Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Ο Γρηγόρης ξυπνάει χαράματα και γελάει στο ραδιόφωνο. (Τον) ακούς τηλεόραση;


9.40, Νέα Ιωνία, έξω από το στούντιο του Sfera 102.2

Συνήθως όταν κάθεσαι στο "σαλόνι" ενός ραδιοφωνικού σταθμού, ακούς τον παραγωγό από τα ηχεία, κοιτάς τριγύρω και προσπαθείς να μαντέψεις πίσω από ποια μαύρη πόρτα βρίσκεται.
Στην περίπτωση των Γρηγόρη Αρναούτογλου, Ράνιας Κωστάκη και Γιώργου Λιανού (κάθε πρωί 6-10 στους δέκτες σας), δεν χρειάζονται μαντεψιές. Ακούς πρώτα την φωνή τους από το στούντιο, τους εντοπίζεις και μετά ακούς το echo από τα ηχεία.
5 λεπτά μετά το "Ρίτα Ριτάκι" που τραγούδησαν α καπέλα αποχαιρετώντας το κοινό για εκείνη την Πέμπτη, ο Γρηγόρης θα έβγαινε από το στούντιο, θα με έλεγε Διονύση, θα τον διόρθωνα, θα καθόμασταν στον καναπέ και θα κάναμε κουβέντα με λέξεις όπως "ρετσίνα", "τασάκια", "λεφτά", "οικοδομή", "πρωινάδικα", "Θρασκιά", "βιβλίο", "τηλεόραση", "κρίση", "μπούρδες".
Από τα πρώτα 100 δευτερόλεπτα, θα μπορούσα να έχω φύγει υπογράφοντας αφειδώς υπεύθυνες δηλώσεις που θα συνιστούσαν ότι ο Γρηγόρης είναι σε φοβερή κατάσταση, πραγματικά κεφάτος και ΟΚ με αυτό που κάνει. Είναι, είναι, είναι. Δεν έφυγα μετά τα 100 δευτερόλεπτα. Είχαμε να πούμε κάποια πράγματα.
Το ξύπνημα τις μικρές ώρες
"Τόσο πρωινό ξύπνημα όσο τώρα για τον Sfera είχα μόνο όταν δούλευα στην οικοδομή κι έβαζα ασανσέρ το 1987. Έπρεπε να είμαστε στο γραφείο στις 7 το πρωί για να ξεκινήσουμε. Βάζω ξυπνητήρι στις 6.10 κι έρχομαι στην εκπομπή 7-10. Ούτε κοιμάμαι νωρίς ούτε είναι αυστηρό το ωράριο μου. Μπορώ να παρεκκλίνω της πορείας μου πολύ εύκολα. Με ρετσίνα, με Play Station, οτιδήποτε".
“Είναι καλή η εκπομπή σου”;
"Ζω τη ζωή όπως μου τα φέρνει. Ξέρεις, δεν μιλάω ποτέ για τις εκπομπές την ώρα που τις κάνω, γιατί θεωρώ πως ό,τι και να πω εγώ θα 'ναι βλακεία. Ας κρίνει ο καθένας από αυτό που ακούει. Πάντως πραγματικά προσκαλώ τον κόσμο να συντονιστεί. Θες να ξυπνήσεις, να σου πάει καλά η μέρα και να σου φτιάξει η διάθεση; Άκου Sfera το πρωί".
Ραδιόφωνο ή τηλεόραση;
"Δεν έχει κάτι διαφορετικό στη λογική ότι δίνω τον εαυτό μου και λέω αυτά που νομίζω έτσι κι αλλιώς. Το μόνο που λείπει είναι η εικόνα, αλλά στην πραγματικότητα λειτουργώ με τον ίδιο τρόπο με την εικόνα μου και στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Δηλαδή βγαίνω στους δρόμους, δεν βάφομαι, μπορεί να 'χω παχύνει, δεν κοιτάω να φορέσω ρούχα που θα με κολακεύσουν, φοράω σκισμένα. Θα μπορούσα άνετα όπως έρχομαι στο ραδιόφωνο να βγω στην τηλεόραση".
Επιστροφή στο σημείο μηδέν (aka Όμορφος Κόσμος)
"Εμένα αυτό μ' αρέσει, με τρελαίνει. Πολλές φορές λένε ότι ξανακάνω τα ίδια που έκανα πριν χρόνια και λέω τι μπούρδες είναι αυτές που ακούω από ανθρώπους που δεν έχουν τι να γράψουν και με τι να ασχοληθούν. Γιατί οι ταξιδιωτικές εκπομπές ανά τον κόσμο δεν σταμάτησαν ποτέ. Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν έχει αμιγώς ταξιδιωτικές εκπομπές.
Δηλαδή αν εμφανιστεί ένας να μαγειρέψει μετά από 10 χρόνια στην τηλεόραση, θα του πουν 'γιατί ξαναμαγειρεύεις'; Όταν διαβάζω κάτι, πάντα προσπαθώ να καταλάβω πού κρύβει κακία και πού κρύβει αλήθεια γιατί μπορεί και η κακία να κρύβει αλήθεια, αλλά πολλές φορές κρύβει εμμονή και δόλο".
Ο Όμορφος Κόσμος της Κοινωνιολογίας
"Δεν πάω να συναντήσω τους ίδιους ανθρώπους που συνάντησα πριν 10 χρόνια. Τα μέρη άλλαξαν, οι άνθρωποι άλλαξαν και μπορεί να γίνει και μια κοινωνική ανάλυση της ιστορίας. Πριν 10 χρόνια που είχα βγει η Ελλάδα ήταν μια χαρούμενη χώρα, με ανθρώπους σε καλή οικονομική κατάσταση, το έβλεπες παντού.
Πλέον η Ελλάδα άλλαξε, δεν γελάει εύκολα ο κόσμος στο δρόμο. Τότε ένιωθαν ξεχασμένοι κι έλεγαν ότι το κράτος δεν δίνει λεφτά στην παραμεθόριο, φαντάσου τώρα που η κατάσταση είναι τραγική. Θα τους έλεγα λοιπόν να ξανασκεφτούν πολύ καλά πριν γράψουν αυτές τις μπούρδες.
"Τόσο πρωινό ξύπνημα όσο τώρα για τον Sfera είχα μόνο όταν δούλευα στην οικοδομή κι έβαζα ασανσέρ το 1987"

Πέρυσι κάναμε πολλές εκπομπές με μήνυμα. Κάναμε τους τοίχους της Αθήνας που σχολιάστηκαν ποικιλοτρόπως από τους καλεσμένους. Δεν πήγα να βγάλω τα χιουμοριστικά μηνύματα. Έβγαλα τα πολιτικά, τα κοινωνικά, τα σκληρά μηνύματα. Δεν κυνηγάω σώνει και καλά το χιούμορ, απλά κατά ένα περίεργο τρόπο κρύβεται πάντα πίσω από κάτι. Εδώ μπορεί να γελάσεις σε μια κηδεία, σε ό,τι πιο μελαγχολικό υπάρχει. Προσπαθώ να βγάλω το χιούμορ μέσα από όλες τις καταστάσεις, αλλά να μην λείπει το μήνυμα απ' ότι κι αν κάνω".
Η φούσκα της ελληνικής τηλεόρασης. Oh wait!
"Δεν θεωρούσα ποτέ πως η ελληνική τηλεόραση ήταν φούσκα. Αντίθετα με αυτούς που το λένε, τη δεκαετία του 90 που ξεκίνησε η ιδιωτική τηλεόραση (κι εγώ), η τηλεόραση πήγαινε όπως και η Ελλάδα. Φούσκα είναι όταν συμβαίνει κάτι για πολύ λίγο, 2-3 χρόνια. Δεν είναι ότι η τηλεόραση πήγαινε χάλια, έγινε καλά για 2 χρόνια και μετά έσκασε. Αφού η χώρα πηγαίνει άσχημα οικονομικά, έτσι θα πάει και η τηλεόραση. Θα συμβιβαστούμε μ' αυτά. Το σύνθημά μου είναι ότι η μελαγχολία είναι χειρότερη από την κρίση κι ότι θα υπάρξουν πάλι τηλεοπτικά προγράμματα".
It's the end of TV as we know it?
"Λόγω της οικονομικής κατάστασης, είμαι σίγουρος πως ο κόσμος θα το ρίξει στην τηλεόραση και θα ανέβουν οι ώρες τηλεθέασης. Πρέπει κι οι πολιτικοί να το δουν λίγο πιο έξυπνα με την τηλεόραση και να σκεφτούν ότι αν ένας λαός δεν μπορεί να ψυχαγωγηθεί και να διασκεδάσει, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν ο κόσμος θέλει να πάει θέατρο ή σε μουσικές σκηνές ή στα μπουζούκια και παίρνει 400-500 ευρώ το μήνα, θα πάει μια φορά το πεντάμηνο. Η καθημερινότητά του θα είναι η τηλεόραση και οφείλεις να του δώσεις ένα ωραίο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Είναι ευκαιρία στην πραγματικότητα να ξαναφτιαχτεί η τηλεόραση και να γίνει ωραία δουλειά".
Μιζέρια στα κανάλια;
"Για μένα μίζερος είναι αυτός που έχει και δεν δίνει. Εγώ βλέπω ότι τα κανάλια προσπαθούν να βγάλουν πρόγραμμα χωρίς χρήματα, κι αυτό είναι ακριβώς το αντίθετο της μιζέριας, είναι προσπάθεια να μην είναι μίζεροι. Αδικούμε την όλη ιστορία. Όταν τα κανάλια είχαν, έδωσαν πολλά λεφτά. Και σε παρουσιαστές και σε παραγωγούς και σε εταιρίες.
"Η καθημερινότητά του θα είναι η τηλεόραση και οφείλεις να του δώσεις ένα ωραίο τηλεοπτικό πρόγραμμα"

Οι μισθοί όλων στην τηλεόραση ήταν υπέρογκοι. Σ' εμένα έχει γίνει μείωση μισθού τάξης τεραστίων διαστάσεων, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Όταν τα κανάλια δεν έχουν λεφτά, τι να δώσουν; Προσωπικά, οι καλύτερες χρονιές που έχω αμειφθεί είναι από το 2004 ως το 2008".
Το άγχος (που δεν υπάρχει) για τις περικοπές
"Είχε, δεν είχε κρίση, εγώ ζούσα σε μια ταβέρνα, στη “Νησιώτισσα” τα τελευταία 6 χρόνια. Εκεί με τη ρετσίνα μου και τα κεφτεδάκια μου. Δεν άλλαξε κάτι ιδιαίτερο στη ζωή μου λόγω των περικοπών. Τώρα είναι μόδα να λένε όλοι ότι ανέκαθεν ήταν ταπεινοί και με κάτω την μπάλα, αλλά τουλάχιστον εγώ έτσι το έζησα. Ανακάλυψα πως τα πολλά χρήματα δεν θα σου αλλάξουν τη ζωή.
Αν είσαι μελαγχολικός, καταθλιπτικός, ανηδονικός και δεν μπορείς να απολαύσεις αυτό που σου συμβαίνει και ένα τρισεκατομμύριο να σου δώσω στο χέρι, πάλι θα βρεις κάτι να γκρινιάξεις. Άρα εκεί το χρήμα δεν μπορεί να σε φτιάξει. Κι εγώ αποφάσισα τη ζωή μου να την περάσω καλά. Αν θες αυτό, το χρήμα σε βοηθάει να ζήσεις λίγο καλύτερα, αλλά σίγουρα δεν μπορεί να σε κάνει πιο ευτυχισμένο. Γι' αυτό είμαι βέβαιος".
Το περίφημο break του απ' την τηλεόραση
"Ωραίο να το λες αλλά δύσκολο να το πράξεις. Το έκανα και είναι από τα λίγα που είπα στον εαυτό μου “μπράβο ρε μάγκα”, γιατί πολλές φορές με βρίζω για μ*λακίες που έχω κάνει. Παρότι είχα ένα συμβόλαιο και θα πληρωνόμουν πάρα πολύ καλά, με δική μου απόφαση είπα ότι δεν θέλω τα λεφτά αυτά, σπάμε το συμβόλαιο για να κάτσω έξω ένα χρόνο, να γίνω καλύτερα και να επανέλθω.
"Είχε, δεν είχε κρίση, εγώ ζούσα σε μια ταβέρνα, στη “Νησιώτισσα” τα τελευταία 6 χρόνια. Εκεί με τη ρετσίνα μου και τα κεφτεδάκια μου"

Αυτή τη στιγμή -κάνω το σταυρό μου- σηκώνομαι σαν το μικρό παιδί που πηγαίνει στο σχολείο -στο δημοτικό, γιατί μετά δεν θες. Έ, όταν το ξαναζώ στα 38 μου, είμαι ευτυχισμένος. Το είχα ζήσει και στο πρωινό το MEGA, τώρα το ζω στο ραδιόφωνο. Τώρα μπορώ να κάνω πολλά και τηλεοπτικά και όχι, αλλά πρέπει να είμαι σε αυτό το mood, αλλιώς δεν κάνω τίποτα ρε συ, δεν γίνεται με το ζόρι".
Εντάξει μωρέ, ο Γρηγόρης δεν θα έχει ποτέ οικονομικό πρόβλημα
"Αυτό το “εξασφαλισμένος” το ακούω πολύ. Έχω δουλέψει χρόνια, έχω βγάλει χρήματα, όχι όμως για να σταματήσω να δουλεύω, γιατί τα χρήματα τρώγονται πολύ γρήγορα και υπάρχουν και χασούρες στη ζωή -έχω κάνει επιχειρηματικές προσπάθειες που έχουν αποτύχει. Δεν είμαι από πλούσια οικογένεια να έχω έναν πατέρα από πίσω για όταν πάνε στραβά τα πράγματα.
Όλα έχουν ένα τέλος. Κι επειδή αυτά που παίρναμε δεν ξέρω αν τα ξαναπάρουμε ποτέ στη ζωή μας, υπάρχει μια έννοια συντήρησης σε αυτό που έχεις κάνει. Κι αυτή η συντήρηση πληρώνεται αδρά, γιατί έρχονται και κάτι ξαφνικά πλέον μ' αυτά που συμβαίνουν σήμερα, που σε σοκάρουν".
Η παρακμή(;) της πρωινής ζώνης
"Δεν νομίζω να μαραζώσει η ζώνη. Τα παιδιά απ' το MEGA θα κάνουν ένα πρωινό που θα βλέπει ο κόσμος αν θέλει να ψυχαγωγηθεί. Εμένα ως θεατή μου λείπει το πρωινό σαν τηλεοπτική εκπομπή. Εύκολα διάφοροι γράφουν υποτιμητικά για τα πρωινάδικα, αλλά υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες που κάθονται σπίτι και βρίσκουν συντροφιά σε αυτά.
"Έχω δουλέψει χρόνια, έχω βγάλει χρήματα, όχι όμως για να σταματήσω να δουλεύω, γιατί τα χρήματα τρώγονται πολύ γρήγορα"

Δεν ξέρω τι έγινε στον ΑΝΤ1 και δεν θα έχει φέτος πρωινό, ούτε το έχω συζητήσει. Με στεναχωρεί κάθε τι που κόβεται, αλλά πιστεύω ότι η πρωινή ζώνη θα επανέλθει σε όλα τα κανάλια. Θα ξανάρθει η στιγμή του πρωινού, γιατί ήταν μια ζώνη που έφερνε κέρδη από πωλήσεις, από μόδες, από χορηγίες. Μόλις βελτιωθεί η κατάσταση γενικότερα, θα δημιουργηθούν πάλι πρωινά".
Γρηγόρης, the TV addict
"Βλέπω πάρα πολλή τηλεόραση. Βλέπω τα πάντα, μπορώ να δω έως και τηλεμάρκτινγκ -που έχω ήδη δει 75 φορές. Είμαι ένας αψυχολόγητος τηλεθεατής. Κολλάω καμιά φορά με διάφορα σήριαλ όταν παίζονται σε επαναλήψεις κάθε μέρα. Το “Κωνσταντίνου κι Ελένης” το 'χω δει τόσες φορές που ξέρω ποια τα επεισόδια. Δεν με κουράζει η επανάληψη, δεν με κουράζει τίποτα.
Ειδήσεις δεν βλέπω τον τελευταίο χρόνο, διαβάζω πιο πολύ εφημερίδες. Με στεναχωρεί πολύ το να βλέπω ειδήσεις γιατί νιώθω έντονα ότι θα γίνει κάτι κακό. Δεν μπορώ να μου λες 'σε 15 λεπτά θα τρακάρουμε', δεν θέλω να το ακούσω. Θα προσπαθήσω να έχω το νου μου να μην τρακάρω".
Συνταγές επιτυχίας
"Τα πήγα καλά, γιατί τα πήγα καλά. Δεν τα πήγα καλά, γιατί δεν πήγα καλά. Όταν ένιωσα ότι δεν ήμουν ο εαυτός μου, ήταν η εποχή που έφυγα (2009-10). Πήγαινα στον Όμορφο Κόσμο το Πρωί κι ένιωθα ότι το κάνω με το ζόρι. Είχα χάσει τη χαρά, το κέφι μου, κάτι συνέβη. Βεβαίως και είχα αντίστοιχα σχόλια, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το καταλάβαινα εγώ.
Όταν το συζήτησα με το κανάλι, μου είπαν πως το βλέπουν κι αυτοί, ότι με πιστεύουν και σαν άνθρωπο και επαγγελματία. Τους είπα ότι κι εγώ με πιστεύω κι ότι χρειάζομαι λίγο χρόνο να ανταπεξέλθω. Προς τιμήν τους μου τον έδωσαν και να 'μαι πάλι εδώ αυτο-ανανεωμένος".
"Πήγαινα στον Όμορφο Κόσμο το Πρωί κι ένιωθα ότι το κάνω με το ζόρι. Είχα χάσει τη χαρά, το κέφι μου, κάτι συνέβη"

Η δουλειά (έξω απ' τα media) δεν είναι ντροπή
"Δεν ντρέπομαι με το να κάνω άλλες, άσχετες από τα media δουλειές. Δούλεψα όλο το καλοκαίρι στο beach bar του Αντώνη (σ.σ. Κανάκη) κι όταν καθάριζα τα τασάκια και το μπαρ, με κοιτούσαν άγνωστοι και έλεγαν 'είσαι τρελός έτσι;'. Δεν έπαιρνα τα λεφτά από τους πελάτες, έλεγα να τα δώσουν στο ταμείο γιατί δεν μ' άρεσε η κίνηση του να παίρνω χρήματα απ' τον κόσμο.
Επειδή έχεις εργαστεί στην τηλεόραση, τι; Δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο; Να είσαι αξιοπρεπής και χαρούμενος με αυτό που κάνεις κι εγώ θα πάρω την ίδια χαρά με σένα".
Οι καλύτερες συνεργασίες του
"Είχαμε πολύ καλή συνεργασία με τη Ράνια Θρασκιά (σ.σ. Πρωινό μαγκαζίνο στο TV Μακεδονία και μαζί στον Όμορφο Κόσμο το Πρωί), πολύ καλά με την Καλομοίρα (σ.σ. Πολύ την Κυριακή), ενώ πολύ γλυκό παιδί ήταν και ο Κωνσταντίνος Αγγελίδης (σ.σ. Όμορφος Κόσμος το Πρωί), πάντα ετοιμοπόλεμος για δουλειά".
Η καθαρή ζημία μετά από 21 χρόνια στην τηλεόραση
"Δεν σκέφτηκα ποτέ τι έχω χάσει όσα χρόνια δουλεύω. Πάντα σκέφτομαι τι κερδίζω. Όποιος δεν δουλεύει, μπορεί να πει ότι δεν χάνει κι ότι δεν κάνει λάθη. Δεν θα άλλαζα τίποτα απ' όσα έχω κάνει. Όταν μίλησα με τον Χιου Χέφνερ, μου είπε για το φαινόμενο της πεταλούδας σε μια συγκλονιστική συνέντευξη με έναν τύπο που νόμιζα διαστροφικό αλλά στο τέλος υποκλίθηκα μπροστά του.
'Δεν θα σήκωνα ποτέ ούτε ένα τηλέφωνο που δεν σήκωσα στο παρελθόν, γιατί αν το σήκωνα θα μου άλλαζε όλη τη ζωή', μου είχε πει. Κι εμένα ξεκίνησε η πορεία μου απ' το ραδιόφωνο, από το χτύπημα ενός τηλεφώνου. Είχα κερδίσει σε έναν διαγωνισμό, πήγα, με είδαν, μίλησα και τους άρεσα. Επειδή τα πρώτα χρόνια έπαιρναν στην τηλεόραση πολλούς ραδιοφωνατζήδες, έτσι ξεκίνησα κι εκεί. Ένας χτύπος τηλεφώνου. Τόσο απλά φίλε μου".
"Δούλεψα όλο το καλοκαίρι στο beach bar του Αντώνη (σ.σ. Κανάκη) κι όταν καθάριζα τα τασάκια και το μπαρ, με κοιτούσαν άγνωστοι και έλεγαν 'είσαι τρελός έτσι;'"

Το βιβλίο
"Δεν το ξαναδιάβασα το βιβλίο μου. Μπήκα σε μια διαδικασία και αυτοβαφτίστηκα συγγραφέας γιατί το είχα ανάγκη. Έγραψα ένα λίγο δύσκολο βιβλίο. θα μπορούσα να γράψω ένα μυθιστόρημα που θα ήταν ή καλό ή κακό. Εδώ έβγαλα πάρα πολλά από την ψυχή μου. Δυστυχώς κάποιοι δεν κατάλαβαν τι πήγα να γράψω, ίσως γιατί οι φόβοι μου ήταν γελοίοι γι' αυτούς, ενώ άλλοι έβλεπαν τα προβλήματά μου τεράστια και το βιβλίο τούς φάνταζε λυτρωτικό.
Επειδή ανακαλύπτω ότι η λύση είναι μέσα σου, αποφάσισα ότι θα συνεχίσω να γράφω και ετοιμάζω ένα μυθιστόρημα. Θα μ' άρεσε να γράφω και σενάρια. Υπάρχουν πάντα αυτά που θέλω να μάθω ή να κάνω κι αυτό με λυτρώνει".
Η κεντρική φωτογραφία είναι από τον Αλέξανδρο Μαραγκό. Δείγματα της δουλειάς του, μπορείτε να δείτε στο www.alexandrosmaragos.com

Πηγη ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
--> ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: