Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Βάσια Παναγοπούλου: «Κανείς δεν θέλει να τον κάψουν ζωντανό»

Βάσια Παναγοπούλου: «Κανείς δεν θέλει να τον κάψουν ζωντανό»

Η παράσταση που δίχασε πολύ κόσμο

Τα μέρη που έχει σαρώσει η οικονομική κρίση, γίνονται το έδαφος που φυτρώνει ο νεοσυντηριτισμός.
Αυτή είναι μια από τις βασικές αρχές της κοινωνιολογίας και το ζούμε σήμερα.
Έτσι πριν η ΝΕΤ λογοκρίνει τα gay φιλιά προηγήθηκαν τα συλλαλητήρια των διαφόρων πιστών, έξω από το θέατρο "Χυτήριο", με την βοήθεια των αγοριών με τα μαύρα μπλουζάκια της Χρυσής Αυγής, τα οποία είχαν τυπωμένα στην πλάτη το κατά τα άλλα "χριστιανικό μήνυμα "Ή Ορθοδοξία ή θάνατος".
Η Βάσια Παναγοπούλου αποφάσισε να ανεβάσει το έργο το "Corpus Christi", ένα έργο του Terrence McNally που οι φανατικοί θεώρησαν βλάσφημο και τα πράγματα ξεπέρασαν κάθε όριο. Η Βάσια Παναγοπούλου σχολιάζει το γεγονός.

Σε ποιον ανήκει η ιδέα να ανέβει η συγκεκριμένη παράσταση;
Διάβασα το έργο πριν δύο χρόνια, το έδωσα στο Λαέρτη Βασιλέιου (σ.σ. ο σκηνοθέτης της παράστασης) να το διαβάσει πέρσι και αποφασίσαμε μαζί να ανέβει η παράσταση.

Το περίμενες όλο αυτό που συνέβη;
Όχι γιατί δεν μπορώ να σκέφτομαι όπως σκέφτονται αυτοί και φυσικά δεν περίμενα αυτού του είδους τις αντιδράσεις.

Και στο Μανχάταν και στο Λονδίνο, όταν παίχτηκε η ίδια παράσταση υπήρξαν παρόμοια προβλήματα, οπότε δεν ήσουν λίγο υποψιασμένη;
Οι πιο φανατικές αντιδράσεις ήταν στο Λονδίνο όταν οι ισλαμιστές εξέδωσαν διάταγμα θανάτου για τον συγγραφέα. Φανατικοί υπάρχουν παντού και ας μου επιτραπεί η έκφραση, αυτή η εικόνα της Αθήνας του 2012 ήταν πέραν πάσης φαντασίας.

Φοβήθηκες;
Η ψυχολογική βία που ασκήθηκε σε όλους μας ήταν τεράστια και πολύ δύσκολα διαχειρίσιμη. Φαντάζομαι ότι για κανέναν δεν είναι ευχάριστο να ακούει έξω από την πόρτα του, ότι θα τον κάψουν ζωντανό.

Υπήρξαν κάποιοι όπως ο Μητροπολίτης Παύλος, που χαρακτήρισε το έργο μια "χυδαίας μετριότητα".
Είναι στη δουλειά του ηθοποιού να ακούει οποιαδήποτε κριτική: καλή, κακή, ευχάριστη ή δυσάρεστη, όμως κριτική από θεατή που έχει παρακολουθήσει την παράσταση. Εγώ πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετική παράσταση, που έδωσε άλλο επίπεδο και μια άλλη πολιτική διάσταση στο έργο.

Εσύ είσαι θρήσκος ως άνθρωπος;
Ναι πολύ. Πηγαίνω εκκλησία και τον τελευταίο καιρό αισθάνομαι ακόμη πιο πιστή με αυτά που συμβαίνουν, γιατί η πίστη είναι πάντα μέσα μας και έχω τεράστιο σεβασμό για την εκκλησία.

Το γεγονός ότι σταμάτησε η παράσταση δεν μεταφράζεται σαν νίκη όσων πρεσβεύουν αυτά, τα οποία εσύ μάχεσαι;
Δεν έχει σταματήσει ακόμη, δεν έχουμε πάρει απόφαση.

Διάβασα μια συνέντευξη του σκηνοθέτη που έλεγε ότι η παράσταση διακόπτεται.
Είμαστε σε μια σκέψη να αλλάξουμε μέρες και ώρες για λόγους εσωτερικής λειτουργίας του θεάτρου και επ' ουδενί να σταματήσει η παράσταση.

Έχασες λεφτά από τις ακύρωσεις της παράστασης;
Φυσικά.

Αν πήρες ένα μάθημα από αυτή την ιστορία, ποιο είναι αυτό;
Δεν ξέρω αν πήρα κάποιο μάθημα από αυτή την ιστορία, αλλά μου έρχεται στο μυαλό ο στίχος του ποιητή: Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.

Είχες κάποια πρόταση για την τηλεόραση;
Με τη τηλεόραση δεν ασχολούμαι και ξέρουμε όλοι ότι οι επιλογές έγιναν ελαχιστότατες και το να βρεθεί κάτι που να με αγγίξει είναι πολύ δύσκολο. Εγώ δεν έχω το άλλοθι να κάνω τηλεόραση για να γίνω γνωστή, οπότε πρέπει να είμαι πάρα πολύ προσεχτική. Με τις υπάρχουσες επιλογές είναι δύσκολο για μένα, έτσι αφιερώθηκα πολύ στο να πάρω ένα χώρο και να τον διαχειριστώ, οπότε όχι η τηλεόραση δεν είναι στια άμεσες σκέψεις μου.

Πιστεύεις ότι τα τουρκικά σίριαλ είναι κάποια θεωρία συνομωσίας για "Τουρκοποίηση" ή είναι απλώς φτηνή λύση;
Δεν μου αρέσουν οι θεωρίες συνομωσίες, με ενοχλούν πάρα πολύ και στο λέω εγώ που μεγάλωσα σε ένα νησί 2 βήματα από την Τουρκία (σ.σ Μυτιλήνη) και ένιωσα από κοντά την αναπνοή τους και τον κίνδυνο όταν υπήρξε και μιλάω για το 74. Θέλω λοιπόν να πω ότι οφείλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην τουρκική διείσδυση –και δεν θέλω να ακουστώ εθνικίστρια- αλλά δεν νοείται η ελληνική τηλεόραση από ελληνική να έχει γίνει τουρκική . Υπάρχει μια υπερβολή και από την άλλη κανείς δεν μελέτησε το ενδεχόμενο να υπάρχει ένα τμήμα εξαγωγής των ελληνικών σίριαλ με αποτέλεσμα εμείς να μην παιζόμαστε πουθενά και τα τουρκικά να έχουν διεισδύσει παντού. Πάντως δεν είδα και κανέναν να κόπτεται, αντιθέτως κόπτονται για μια θεατρική παράσταση. Η τηλεόραση εισβάλει στα σπίτια όλων μας, μπαίνει παντού, ενώ μια θεατρική παράσταση πρέπει να την επιλέξεις, να αποφασίσεις να βγεις από το σπίτι σου την τάδε ημέρα και να πας να αγοράσεις εισιτήριο για να την δεις. Άρα είναι επιλογή σου, δεν στο επιβάλλει κάποιος και μ' αυτή την έννοια δεν αντιδρά κανείς απ αυτούς που κόπτονται για τα εθνικά συναισθήματα και ιδεώδη.

Η κόρη σου πόσο είναι τώρα;
Είναι 22.

Ανησύχησε με όλα αυτά;
Με πήρε από το Λονδίνο έντρομη και μου είπε "μαμά τι συμβαίνει εκεί; Το γίνεται έξω από το θέατρο σου; Κάνουν το γύρω του κόσμου οι εικόνες " και πολύ λυπάμαι, γιατί αγαπώ την πατρίδα μου και το τελευταίο καταφύγιο το χάσαμε και αυτό. Οι εικόνες που κάνουν το γύρω του κόσμου, είναι εικόνες ντροπής για έναν Έλληνα.

Η δική σου προσωπική ζωή σήμερα είναι καλή;
Η δική μου προσωπική ζωή είναι και όσο και των άλλων ανθρώπων, που ζουν την καθημερινότητα όπου όλα επαναπροσδιορίζονται και παλεύουμε για όλα.

Πώς ιεραρχείς, επαγγελματικά, οικονομικά, προσωπικά; Ποιο είναι πρώτο;
Για μένα πάντα η οικογένειά μου, τα παιδία μου και οι δικοί μου άνθρωποι είναι πάνω απ' όλα. Τα επαγγελματικά μου έχουν να κάνουν με τη δική μου ανάγκη έκφρασης αλλά είναι και ο τρόπος που επιβιώνω οικονομικά.

Πιστεύεις ότι η ιστορία αυτή σε έκανε πιο δυνατή;
Πάντα μετά από κάθε δοκιμασία έβγαινα πιο δυνατή.

Πηγη ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
--> ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: