αγώνες. Στην πίστα της Κίνας έχει φανεί στο παρελθόν η αξία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν ν’ αξιοποιήσουν τα δεδομένα που έχουν από το πρώτο μέρος της σεζόν και να διερευνήσουν επιλογές στρατηγικής που προσφέρει η τελευταία γενιά ελαστικών P Zero. Έχουμε δει μεικτές καιρικές συνθήκες στο παρελθόν στη Σαγκάη, οπότε είναι σίγουρο πως η ικανότητα γρήγορης αξιολόγησης της πληροφορίας γύρω από τις μεταβολές του καιρού θα αποτελέσει κλειδί στην βέλτιστη εκμετάλλευση των ευκαιριών που αυτές προσφέρουν».

Στην τηλεόραση!
Το Κινέζικο GP θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 16:00, μετά την ολοκλήρωση του Πασχαλινού τραπεζιού. Η ωριαία αντίστροφη μέτρηση F1 Countdown στο στούντιο, θα περιλαμβάνει πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών μια ανάλυση της Ferrari για την κατανάλωση καυσίμου, συνέντευξη του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Πωλ Χέμπερι δοκιμή της Mercedes GLA και άλλα ενδιαφέροντα θέματα. Τον αγώνα θα μεταδώσει επίσης ο ΟΤΕ στις 10:00 το πρωί.





GP Κίνας: Στη Σαγκάη δεν έχουν Πάσχα!



Ημερομηνία δημοσίευσης : 18 Απρ 2014





 
ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: