Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Επιχείρηση Argo



Αριστοτεχνικά γυρισμένο, άψογος ρυθμός, χιούμορ, ωραία ανασύσταση κλίματος, ασύλληπτη αληθινή ιστορία, όλος ο κόσμος ένα σινεμά και στο βάθος η CIA και η ιρανική επανάσταση...


Πρώτ’ απ’ όλα (πριν κι από τις πέντε υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα), είναι το ίδιο το θέμα του «Argo» που σε αρπάζει απ’ τα μαλλιά: στις 4 Νοεμβρίου του 1979, μετά την ανατροπή Σάχη και στο κλού της ισλαμικής επανάστασης του Αγιατολάχ Χομεϊνί, ιρανοί εξεγερμένοι μπουκάρουν στην αμερικανική πρεσβεία στην Τεχεράνη. Μέσα στον πανικό, έξι υπάλληλοι της πρεσβείας διαφεύγουν και βρίσκουν καταφύγιο στην καναδική πρεσβεία. Όπου παραμένουν εν κρυπτώ για ένα τρίμηνο, πριν στηθεί από την CIA back home, και πρωτίστως από τον ειδικό πράκτορα «επί των φυγαδεύσεων» Τόνι Μέντεζ (Άφλεκ, με υπέροχο μακρύ μαλλί), μια ασύλληπτη επιχείρηση διάσωσής τους. Κι αφού όλα τα παραπάνω, εκτός από καραληθινά, είναι και σχετικά φρέσκα μαντάτα, δεδομένου ότι από το 1979 έως το 1997 η υπόθεση με την κωδική ονομασία «Argo» παρέμενε επτασφράγιστη και αυστηρά απόρρητη, ε, το ενδιαφέρον σου κερδίζεται άκοπα. Μετά, βέβαια, έρχεται όλη η ασύλληπτη δουλειά που έχει βάλει στο πόνημά του ο ξεχωριστός κύριος Μπεν Άφλεκ. Τι η υπέροχη μουσική του Ντεσπλά (μαζί με κάποια χιτ της εποχής, όπως το «Sultans of Swing»). Τι η προσεκτικότατη ανασύσταση της εποχής (από το κάπνισμα εν ώρα πτήσης, μέχρι τις κομμώσεις και την σχετική χαλαρότητα των ανθρώπων). Τι το υποδειγματικό, ταχύτατο μοντάζ του Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ που συρράπτει σκηνές όχλου στην επαναστατημένη Τεχεράνη, με κοντινά πλάνα σε πρόσωπα πέντε-έξι αγχωμένων συνομιλητών, που μιλάνε ταυτόχρονα, αλλά παραμένουν τόσο εύγλωττοι για τη δραματική ένταση της στιγμής.

Επίσης προς τιμήν του σκηνοθέτη-πρωταγωνιστή, η επιλογή του να προσεγγίσει το θέμα της σκοτεινής ανάμιξης των ΗΠΑ στην ιρανική πολιτική ζωή (με την στήριξη του Σάχη κι άλλα μανιπουλαριστικά τινά) σχετικά αντικειμενικά –για χολιγουντιανή ταινία, δηλαδή. Ειδικά στην πανέξυπνη εναρκτήρια σεκάνς –όπου μέσω των σκίτσων ενός κινηματογραφικού στόριμπορντ (storyboard, καλέ) γίνεται μια ταχύρυθμη ιστορική αναδρομή των προεόρτιων και των αρχικών «επεισοδίων» της ισλαμικής επανάστασης– το (πολύ καλό) σενάριο του Τέριο κρατάει αποστάσεις σπάνιας υπερατλαντικής νηφαλιότητας. Έβαλε κι ο συμπαραγωγός, Τζορτζ Κλούνεϊ, το χεράκι του, υποθέτω... Α, το δε μοτιβάκι «κινηματογράφος» είναι βαρύνουσας σημασίας για την ταινία. Διότι η διάσωση που ενορχήστρωσε ο Μέντεζ δεν θα μπορούσε ποτέ να υλοποιηθεί χωρίς την... ενεργή συμβολή του Χόλιγουντ. Λεπτομέρεια που, αλίμονο τώρα, δίνει αφορμές στον σεναριογράφο και τον σκηνοθέτη του «Argo» να κεντήσουν και κάμποσες ψιλοβελονιές σάτιρας στο μαλακό υπογάστριο του κινηματογραφικού κατεστημένου. Α, ναι! Η ταινία του Άφλεκ βλέπεται με αγωνία, είναι απολαυστική και σε κάνει να σκεφτείς. Για πολλά πράγματα. Εντάξει, έχει και την απαραίτητη σκηνή με τους πανηγυρίζοντες αμερικανούς κρατικούς υπαλλήλους, που αλληλοσυγχαίρονται εν μέσω μουσικής με το πέρας της επιχείρησης, αλλά χαλάλι του, του Μπεν.











Πηγη ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
--> ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: