Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

SUPER LEAGUE

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

12 συμβουλές που θα σε απογειώσουν επαγγελματικά


Τέσσερις δυναμικές γυναίκες δίνουν τα δικά τους «μαθήματα» καριέρας, έχοντας καταφέρει να φτάσουν οι ίδιες στην κορυφή, ξεκινώντας από πολύ χαμηλά.


Ποιος είπε ότι χρειάζεται να έχεις γνωριμίες - και όχι γνώσεις, όρεξη, κέφι και διάθεση - για να εξελιχθείς επαγγελματικά; Ακολούθησε τις συμβουλές τεσσάρων γυναικών που κατάφεραν από τα χαμηλά να φτάσουν στην κορυφή, προκειμένου να δεις και εσύ την καριέρα σου να απογειώνεται.

Kate Gutmann: Πρόεδρος, Διεθνείς πωλήσεις, UPS
Τελειόφοιτη ακόμα, ξεκίνησε ως μαθητευόμενη μάρκετινγκ σε ένα παράρτημα της UPS. Μετά η εταιρεία της προσέφερε μια θέση junior στις πωλήσεις. Σήμερα, η 43χρονη Kate, μητέρα 2 παιδιών ηγείται του τμήματος διεθνών πωλήσεων.

Συμβουλή 1η: να αφήνεις πάντα τα αποτυπώματά σου
Είχα περάσει από 10 διαφορετικές θέσεις και είχα μετακινηθεί επτά φορές. Έπρεπε να πάω στις Βρυξέλες από όπου θα επέβλεπα το marketing στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, περιοχές που ήταν πολύ έξω από το στοιχείο μου. Επιπλέον ήμουν παντρεμένη με δυο παιδιά, οπότε όλα ήταν για μένα μια μεγάλη πρόκληση. Πάντα όμως θεωρούσα αυτές τις κινήσεις ως ευκαιρίες και προσπαθούσα να τις αρπάζω.

Συμβουλή 2η: σιγουρεύσου ότι όσοι παίρνουν αποφάσεις γνωρίζουν την προσωπικότητά σου και την προσπάθεια που καταβάλεις κάθε μέρα.
Τα κεντρικά γραφεία ήταν στην Ατλάντα, είχα ήδη μετακινηθεί δυο ή τρεις φορές και ήλπιζα ότι θα πάρω προαγωγή για μια θέση αντιπροέδρου. Αλλά το πρόσωπο που έπαιρνε την απόφαση δεν με γνώριζε καθόλου, οπότε έγραψα ένα memo με τίτλο «Γιατί την Kate Gutmann;», εξηγώντας ποια πραγματικά ήμουν και γιατί θα έπρεπε τουλάχιστον να δώσω μια συνέντευξη. Ηθελε θράσος αλλά τελικά τα κατάφερα. Πήρα τη δουλειά!

Συμβουλή 3η: Δοκιμάσου σε φιλόδοξα προγράμματα ακόμα και αν οι πιθανότητες είναι εναντίον σου.
Όταν ήμουν 28 ένας υπεύθυνος από την εταιρία Fortune 500 μου ανέθεσε την απευθείας πώληση προϊόντων στα κεντρικά γραφεία τους στην Ιαπωνία. Ήμουν μια μικρή, άπειρη αμερικανίδα, και οι ιάπωνες άνδρες δεν θα με υπολόγιζαν. Με τη δικαιολογία αυτή θα ήταν εύκολο να μην είχα δεχτεί την πρόταση. Ήμουν όμως τόσο αποφασισμένη που διάβασα τρία βιβλία για τον ιαπωνικό πολιτισμό δίνοντας έμφαση σε κάθε λεπτομέρεια, από τα παραδοσιακά κοστούμια που φορούσαν μέχρι τα δώρα που θα έφερνα γυρνώντας, ακόμα και το τι χρώμα χαρτί να αγοράσω για να τα τυλίξω. Πήγα εκεί, έκανα την παρουσίαση και κέρδισα την πώληση.


Mellody Hobson: Πρόεδρος, Ariel Investments
Μετά το πανεπιστήμιο πήγε να κάνει την καλοκαιρινή πρακτική της στην Ariel Investments του Σικάγο, μια μικρή εταιρεία τότε. Μοναδική δουλειά της ήταν να απαντά την αλληλλογραφία του αφεντικού. Η 43χρονη Mellody εξελίχθηκε γρήγορα σε πρόεδρο του γραφείου, μόλις μία δεκαετία αργότερα.

Συμβουλή 1η: Η επιτυχία θα έρθει στον καιρό της
Όταν κοιτώ ένα βιογραφικό και βλέπω πολλές εμπειρίες από δουλειές δεν μπορώ να είμαι σίγουρη για την επιτυχία των ανθρώπων αφού αρκετοί είναι αυτοί που εγκαταλείπουν τη θέση εργασίας τους λίγο πριν την ώρα της αποτυχίας τους. Κάποιος μου είχε στείλει ένα cartoon με τίτλο: «Μια δουλειά για 20 χρόνια. Όχι ,σήκω και φύγε!».Προτείνω ακριβώς το αντίθετο μιας και μακροχρόνια προγράμματα αποτελούν συνήθως θετική δήλωση. Πάντα είχα υψηλούς στόχους , αλλά ξέρω ότι δεν χρειάζεται να τους κατακτήσω σε λίγο χρόνο. Είμαι υπομονετική. Αυτή πιστεύω ως είναι και η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να δώσω.

Συμβουλή 2η: Κάνε πράξη το πόσο καλή είσαι.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος των Starbucks Howard Shultz μου τηλεφώνησε και είπε: «Θα θέλαμε να σε προσλάβουμε. Είσαι όμως πολύ μικρή οπότε θα χρειαστεί να σε γνωρίσουμε πρώτα». Θυμάμαι που σκεφτόμουν: «προσπάθησε να μην είσαι πολύ επιθετική και ανυπόμονη, θα χάσεις την ευκαιρία»! έτσι και απάντησα: «όσο και αν χρειαστεί θα περιμένω». Αρκετά χρόνια αργότερα, χτύπησε το τηλέφωνο μου και ήταν από τα Starbucks. Τελικά, έμαθα πως πρέπει να είσαι ρεαλιστική , να δείχνεις ταπεινότητα και υπομονή.

Συμβουλή 3η: Οι πετυχημένοι φίλοι είναι συχνά πιο πολύτιμοι από τους μέντορες.
Η COO του Facebook, Sheryl Sandberg, είναι μια από τις στενότερες φίλες μου, παρότι την γνωρίζω λίγα χρόνια. Με έχει στηρίξει ψυχολογικά σε πολύ δύσκολες επαγγελματικές στιγμές μου. Είχα πολύ καλές σχέσεις και με άντρες μέντορες, αλλά με τις γυναίκες είναι σε άλλο επίπεδο. Μου αλλάζουν τη ζωή.


Julie Greenwald: Chairman, Chief Operating Officer, Atlantic Records.
Mε νομικές σπουδές πίσω της, η Julie πήρε μια καλοκαιρινή δουλειά ως κορίτσι για όλες τις δουλειές (και κυρίως για τους καφέδες) στην hip hop δισκογραφική Def Jam Records. H 42χρονη μητέρα 2 παιδιών πια σκαρφάλωσε στην κορυφή της εταιρείας πριν μεταπηδήσει στην Atlantic το 2004.

Συμβουλή 1η: μην φοβάσαι να κάνεις άπειρες «χαζές» ερωτήσεις.
Ήμουν 22 όταν πήρα την πρώτη μου δουλειά, και το γραφείο μου ήταν κυριολεκτικά στην άκρη του καναπέ του αφεντικού μου. Ήταν πολύ τρομακτικό. Μπήκα στο γραφείο, έκανα πολλές ερωτήσεις και πρότεινα πολλές χαζές ιδέες. Εξάλλου δεν είχα τίποτα να χάσω. Για κάθε ιδέα που έλεγε: «ουαου, αυτή είναι πραγματικά καλή!», με κορόιδευε για τις 50 άλλες που δεν ήταν. Παρόλα αυτά δεν το άφηνα να με επηρεάσει!

Συμβουλή 2η: Μην γκρινιάζεις. Βρες μόνη σου τη λύση.
Όλα τα αρσενικά στελέχη συνήθιζαν να πηγαίνουν για golf, εγώ όμως δεν ήξερα πώς να παίζω. Αισθάνθηκα παραμελημένη που δεν μπορούσα να κάνω αυτές τις δραστηριότητες μαζί με τα υπόλοιπα στελέχη. Μιας και που βρισκόμουν σε μειονεκτική θέση ήξερα πως κάτι έπρεπε να κάνω. Έτσι και αποφάσισα να προτείνω να παίξουμε μπάσκετ ή να κάνουμε σκι , αθλήματα που ήξερα ότι αρέσουν και στο αφεντικό μου. Και αυτός συμφώνησε με αποτέλεσμα να λυθεί το πρόβλημά μου!

Συμβουλή 3η: Οι υψηλότερες θέσεις εργασίας θέλουν θυσίες.
Ζω μία ιδιαίτερη ζωή, κάθε βράδυ βλέπω live shows και κοιμάμαι τα μεσάνυχτα. Τα παιδιά μου θυμώνουν γιατί δεν τα έχω πάρει ποτέ από το σχολείο. Ήμουν η μόνη μητέρα που δεν μπορούσε, αφού εκείνη την ώρα ήμουν στο γραφείο. Βέβαια πλέον, πάω την κόρη μου σε συναυλίες και εκτιμάει ό,τι κάνω. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ρώτησε τελευταία φορά: «Γιατί ο μπαμπάς ήταν αυτός που πάντα με έπαιρνε από το σχολείο;». Πιστεύω ότι μόνο οι επιτυχημένες γυναίκες και μητέρες αναγνωρίζουν ότι είναι δύσκολ ο να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες όλων.


Tina Shiel: Αντιπρόεδρος της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Target
Ηταν τελειόφοιτη στο Τέξας όταν το Target την πήρε στα εκπαιδευτικά του προγράμματα για νεαρά στελέχη. Ένα από τα πρώτα της καθήκοντα ήταν να τακτοποιεί ράφια στα γνωστά σούπερ μάρκετ. Σήμερα επιβλέπει 1.800 καταστήματα της εταιρείας σε όλη τη χώρα.

Συμβουλή 1η: Βαρέθηκες; Ζήτησε και άλλα για να ασχοληθείς.
Όταν πρωτοξεκίνησα είχα περάσει από πολλές θέσεις εργασίας σε ένα μόνο χρόνο. Γνώριζα ότι για τους περισσότερους θεωρούμουν παιχνίδι, έτσι και πήγα στον διευθυντή λέγοντάς του: «έχετε σκεφτεί ποτέ ότι κάνοντας καλά πολλές δουλειές σε λίγο χρόνο αποκτάτε συνέχεια εμπειρίες;». Αφού λοιπόν το σκέφτηκε, κάναμε μια συμφωνία: Με την προϋπόθεση ότι έκανα καλά τη δουλειά μου, όταν πλέον βαριόμουνα, μπορούσα να του πω πότε ήμουν έτοιμη για κάτι καινούριο. Μάλιστα, αυτό το είδος σκέψης μου άνοιξε την πόρτα σε καταληκτικές εμπειρίες, όλες μέσα στην ίδια εταιρεία.

Συμβουλή 2η: Συνεργάσου με ανθρώπους που είναι διαφορετικοί από εσένα.
Οι άνθρωποι τείνουν να κλίνουν προς ανθρώπους που πραγματικά τους αρέσουν ή προς αυτούς που έχουν παρόμοιες προσωπικότητες μαζί τους.. Αυτό είναι λάθος αφού παίρνεις καλύτερες αποφάσεις όταν περιβάλλεσαι από ανθρώπους με διαφορετικά backgrounds και εμπειρίες. Παλιότερα, όταν διεύθυνα έναν τομέα σε μια άλλη εταιρία, φάνηκε να αποδίδουμε καλύτερα όταν είχα μια ομάδα με διαφορετικούς χαρακτήρες ανθρώπων που εργάζονταν για μένα. Το γεγονός ότι δεν συμφωνούσαν πάντα μαζί μου, με βοήθησε να συγκρατήσω μια συμβουλή που μου έδωσαν: « ότ αν οι άλλοι συμφωνούν πάντα με τα λεγόμενά σου, δεν σε οδηγεί εκεί που πραγματικά θέλεις».

Συμβουλή 3η: πάντα να αναζητείτε άγνωστο έδαφος.
Ολόκληρη τη σταδιοδρομία μου την πέρασα επιτηρώντας καταστήματα, αλλά δύο έτη κατάφερα να πάρω την επιχειρησιακή ανάπτυξη για το brand. Το εργασιακό περιβάλλον ήταν πιο επίσημο, κάτι που για μένα ήταν πολιτισμικό shock. Η καλύτερη συμβουλή που θα μπορούσα να δώσω σε αυτή τη περίπτωση είναι να μάθεις ό,τι δεν ξέρεις και να αναζητήσεις αυτούς που ξέρουν και σίγουρα θα σε βοηθήσει.








Πηγη ΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙΤΡΕΛΟ ΓΑΪΔΟΥΡΙ
Bookmark and Share
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΡΕΛΟ ΓΑΙΔΟΥΡΙ WEB RADIO ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : http://trelogaidouri.listen2myradio.com/

SHARE THIS

0 σχόλια: